Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۲۰ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور هند در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۶۷ هزار مبتلا به مجموع ۲میلیون و ۳۹۷ نفر رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز، 20 میلیون و 810 هزار و 640 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 747 هزار و 284 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 13 میلیون و 712 هزار و 403 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 54 هزار و 345 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 5 میلیون و 360 هزار و 302 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 169 هزار و 131 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور برزیل بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 58 هزار و 81 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 3میلیون و 170 هزار و 474 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 104 هزار و 263 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور هند به‌‌‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش 67 هزار و 76 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 2 میلیون و 397 هزار و 403 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 47 هزار و 149 هندی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، آفریقای جنوبی، پرو، مکزیک و کلمبیا نیز به‌ترتیب با 902 هزار و 701، 568 هزار و 919، 498 هزار و 555، 498 هزار و 380 و 422 هزار و 519 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای شیلی با 378 هزار و 168 و اسپانیا با 376 هزار و 864 مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، برزیل و هند به‌‌ترتیب با 2میلیون و 812 هزار و 603، 2میلیون و 309 هزار و 477 و یک میلیون و 697 هزار و 640 بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به 2 ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا در اروپا| از تشدید هشدارها برای سفر به اسپانیا تا گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در کشورهااندونزی مرحله آخر آزمایش بالینی واکسن چینی کرونا را آغاز کرد

انتهای پیام/

R1545/P/S2,24/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند" ویروس کرونا بیشتر بخوانید... ۱۸۸ مبتلا به کرونا در پایتخت ژاپن واکسن روسیه علیه کرونا، زیر ذره‌بین سازمان بهداشت جهانی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۱۸۸ مبتلا به کرونا در پایتخت ژاپن واکسن روسیه علیه کرونا، زیر ذره‌بین سازمان بهداشت جهانی واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند" ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور با حضور زوج و فرد دانش‌آموزان ۲ چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند ۳ محاکمه "محمد امامی" از ۲۷ مرداد آغاز می شود ۴ شرط تأیید واکسن کرونای روسی در کشور چیست؟ ۵ مظنونان "حادثه پارک لاله" بازداشت شدند ۶ جاسازی ماهرانه مخدر "شیشه" در کفش و تابلو + تصاویر ۷ جزئیات جدید از پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۸ آشنایی با ۱۱ عادت بد که باعث "افزایش رطوبت عارضی بدن" و بیماری می‌شود مهمترین اخبار اجتماعی محاکمه "محمد امامی" از ۲۷ مرداد آغاز می شود واکسن کرونای ایرانی آماده ورود به فاز کارآزمایی بالینی تمدید محدودیت‌‌های کرونایی در پایتخت تا پایان مرداد آشنایی با ۱۱ عادت بد که باعث "افزایش رطوبت عارضی بدن" و بیماری می‌شود مهمترین اخبار تسنیم ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت تذکر ۱۹ نماینده مجلس به شریعتمداری درباره حق مسکن کارگران قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۳|افزایش دوباره قیمت طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند ویروس کرونا اخبار هند ویروس کرونا دست داده ساعت گذشته جان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا

«محمدرضا شیرزادی» رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با ما درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که از طریق گزش کنه بین دام‌ها گسترش می‌یابد، اما در دام‌ها علائم خاصی را ایجاد نمی‌کند تا دامدار متوجه شود که دام مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

وی ادامه داد: ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به مدت یک هفته در بدن دام می‌ماند و اگر در این مدت دام ذبح شده و قطعه قطعه شود، خطر انتقال این ویروس به کسی که این دام را ذبح کرده و یا گوشت تازه آن را قطعه قطعه کرده است وجود دارد. از سوی دیگر گزش کنه آلوده هم می‌تواند باعث انتقال بیماری به انسان شود.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یک یا دو هفته بعد از انتقال ویروس علائم بیماری پدیدار می‌شود که معمولا هم با تب شدید همراه است. یک معضل بزرگ در بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو این است که اگر این بیماری در افراد به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشوند به دنبال تب، بدن درد و سردرد علائم دیگری مانند خونریزی در فرد نیز ظاهر می‌شود و ممکن است دچار خونریزی از بینی، خونریزی زیر پوستی، استفراغ خونی، اسهال خونی و… شود و این خون آلوده ممکن است باعث انتقال بیماری به سایر افراد در تماس با او شود؛ بنابراین یکی دیگر از راه‌های مهم انتقال این بیماری انتقال از فرد مبتلا به افراد سالم است. اگر در بیمارستان احتیاطات خاص در مورد بیمار انجام نشود، خطر انتقال بیماری به کارکنان بیمارستان، پرستاران و پزشکان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۷ مورد مبتلا تشخیص داده شد و شش مورد منجر به فوت گردید. تاکنون نیز ۵ مورد مبتلا به تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه کنگو را در استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که یک مورد هم فوت شده است. این موارد به دنبال ذبح دام و قطعه قطعه کردن گوشت آنها آلوده شده اند.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر تاکید کرد: ذبح دام در کشتارگاه مانع از گسترش بیماری در جامعه می‌شود.

منبع: ایلنا

tags # سیستان و بلوچستان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت