Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل انتقال خون استان فارس با اشاره به طرح شکرانه سلامت از سوی سازمان ملی انتقال خون گفت: مبتلایان کرونا در استان پس از بهبودی می‌توانند به شکرانه دستیابی به نعمت سلامتی با اهدای پلاسمای خون خود، جان فرد دیگری را نیز نجات دهند. - اخبار استانها -

مسعود ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز ، با اشاره به کاهش شدید ذخایر خونی در استان فارس اظهار داشت: ذخایر خونی استان نسبت به سال‌های قبل به صورت بی‌سابقه‌ای کاهش یافته و در کمترین حد به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی این وضیعت را یک هشدار جدی دانست و گفت: برای تامین ذخایر خونی، هیچ منبعی جز اهدای خون نداریم و اگر مشکل ذخایر خونی حل نشود با بحران‌های جدی روبه‌رو می‌شویم.

مدیرکل انتقال خون استان فارس درباره پلاسما درمانی در بیماری کرونا و استفاده از این روش در استان افزود: در حال حاضر تنها درمان شناخته شده و تنها روش مورد تایید بهداشت جهانی پلاسما درمانی است، هر فرد مبتلا به ویروس کرونا حداقل 28 روز پس از بهبودی کامل می‌تواند برای اهدای پلاسما به مراکز مراجعه کند.

ترابی بیان کرد: در استان فارس نیز آفرزیس 2 در ساختمان حق‌شناس واقع در میدان نمازی همه روزه از ساعت 8 تا 14 با امکانات کامل و با در اختیار داشتن دستگاه‌های مجهز در خصوص اهدای پلاسما در خدمت همشهریان است.

شرایط اهدای پلاسمای خون چیست؟+ فیلم وضعیت ذخیره پلاسمای کاشان مناسب نیست/ لزوم راه‌اندازی نذر خون توسط بهبودیافتگان بررسی سلول به سلول خون اهدا شده در اصفهان؛ دریافت روزانه 10 واحد پلاسما

وی با اشاره به طرح شکرانه سلامت از سوی سازمان انتقال خون عنوان کرد: مردم استان فارس که مبتلا به کرونا شدند پس از بهبودی می‌توانند به شکرانه دستیابی به نعمت سلامتی با اهدای پلاسمای خون خود، جان فرد دیگری را نیز نجات دهند و به بهبودی هر چه سریع‌تر افراد کمک کنند.

ترابی افزود: تاکنون اهدای پلاسما در استان روند خوبی را داشته است اما این روند در مقایسه با نیاز استان و نیاز بیماران کرونایی تعداد کمی بوده و انتظار می‌روند همه به این پویش بپیوندند.

مدیر کل انتقال خون استان درباره تعداد پایگاه‌های فعال  انتقال خون نیز گفت: در حال حاضر دو پایگاه ثابت یکی پایگاه مرکزی واقع در قصرالدشت در ایستگاه قوامین و دیگری میدان نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) همه روزه از ساعت 8 تا 19:46 به صورت مستمر پذیرای مردم هستند و پایگاه مرکزی قصرالدشت در روزهای تعطیل نیز در خدمت مردم است.

ترابی در پاسخ به شائبه ابتلا به کرونا با انتقال خون افزود: به صراحت اعلام می‌کنم که هیچ ارتباطی بین ابتلا به کرونا و اهدای خون وجود ندارد و تاکنون هیچ موردی از این دست گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه "در مراکز انتقال خود در بدو ورود همه افراد با تب‌سنج چکاب شده و مراحل ضد عفونی و استریل دست‌ها  انجام می‌شود" بیان کرد: همچنین در سالن‌های انتظار فاصله‌گذاری انجام شده و فاصله تخت‌‌ها در مراکز به دو برابر حد معمول تغییر کرده است؛ وسایل مورد استفاده نیز همگی یکبار مصرف بوده و به صورت پک‌های استریل شده برای هر فرد به صورت مجزا به کار برده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با تاکید مجدد بر لزوم اهدای خون و اهمیت این موضوع به سایت نوبت‌دهی آنلاین سازمان انتقال خون به آدرس nobatdehi.ibto.ir  اشاره و عنوان کرد: مردم در صورت تعیین نوبت به صورت آنلاین در زمان مراجعه با هیچگونه اتلاف وقتی مواجه نخواهند شد و تیم انتقال خون تمام تلاش خود را در راستای پذیرایی هر چه بهتر و تسهیل مسیر شهروندان انجام خواهد داد.

انتهای پیام/424/س

R7533/P1573/S6,61/CT1 بیشتر بخوانید... خراسان رضوی|ناوگان فرسوده بلای جان تیم‌های سیار انتقال خون گناباد شده است ایران جزو ۵ کشور برتر آسیا در انتقال خون / ۱۷ پیوند موفق با استفاده از سلول‌‌های خون بند ناف استمداد انتقال خون اردبیل از بهبودیافتگان کرونایی؛ ۹۰ نفر از ۳۷۰۰ بهبودیافته "پلاسما" اهدا کرده‌اند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خراسان رضوی|ناوگان فرسوده بلای جان تیم‌های سیار انتقال خون گناباد شده است ایران جزو ۵ کشور برتر آسیا در انتقال خون / ۱۷ پیوند موفق با استفاده از سلول‌‌های خون بند ناف استمداد انتقال خون اردبیل از بهبودیافتگان کرونایی؛ ۹۰ نفر از ۳۷۰۰ بهبودیافته "پلاسما" اهدا کرده‌اند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۳ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۴ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۵ ۹۵ درصد مطالبات گندم کاران خراسان جنوبی پرداخت شد ۶ سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد ۷ هزینه درمان هر بیمار کرونایی چقدر است؟ ۸ گزارش|خودتحریمی یا ارز دولتی؛ علت افزایش قیمت برنج چیست؟ مهمترین اخبار استانها وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ نماینده فومن و شفت در مجلس: واردات بی‌رویه برنج توسط واسطه‌گران/ برنج به‌نفع دلا‌ل‌ها قد می‌کشد جزئیات جدید از پرونده اداره کل غله استان کرمان/ تخلفات بسیار فنی و ماهرانه انجام می‌شد/ اثبات آنها سخت بود مهمترین اخبار تسنیم ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت تذکر ۱۹ نماینده مجلس به شریعتمداری درباره حق مسکن کارگران قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۳|افزایش دوباره قیمت طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال خون استان اهدای پلاسما استان فارس ذخایر خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۷۵ هزار واحد خون به نیازمندان آذربایجان غربی

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی به خبرنگاران گفت: در طول سال گذشته ۷۴ هزار و ۹۱۷ نفر در این استان با اهدای خون، نام خود را در لیست اهدا کنندگان خون ثبت کردند.

دکتر مجتبی قهرمان رضاییه افزود: در طول سال ۱۴۰۲ میزان اهدای خون نسبت به سال گذشته، ۶.۷۶ درصد رشد داشته است و از رقم ۷۰ هزار نفری به حدود ۷۵ هزاری نفری رسیده‌ایم.

وی تعداد اهدا کنندگان مستمر را در استان ۲۵ هزار و ۳۰۷ نفر اعلام کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۲۴ هزار نفر اهدا خون مستمر داشتند که در سال ۱۴۰۲ این رقم رشد ۵.۴۱ درصدی ثبت کرد.

قهرمان رضاییه با اشاره به سابقه اهدا خون افراد بیان کرد: ۳۵ هزار و ۷۸۲ نفر اهدای خون با سابقه در سال ۱۴۰۲ بودند که این رقم نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از رشد ۶.۵ درصدی برخوردار است.

وی افزود: امسال همچنین ۱۳ هزار و ۶۴۹ نفر اهدا کننده بار اولی بودند که ۹.۸۱ درصد نسبت به سال قبل‌تر از رشد مشارکتی مواجه بود و این نشان از فرهنگک سازی مناسب در جامعه است.

وی با تاکید بر وضعیت مطلوب بانک خون در آذربایجان‌غربی افزود: میزان مراجعه و اهدای خون مردم خیّر استان موجب شده وضعیتی مطلوبی در بانک خون داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نیاز به خون یک موضوع روزانه و متداول است، افزود: با توجه به پایین بودن عمر فرآورده‌های خونی در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمند هستند، به خطر می‌افتد.

قهرمان رضاییه گفت: سازمان انتقال خون دست یاری به سمت شهروندان به ویژه جوانان در راستای فرهنگ سازی اهدای خون دراز می‌کند تا کمک حال بیماران در زمینه خون و فرآورده‌های خونی چون  پلاسما، گلبول قرمز فشرده، سی‌پی، سی‌پی‌پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶ پایگاه اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • در پویش مهر سرخ ۹۱۶ نفر خون اهداء کردند
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • اهدای خون ۵۰۰ قمی طی ۷ روز گذشته
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • اهدای ۷۵ هزار واحد خون به نیازمندان آذربایجان غربی
  • راه اندازی دومین پالایشگاه پلاسما در کشور
  • دومین پالایشگاه پلاسما در کشور راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دومین پالایشگاه پلاسما در کشور