Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری گفت: آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و اداره اوقاف یزد ملزم شدند تا اماکن روباز خود را در اختیار هیئت‌های عزاداری قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید محمدناصر حیدری در گفتگو با خبرنگار یزد رسا؛ در خصوص دستورالعمل برگزاری ماه محرم در استان یزد گفت: دستورالعمل برگزاری مراسم محرم از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به استان‌ها ابلاغ شده است و علاوه بر دستورالعمل‌های ابلاغ شده مقرر شده است که ستاد هر استانی بنا به منطقه خود تدابیر لازم را درزمینه برگزاری مراسم محرم بیندیشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان یزد نیز با توجه به سبک‌های مختلف عزاداری و روضه خوانی که دارد آخرین دستورالعمل‌ها و تغییرات را انجام داده و نهایی و مصوب کرده است.

وی عنوان کرد: دستورالعمل برگزاری ستاد استانی مقابله با کرونا از سه بخش مراسم عزاداری و روضه خوانی، اقامه عزا و سینه زنی و پخش نذورات و پذیرایی تشکیل شده که طبق این دستورالعمل مراسم‌ها حتما باید در اماکن روباز، با رعایت فاصله دو متری و حداکثر به میزان دو ساعت انجام می‌شود و هیئت‌ها باید علاوه بر معرفی همیار سلامت جهت دادن تعهد مبنی بر رعایت پروتکل‌ها و دریافت مجوز عزاداری در سامانه بیرق ثبت نام کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در خصوص اقامه عزا و سینه زنی در ماه محرم امسال افزود: در این ایام هر نوع عزاداری که موجب تجمع شود و یا موجب نقض پروتکل‌های بهداشتی شود ممنوع است بر این اساس نخل برداری، تعزیه خوانی و جابه‌جابی هیئت‌ها در بین محلات و تکایا ممنوع می‌باشد و سینه زنی و زنجیززنی آن هم با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها امکان پذیر است.

وی گفت: در بخش توزیع نذورات و پذیرایی نیز در ایام محرم امسال هیچ گونه پذیرایی و توزیع نذورات در طول اجرای مراسم نباید وجود داشته باشد و توزیع نذورات باید با بسته بندی بهداشتی آنها و به صورت بیرون بر پس از پایان مراسم انجام می‌شود و به جز موکب‌های سلامت که اقدام به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده می‌کنند برپایی موکب‌های پذیرایی ممنوع است.

حیدری ادامه داد: هیئات برای برگزاری مراسم عزاداری به فضاهای روباز نیاز دارند از این رو طبق مصوبا ستاد مقابله با کرونا آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و اداره اوقاف استان ملزم شدند تا اماکن روباز خود که امکان برگزاری مراسم در آن وجود دارد را در اختیار هیئت‌ها قرار دهند بر این اساس هیئت‌ها می‌توانند با مسئولان مربوطه مدارس، ورزشگاه‌ها و امامزاده‌هایی که امکان برگزاری مراسم در آنها وجود دارد ارتباط بگیرند که قطعا با آنها همکاری خواهد شد در غیر اینصورت می‌توانند به سازمان تبلیغات مراجعه کنند تا در این زمینه نقشه واسطه‌گری را انجام دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزاری مراسم اماکن روباز هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است

ایسنا/گیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: بناهای تاریخی و فرهنگی تحت پوشش اداره کل میراث‌ فرهنگی گیلان ۱۳ فروردین ماه تعطیل هستند.

ولی جهانی امروز، ۹ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: تمامی اماکن فرهنگی و تاریخی شامل موزه‌ها، قلعه‌ها و غیره تحت مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان در روز دوشنبه، ۱۳ فروردین ماه مصادف با شهادت امیرالمؤمنین(ع)، تعطیل می‌باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان افزود: با توجه به این تعطیلی، انتظار داریم مردم عزیز همکاری لازم با اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان داشته باشند و هرگونه بازدید از این اماکن را به روزهای بعد موکول کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات مسجد تاریخی جامع سمنان زیر ذره بین جمعی از موثرین و مطالبه گران سمنانی!
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برف و باران امروز اصفهان را فرا می گیرد
  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • اسکان مسافران نوروزی در مدارس کردستان از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت