Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برنامه 25 ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین، اظهار داشت: نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که موضوع قرارداد مطرح نیست بلکه پیش نویسی است که قرار است بر روی آن کار کارشناسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش نویسی توسط ایران در محورهای اقتصادی تکنولوژی، انرژی، ارتباطات علمی و همچنین فنی تدوین و پیشبینی شده و به مرحله قرارداد و امضا نرسیده که قرار است به مرور بر روی آن کار کارشناسی شود زمانی که به مرحله مصوبه رسید اصولا باید در مجلس نیز به تصویب برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: با توجه به بد عهدی و عدم پای بندی آمریکاییها و اروپاییها به تعهدات بین المللی شان در تعامل و ارتباط با کشورمان ، طبیعتا ایران بر اساس منافع ملی خود هم پیمانانش را پیدا می کند.

عباس زاده با بیان اینکه چین در شرق دنیا یکی از کشورهای قدرتمند جهان است، ادامه داد: هم آنها علاقمند و نیازمند ظرفیت های ایران به ویژه در حوزه انرژی هستند و هم ما به دنبال ارتقاع ارتباط اقتصادی و تکنولوژی به ویژه با کشورهای پیشرفته مانند چین هستیم.

وی با بیان اینکه جهان یک مجموعه بهم پیوسته است و ما هم نمی توانیم دور کشورمان دیوار بکشیم، گفت: طبعتا هم چین به دنبال ارتقاع سطح ارتباط با ما است و هم ما به دنبال ارتقاع سطح ارتباط با چین هستیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به حاشیه های ایجاد شده پیرامون این پیش نویس مبنی بر واگذاری جزیره کیش به چینی ها، تصریح کرد: واگذاری جزایر ایرانی به چین کذب است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: روابط ایران و چین عضو کمیسیون امنیت ملی قرارداد ایران و چین واگذاری جزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • تاکید بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • به دنبال برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با سریلانکا هستیم
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی