Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: در تمام کشور حوزه‌های مسکن فعال است و وجود التهاب و حباب در بازار مسکن ارتباطی با بخش مسکن ندارد و بازارهای موازی بر قیمت مسکن تاثیر می گذارد.

وی افزود: افزایش قیمت‌های کالاهای موجود در بازار نیز تابع بازارهای موازی اعم از ارز و طلا است و برای وزرات راه و شهرسازی جامعه هدف دارای اهمیت بسیار زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تا دهک‌های هفت جامعه در برنامه‌ریزی اقدام طرح ملی مسکن قرار گرفته‌اند و برای دهک‌های یک و دو جامعه با مشارکت سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، بسیج سازندگی، بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه های اجرایی 200 هزار واحد در سطح کشور درنظر گرفته شده است.

اسلامی تصریح کرد: 400 هزار واحد برای طرح ملی مسکن درنظر گرفته شده که در تمام کشور برای این طرح ثبت نام به عمل آمده و از این رقم 20 هزار واحد متعلق به استان مرکزی است و طرح‌های ساخت آن آغاز شده است.

وی بیان کرد: افراد در تمام کشور در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند و پروژه‌ها نیز در تمام کشور آغاز شده است و طبق برنامه های در نظر گرفته شده مردم می توانند صاحب مسکن شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن یک میلیون و 600 هزار نفر فاقد مسکن ثبت نام کرده اند و از این تعداد 930 هزار نفر پرونده های اولیه خود را تشکیل داده اند و حدود 430 هزار نفر پرونده‌هایشان تکمیل شده است.

اسلامی عنوان کرد: ثبت نام افراد در طرح اقدامی ملی مسکن سبب شد افراد فاقد مسکن در تمام کشور شناسایی شدند و طرح اقدام ملی مسکن  شامل افراد شاغل و بازنشسته که بازنشستگان، جوانان و عروس و دامادها در اولویت وزرات راه و شهرسازی است.

منبع: الف

کلیدواژه: راه و شهرسازی تمام کشور طرح اقدام هزار واحد ملی مسکن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی

استاندار مرکزی، گفت: تعهدی که استان برای ۶۱ هزار واحد مسکونی دارد، قابل تحقق است و تاکنون برای بیش از ۵۵ هزار واحد، تامین زمین انجام شده است. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه نهضت ملی مسکن از جمله راه و شهرسازی، شرکت شهرهای جدید، بنیاد مسکن، بانک‌ها و غیره سال گذشته اقدامات خوبی داشتند، اما کماکان عقب افتادگی در حوزه مسکن وجود دارد که باید امسال به هر نحوی جبران شود و سال 1403 سال جبران عقب افتادگی در حوزه مسکن است. 

وی افزود: تعهدی که استان برای 61 هزار واحد مسکونی دارد، قابل تحقق است و تاکنون برای بیش از 55 هزار واحد، تامین زمین انجام شده است و می‌توان الباقی هم تامین زمین کرد و وارد فاز صدور پروانه ساختمانی، نقشه و ساخت شد. در مرحله تحویل برخی از واحدها هستیم و با توجه به فرا رسیده فصل بهار باید تمام دستگاه‌های مسئول، پروژه‌های مسکن استان را در اولویت قرار داده و به این پروژه‌ها سرعت دهند تا عقب افتادگی در این زمینه به سرعت جبران شود. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: ساخت مدرسه و مسجد در سرانه‌های پیش بینی شده، نباید مورد غفلت واقع شود، با توجه به اینکه افزایش جمعیت را در آینده نزدیک در شهرک‌های مسکونی جدید شاهد خواهیم بود باید ساخت مدرسه و مسجد در اولویت، قرار گیرد، با افزایش جمعیت در طرح‌های مسکن ملی، زوج‌های جوان با اسکان در واحدهای طرح اقدام ملی نیاز به فضاهای آموزش و فرهنگی پیدا می‌کنند. 

مخلص‌الائمه بیان کرد: دفتر فنی استانداری در کنار اداره‌کل نوسازی مدارس قرار گیرد و در حوزه مدرسه سازی، سازماندهی کاملی در سطح استان انجام شود. در پروژه 8100 واحدی، اداره‌کل اوقاف متولی ساخت یک باب مدرسه و یک باب مسجد شده و در پروژه مسکن شهید سلیمانی، مسجد در شرف ساخت است، آبفا استان، پیش بینی لازم برای تامین آب مصرفی در شهر جدید امیرکبیر را به عنوان نگین توسعه شهرسازی استان باید مورد توجه قرار دهد و به خاطر کمبود آب، توسعه در این شهر متوقف نشود و چاره اندیشی درستی انجام شود. 

وی با اشاره به رفع مشکلات متقاضیان طرح شهید سلیمانی که سال گذشته متقاضیان گلایه‌هایی داشتند، گفت: استان مرکزی، نخستین استانی است که تامین مالی ویژه، مختص متقاضیان دهک پایین توان در نظر گرفته است تا بتوانند وجه خود را تکمیل کنند، به زودی 200 تا 300 واحد آماده تحویل خواهند بود و طبق جدول زمان بندی، واحدهای شهرک تحویل می‌شود. 

استاندار مرکزی بیان کرد: گره پروژه مسکونی یاس فراجا که سال‌ها رها و با افزایش قیمت مواجه بود باید در اسرع وقت باز شود و به شرط صدور سند تسهیلات و مساعدت‌های لازم پرداخت می‌شود و معاضی نداشته باشند، این پروژه جزو اولویت‌های رسیدگی قرار گیرد.  

مخلص‌الائمه افزود: نگرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای ساخت مدرسه در طرح‌های اقدام ملی مسکن به جا است، همانطور که تامین زیرساخت‌هایی از قبیل تامین آب، برق، گاز و مخابرات در طرح‌های اقدام ملی مورد توجه است باید زیرساخت‌های آموزشی هم مورد توجه قرار گیرد، لازم است اقدام اولیه برای شروع به کار ساخت واحد آموزشی در طرح‌های مسکن، آغاز شود تا بتوان از مشارکت خیران در تکمیل طرح‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • برنامه های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت