Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-23@18:04:04 GMT

کرونا مرزهای اردن با سوریه را بست

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۶۰۰

کرونا مرزهای اردن با سوریه را بست

مقامات اردنی اعلام کردند که به دلیل افزایش افراد مبتلا به کووید۱۹ که از سوریه به اردن می‌آیند، به مدت یک هفته مرزهای زمینی خود را با سوریه می‌بندد.

 

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، تصمیم وزارت کشور اردن برای بستن شاهراه اصلی انتقال کالا از لبنان و سوریه به منطقه خلیج فارس از صبح روز پنج‌شنبه به اجرا گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تصمیم پس از آن گرفته شد که ۱۲ فرد مبتلا به کووید۱۹ در روز چهارشنبه و ۱۳ مورد دیگر روز سه‌شنبه شناسایی شدند که از سوریه وارد اردن می‌شدند.

 

مقامات اردنی اعلام کرده‌اند که مرزهای زمینی با عربستان سعودی، اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی فقط برای انتقال کالاهای تجاری باز هستند.

 

عمر الرزاز، نخست‌وزیر اردن روز چهارشنبه گفت که افزایش تعداد مبتلایان به کووید۱۹ باعث نگرانی است زیرا بیشتر افراد مبتلا رانندگان کامیون‌هایی هستند که از سوریه می‌آیند؛ یعنی از جایی که سازمان‌های غیردولتی می‌گویند تعداد افراد مبتلا به کووید۱۹ افزایش قابل توجهی داشته است.

 

مقامات اردنی اعلام کردند که از شنبه آینده نیز ماسک زدن اجباری می‌شود و متخلفین با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. ساعت بسته شدن مغازها در این کشور نیز ۱۱ شب خواهد بود.

 

اردن در مقایسه با کشورهای همسایه خود در مواجه با شیوع ویروس کرونا، بهتر عمل کرده است. اقدامات پیشگیرانه فوری برای محدود کردن حرکت جمعیت ۱۰ میلیونی کشور، بستن مرزها و اعلام وضعیت اضطراری از جمله تدابیر کارآمد این کشور در محدود کردن شیوع ویروس کرونا بوده است.

 

دولت در ماه ‌ژوئن محدودیت‌های قبلی را در این کشور لغو کرد و به این ترتیب فعالیت‌های تجاری از سر گرفته شد و هتل‌ها و کافه‌ها باز شدند. با این حال مدارس همچنان بسته هستند و برگزاری مراسم عروسی و همایش‌ها مجاز نمی‌باشند.

 

تعداد مبتلایان شناسایی شده به کووید۱۹ در اردن تاکنون ۱۸۰۳ نفر اعلام شده است که ۱۱ نفر آنها نیز جان باخته‌اند.

برچسب هااردن سوریه عربستان سعودی فلسطین

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اردن سوریه عربستان سعودی فلسطین آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم تا ششم اردیبهشت در حال برگزاریست. نمایندگان کشور‌های ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سری‌لانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.   نتایج کامل روز نخست تیم نوجوانان ایران به شرح زیر است:   دیدار محمد صالح آخانی با مروان حسین، نماینده کشور میزبان با پیروزی ورزشکار ایرانی با نتیجه ۳-۱ به پایان رسید. فرزاد حق‌خواه با علی نیاما از قطر روبه‌رو شد که او نیز توانست با نتیجه ۳ بر صفر پیروز میدان باشد. باربد چاوشی رشتی با نتیجه مشابه از سد آناند کالرا از سنگاپور گذشت.   امیرعطا محجل فرید، امیرمهدی خراشادی‌زاده، امیررضا الوان‌ساز، فرزاد کشفی، ارشک احمدآبادی، سامیار صفری و مصطفی احراری با نتیجه مشابه ۳ بر صفر نمایندگان قطر را پشت سر گذاشتند.   یوسف قریشی و علی رحیمی نیز موفق شدند نمایندگان اردن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند. عرفان تاجور نتوانست از عبدالله علی، حریف کویتی خود عبور کند و بازی را با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کرد. آریا عمودی‌نژاد و رادین عبدالهی نیز با همین نتیجه برابر نماینده پاکستان شکست خوردند. ­

دیگر خبرها

  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • ۴۹۸۰۰ تبعه غیرمجاز در کمین‌های ارتش جنوب‌شرق دستگیر شدند