Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@08:29:49 GMT

کیفیت هوای مشهد سالم است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۶۷۲

کیفیت هوای مشهد سالم است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،میانگین کیفیت هوای امروز مشهد با عدد شاخص کلی ۷۴ طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط سالم و هم‌اکنون میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۷۳ در شرایط سالم قرار دارد.
براساس گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی، کیفیت هوا در ایستگاه طرق در شرایط پاک، ایستگاه‌های خاقانی و آوینی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و بقیه ایستگاه‌ها در شرایط سالم گزارش شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیشترین بار آلودگی از ایستگاه واقع در آوینی با عدد شاخص ۱۰۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و پاک‌ترین ایستگاه طرق با شاخص ۴۸ در شرایط پاک گزارش شده است.   انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا وضعیت هوا کیفیت هوای مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر اصفهان سالم است

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز  در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۹۴، خیابان ۲۵ آبان ۶۰، پارک زمزم ۶۹، میدان انقلاب و دانشگاه صنعتی ۷۰، خیابان‌های فیض و پروین اعتصامی ۶۱، رهنان ۷۶، خیابان زینبیه ۶۸، سپاهان‌شهر ۵۸، خیابان فرشادی ۵۳، کردآباد و بولوار کاوه ۵۷ و خیابان میرزا طاهر و ایستگاه ولدان ۵۹ AQI در وضعیت قابل قبول است.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و مبارکه با میانگین ۵۹، سجزی با میانگین ۹۸ و شاهین شهر با میانگین ۶۹ AQI در وضعیت قابل قبول و در کاشان با میانگین ۱۲۶ و قهجاورستان با میانگین ۱۳۳ AQI نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در نجف آباد با عدد ۱۲ AQI پاک ثبت شد.

ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، نجف آباد و منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • میزبانی مشهد از هوای سالم در سوم اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت