Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار حسنی مقدم روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان افزود: توجه به این امر مهم و حساس رسالت خبرنگاران را دوچندان کرده چراکه باید در عین تشریح واقعیات، فضای جامعه را نیز به سمت امید آفرینی سوق دهند.

وی تصریح کرد: انعکاس درست نقاط ضعف و قوت هر بخش به شهروندان باعث افزایش اعتماد آنان به مدیران و نظام می شود بنابراین ایجاد فضای نشاط در جامعه اثرگذار است و موجب تزریق روحیه امیدآفرینی به مردم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از عملکرد مطلوب ایرنا در حوزه اطلاع رسانی امیدبخش ادامه داد:  در بسیاری از موارد اخبار منفی عنوان می شود ولی باید واقع بینانه کار کرد و با وجود کاستی ها و مشکلات اما خدمات بیش از چهار دهه نظام جمهوری اسلامی را نادیده نگیریم.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به برخی آمار و ارقام منتشر شده در خصوص شاخصه هایی همچون بیکاری و فلاکت استان و کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی در بسیاری از موارد جز ۲۰ اقتصاد برتر منطقه یا جهان است و بخش کشاورزی نیز تاثیر بزرگی بر معیشت و درآمد مردم دارد.

حسنی مقدم بیان کرد: بیش از ۸۵ درصد غذای مردم ایران در کشور تامین می شود و مصرف سموم نسبت به تولیدات داخلی حدود ۵۰ درصد سایر کشورها است بنابراین غذای سالمتری در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی گفت: حجم تولیدات کشاورزی کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی به ترتیب ۳۰ و ۱۲۴ میلیون تن بوده و در لرستان نیز از ۵۰۰ هزار تن به سه میلیون تن افزایش یافته است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار لرستان وزارت جهاد کشاورزی خبرگزاری جمهوری اسلامی روز خبرنگار لرستان جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بازدارندگی ایران در قفقاز و آسیای میانه پس از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در حالی که جهان پس از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق در انتظار پاسخ جمهوری اسلامی در راستای اقدام متقابل و تنبیه رژیم صهیونیستی بود، عملیات وعده صادق علاوه بر اینکه پیام روشنی مبنی بر جدیت ایران در محافظت از منافع خود در سراسر جهان و غیرقابل عبور بودن خطوط قرمز اعلامی آن به سرتاسر جهان ارسال کرد، قدرت بازدارندگی کشور را نیز به ویژه در مناطقق پیرامونی تا حد زیادی افزایش داد.

در شرایطی که به نظر می‌رسد صبر استراتژیک جمهوری اسلامی در مواردی موجب گستاخی برخی دشمنان و حتی تعدادی از کشورهای منطقه شده بوده، اجرای این عملیات نقطه عطفی در تحولات منطقه‌ای به شمار خواهد آمد. فارغ از اینکه وعده مسئولین ارشد نظام در خصوص پاسخ متقابل به رژیم صهیونیستی باید اجرا می‌شد، لازم بود که قدرت‌نمایی در این سطح و به منظور جلوگیری از تداوم برخی گستاخی‌های تعدادی از بازیگران منطقه‌ای انجام شود.

بدون تردید عملیات وعده صادق ایران در تمام حوزه‌های پیرامونی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در قفقاز بازدارندگی خوبی ایجاد کرده است و کشورهای این منطقه که در سال‌های اخیر روابط خود را با رژیم صهیونیستی گسترش داده و به مرکزی برای فعالیت‌های ضدایرانی تبدیل شده بودند -به طور مشخص جمهوری آذربایجان- پس از آن احتمالا در سیاست‌های خود تجدیدنظر خواهند کرد و به خوبی می‌دانند که از این به بعد جمهوری اسلامی به هر تهدیدی از سوی آنها پاسخ قاطع خواهد داد.

گفته می‌شود که حتی پیش از پاسخ ایران نیز مقامات جمهوری آذربایجان به طرق مختلف پیام‌هایی برای دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ارسال و از اینکه کشورشان به عرصه درگیری تبدیل شود، ابراز نگرانی کرده بودند. ایران نیز همچون گذشته به همسایگان خود اطمینان داد که امنیت آنها را امنیت خود می‌داند و قصد ندارد از خاک آن کشورها برای پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی استفاده کند.

اما آنچه عملیات وعده صادق برای الهام علی‌اف و سایر چهره‌های سیاسی قفقاز و آسیای میانه روشن کرد این بود که جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت خود با هیچ کشوری شوخی ندارد وقتی سرزمین‌های اشغالی را که در فاصله 1500 کیلومتری پیرامون خود قرار دارد را مورد هدف قرار می‌دهد، هدف قرار دادن تهدیدات در فاصله 200 الی 300 کیلومتری از مرزهای شمالی کار چندان سختی نخواهد بود.

لذا می‌توان گفت که پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی به خوبی قدرت بازدارندگی کشور را در حوزه قفقاز افزایش خواهد داد و ترس و وحشت ایجاد شده موجب کاهش گستاخی برخی سیاستمداران منطقه به ویژه در جمهوری آذربایجان خواهد شد و سیر صعودی تداوم و گسترش ارتباطات آنها با رژیم صهیونیستی را کاهش خواهد داد. از طرف دیگر، برای آنها روشن شد که نباید به محفلی برای فعالیت علیه منافع ملی ایران تبدیل شوند.

هر چند که احتمالا رژیم صهیونیستی احتمالا تلاش خواهد کرد تا فعالیت‌هایش در این منطقه را با توجه به نزدیکی به مرزهای جغرافیایی ایران را ادامه و یا حتی افزایش دهد و همین امر لزوم هوشیاری کامل دستگاه دیپلماسی ایران را می‌طلبد.

به نظر می‌رسد تحولات خاورمیانه و به ویژه جنگ غزه مسائل بسیاری را برای افکار عمومی در سایر کشورهای منطقه نیز روشن کرده و اکنون مردم ترکیه به خوبی متوجه شده‌اند که سیاست‌ها و اظهارات اردوغان با هم همخوانی ندارد و علیرغم همدردی ظاهری که با مردم مظلوم فلسطین دارند، حاضر به قطع رابطه سیاسی با رژیم کودک کش صهوینیستی نیستند. به عبارت دیگر، شکست اردوغان و ریزش آرای چهره‌های نزدیک به او در انتخابات شهرداری‌های ترکیه گواه این حقیقت است و جامعه دیندار این کشور اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های دوگانه رئیس جمهوری این کشور به این صورت نشان دادند.

همین تفاوت در سیاست‌های اعلانی و اعمالی و ادامه دادن روابط اقتصادی با اسرائیل موجب شد که اردوغان برخی از شهرهای تاثیرگذار را از دست بدهد. به طور کلی، اقدام ایران زنگ خطری جدی برای کشورهای حامی رژیم صهیونیستی و شرکای آن در منطقه به صدا درآورد که هرگونه همکاری با اسرائیل علیه منافع جمهوری اسلامی غیرقابل پذیرش بوده و موجب اقدام متقابل خواهد شد.

انتهای پیام/

مجید فرخی کد خبر: 1227835 برچسب‌ها جمهوری آذربایجان اسرائیل

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • سدسازی؛ مسیری برای توسعه پایدار یا نابودی اکوسیستم‌ها؟ 
  • افزایش بازدارندگی ایران در قفقاز و آسیای میانه پس از عملیات وعده صادق