Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:45:38 GMT

افزایش حظور نظامی فرانسه در مدیترانه شرقی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۶۸۹

افزایش حظور نظامی فرانسه در مدیترانه شرقی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت که کشورش موقتا حضور نظامی خود را در دریای مدیترانه شرقی تقویت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی بالا رفتن تنش در دریای مدیترانه شرقی با تصمیم ترکیه برای بررسی سوختهای فسیلی در مناطق مورد مناقشه، فرانسه، ضمن اینکه خواستار"گفتگوی صلح آمیز" بین ترکیه، کشورهای همسایه و شرکای ناتو شده است، خود را برای تقویت حظور نظامی در این منطقه آماده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاخ الیزه در اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور درک بهتر این منطقه از دریای مدیترانه و وجود اراده برای احترام گذاشتن به قوانین بین المللی، رئیس جمهوری با همکاری شرکای اروپایی از جمله یونان، تصمیم به تقویت حظور نظامی فرانسه در دریای مدیترانه شرقی در روزهای آینده گرفته است".
ماکرون در گفتگو با کایریاکس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان با یادآوری اهمییت حل و فصل اختلافات فعلی از طریق گفتگو، بر لزوم مشاوره بیشتر بین یونان و ترکیه تاکید و از ابتکار میانجیگری آلمان استقبال کرد.

وی همچنین از تصمیم کشورش برای تقویت موقت حضور نظامی در شرق مدیترانه طی روزهای آینده و در همکاری با شرکای اتحادیه اروپا خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه دریای مدیترانه دریای مدیترانه مدیترانه شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

نیکلاس سینکینی، کارمند سابق سازمان اطلاعات ضد تروریسم فرانسه، روز پنجشنبه تایید کرد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، حداقل ۷۵ نیروی فرانسوی در اوکراین کشته، زخمی یا به فرانسه بازگشته اند.

براساس گزارش اسپوتنیک، سینکینی که در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات مربوط به مشارکت فرانسوی‌ها در جنگ در کنار نیروهای کی‌یف است، در مصاحبه‌ای گفت: فهرستی که من تا به امروز منتشر کردم، شامل کشته شدگان، مجروحان و عودت کنندگان، شامل ۷۵ نفر است. مقامات فرانسوی آنان را به عنوان داوطلب توصیف می‌کنند. آن‌ها دقیقاً یا با نام مستعار شناسایی شدند که می‌تواند چیز‌های زیادی به ما بگوید. 

وی افزود: دولت فرانسه آنها را به عنوان کارکنان بشردوستانه و کارمندان برخی از سازمان‌های غیردولتی سوئیسی معرفی می‌کند، اما من متقاعد شده ام که آنها ماموران دولتی بودند. 

او خاطرنشان کرد که او همچنین اطلاعاتی در مورد مزدوران دیگری دارد که در خصومت‌ها در سمت کی‌یف شرکت داشتند، اما هنوز اطلاعات کافی در مورد آنها برای انتشار وجود ندارد.

نیرو‌های مسلح روسیه اعلام کردند  عملیات نظامی خود را که با هدف خلع سلاح اوکراین، از بین بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه و حفاظت از غیرنظامیان در دونباس در سال ۲۰۲۲ آغاز کردند، ادامه می‌دهند.

نیرو‌های روسیه با وجود حمایت مالی و نظامی قابل توجه ناتو و تعدادی از کشور‌های غربی متحد با واشنگتن از کی‌یف، «ضدحمله» اوکراین را خنثی کردند.

در جریان این عملیات، نیرو‌های روسی بسیاری از تجهیزاتی را که غرب روی آن شرط بندی کرده بود، منهدم کردند که در بالای آن تانک‌های لئوپارد ۲ آلمانی و بسیاری از خودرو‌های زرهی آمریکایی و انگلیسی و همچنین بسیاری از تانک‌ها و خودرو‌های ارائه شده توسط کشور‌های ناتو قرار داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • هواشناسی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین