Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران کشور گفت: علت کمبود نهاده‌هایی همچون کود اوره که در داخل کشور تولید می‌شود، صادرات بیش‌ از حد برای ارز‌آوری است. - اخبار استانها -

علی خان محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به این‌که قیمت پیشنهادی گندم جهت خرید در سال زراعی پیش رو 4 هزار و 500 تومان اعلام شده است اظهار داشت: این مبلغ بر اساس محاسباتی که از لحاظ قیمت سم، کود، بذر و مکانیزاسیون در استان‌ها انجام گرفته است تعیین شده و به شورای اقتصاد و جهاد کشاورزی نیز اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصمیم نهایی توسط شورای اقتصاد گرفته خواهد شد با این حال امیدواریم با شرایط تورم موجود در کشور با قیمت تعیین شده موافقت به عمل آید.

دبیر انجمن بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به این‌که در سال جاری هر کیلوگرم گندم 2 هزار و 500 تومان از کشاورزان خرید می‌شود گفت: کشاورزان به اجبار مبلغ مذکور را قبول کرده‌اند زیرا قیمت انواع نهاده‌ها و در نهایت مکانیزاسیون، هزینه تولید را بالا برده است که عملا هیچ سودی عاید کشاورزان گندم‌کار نمی‌شود و قیمت‌گذاری مذکور در شرایط موجود اصلا سزاور نیست.

گزارش|دخل و خرج کشاورزان با هم نمی‌خواند؛ گندم‌کاران از پرداخت دیر هنگام مطالبات ناراضی‌اندکشف محموله گندم قاچاق در ایجرود / 3 متهم دستگیر شد95 درصد مطالبات گندم کاران خراسان جنوبی پرداخت شد

این مسئول با اشاره به این‌که میزان قاچاق گندم امسال به نسبت سال‌های گذشته کاهش یافته است خاطرنشان کرد: گاهی کشاورزان قبل از برداشت به دلیل هزینه تحمیل شده در تولید، اقدام به فروش گندم تولیدی به واسطه‌ها کرده‌اند.

عضو هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی با تاکید بر این‌که در حال پیگیری رفع مشکلات پرداخت مطالبات گندم‌کاران هستیم بیان کرد: پرداخت وجه گندم به گندم‌کاران به روز نیست و یکی از علت‌های دیرکرد نیز بانک‌ها هستند زیرا افرادی که دارای بدهی یا ضامن هستند در دریافت مطالباتشان دچار مشکل می‌شوند.

وی در زمینه کم‌یاب شدن کود اوره در سطح کشور عنوان کرد: یکی از دلایل نایاب شدن این کود صادرات بیش از حد مجاز آن به خارج از کشور است از سویی دیگر در حال حاضر پتروشیمی کرمانشاه که تولید کننده کود اوره در کشور بود به کشور دیگری واگذار شده که بر شدت کمبود‌ها دامن زده است.

به گفته خان‌محمدی کمبود کود تنها مختص اوره نبوده بلکه در زمینه سایر کود‌ها همچون NPK، ریز مغذی‌های دیگر و کود‌های فسفاته نیز کمبود شدیدا احساس می‌شود، کشاورز در حالی که بتواند این کود‌ها را تهیه نمایند باید به اجبار از بازار آزاد خرید نماید.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به این‌که تا زمانی که یارانه وجود داشته باشد و ارز 4 هزار‌ و 200 تومانی به برخی اقلام اختصاص یابد رانت همواره حرف اول را خواهد زد گفت: عده‌ای با نام خرید نهاده‌های کشاورزی یارانه و ارز نیمایی می‌گیرند، اما در عمل اقدام به واردات سایر اقلام می‌کنند و افزایش قیمت‌ها را سبب می‌شوند.

انتهای پیام/ح

R7707/P/S6,59/CT1 بیشتر بخوانید... گزارش|دخل و خرج کشاورزان با هم نمی‌خواند؛ گندم‌کاران از پرداخت دیر هنگام مطالبات ناراضی‌اند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش|دخل و خرج کشاورزان با هم نمی‌خواند؛ گندم‌کاران از پرداخت دیر هنگام مطالبات ناراضی‌اند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۳ گزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کند ۴ آژیر مجدد وضعیت قرمز کرونا در ایلام به صدا در آمد ۵ ۹۵ درصد مطالبات گندم کاران خراسان جنوبی پرداخت شد ۶ سومین مرحله غربالگری کرونا در سراسر کشور کلید می‌خورد ۷ هزینه درمان هر بیمار کرونایی چقدر است؟ ۸ گزارش|خودتحریمی یا ارز دولتی؛ علت افزایش قیمت برنج چیست؟ مهمترین اخبار استانها وزیر راه در گفت‌و‌گو با تسنیم: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ساخته می‌شود گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ نماینده فومن و شفت در مجلس: واردات بی‌رویه برنج توسط واسطه‌گران/ برنج به‌نفع دلا‌ل‌ها قد می‌کشد جزئیات جدید از پرونده اداره کل غله استان کرمان/ تخلفات بسیار فنی و ماهرانه انجام می‌شد/ اثبات آنها سخت بود مهمترین اخبار تسنیم ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است طرح «گشایش اقتصادی» سرزمینی سوخته را به دولت بعد تحویل می‌دهد قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت تذکر ۱۹ نماینده مجلس به شریعتمداری درباره حق مسکن کارگران قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۳|افزایش دوباره قیمت طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گندم کاران نهاده ها کود اوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولین برداشت خوشه های گندم از ۷ فروردین در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شد و در ادامه مناطق معتدل و سرد کشور هم اضافه خواهند شد.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۰۰ هزار تن بدلیل برداشت زودهنگام ناشی از شرایط اقلیمی رشد داشته است.

سهرابی با بیان اینکه خوزستان با ۳۷۰ هزار تن بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص داده است، افزود: بنابر ابلاغ دستور العمل خرید تضمینی گندم به تمام استان ها، ۱۱۵۰ مرکز در مناطق مختلف آماده خرید گندم هستند و ۲۱ هزار دستگاه کمباین آماده برداشت هستند.

مجری طرح گندم ادامه ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به ۱۳.۵ میلیون تن برسد که حداقل ۱۰.۵ میلیون تن خرید تضمینی خواهیم داشت.

به گفته او، اولین برداشت ها در فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد و همواره مقدمات لازم سامانه خرید تضمینی بازر‌گانی دولتی، اطلاعات کشاورزان درج می شود و در ادامه مقدمات پیگیری وجوه کشاورزان در حال انجام است.

سهرابی گفت: با اتخاذ برنامه ریزی مناسب و حمایت های لازم از کشاورزان و فراهم شدن مقدمات لازم، امکان خودکفایی گندم فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند