Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دستاوردهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه فناوری های نظامی موجب حیرت کارشناسان و ناظران بین المللی شده است.  رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ که طی هفته های اخیر با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران برگزار شد نیز بخشی دیگر از قدرت نظامی ایران را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به روایت فارس، مهم‌ترین و منحصربه‌فرد ترین دستاورد دفاعی که در این رزمایش شاهد آن بودیم و موجب حیرت بسیاری از کارشناسان و ناظران بین‌المللی شده بود، شلیک موشک‌های بالستیک مدفون شده در زیر خاک به سمت اهداف بود. موضوعی که برخلاف شلیک موشک‌های بالستیک از سیلوهای زیرزمینی که آن هم تنها در اختیار چند کشور محدود جهان قرار دارد، تاکنون سابقه‌ای از آن در دنیا وجود نداشت و فناوری آن تاکنون در انحصار ایران قرار دارد.

توان موشکی جمهوری اسلامی ایران از دیرباز محل بحث و جنجال ابرقدرت‌های غربی بوده و آنها با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارند همواره تلاش کرده‌اند علاوه بر اعمال فشار با متداول‌ترین ابزارشان یعنی تحریم، راهکارهای دیگری مانند خرابکاری صنعتی، تمرکز بر نقاط ضعف و پیدا کردن اماکن و نقاط پایگاه‌های موشکی ایران را هم دنبال کنند تا در صورت بروز جنگ احتمالی، بتوانند با ضربه زدن به پایگاه‌های موشکی ایران، آن را از کار انداخته و برگ برنده ایران را از چرخه عملیاتی خارج کنند.

اما در این سوی میدان و در یگان موشکی هوافضای سپاه نیز به دلیل پویایی فکری و عملیاتی این مجموعه، همواره راهکارهایی برای غلبه بر تاکتیک‌هایی که دشمنان برای ضربه زدن به توان این یگان مد نظر داشته‌اند، پیدا کرده‌اند.

 از جمله اولین راهکارهایی که ایران برای حفظ و در امان نگه داشتن توان موشکی خود اجرا کرد، ساخت شهرهای موشکی و سیلوهای پرتاب موشک زیرزمینی در اقصی نقاط کشور بود. موضوعی که به گفته سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از سال ۱۳۶۳ و پیش از ورود اولین موشک به کشور آغاز شده و تا به امروز هم شبانه‌روزی حفر تونل‌های برای حفاظت از توان موشکی ادامه دارد.

یکی از شهرهای موشکی زیرزمینی ایران

در حقیقت ساختار شهرهای موشکی ایران که به صورت تونل‌های حفر شده در دل کوه با مهندسی و حفاری خاص خود بود،  امکان دپوی انبوهی از موشک‌های بالستیک در بردهای مختلف و شلیک آنها از سیلوهای زیرزمینی را که این سیلوها نیز بخشی از شهر موشکی به شمار می‌آمدند فراهم می‌کرد و بدین ترتیب گام بسیار بزرگی در راستای محافظـت از این توان برداشته شد.

موشک قیام آماده شلیک از سیلوی زیرزمینی

در همین زمینه:

ویدئو | گزارش الجزیره از قدرت‌نمایی ایران تصاویر | رمزگشایی از مزرعه موشکی سپاه | بالستیک‌های ایرانی چگونه از زیر زمین شلیک می‌شوند؟ توضیحات سردار حاجی‌زاده درباره موشک‌های محرمانه سپاه | موشکی که یکباره زمین را می‌شکافد و شلیک می‌شود ویدئو | لحظه شلیک موشک‌های بالستیک سپاه از اعماق زمین کد خبر 539908 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران دفاع - موشک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع سپاه پاسداران دفاع موشک شهرهای موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک های سپاه از لایه هفتگانه گنبد آهنین عبری و غربی گذشت

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار «علی ملک شاهکوهی» در نخستین همایش «روز ملی گندم و نان» که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد با اشاره به موفقیت عملیات پهپادی و موشکی نیروهای سپاه در قلب سرزمین های اشغالی، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس دست رزمندگان اسلام در پاسخ به جنایات رژیم بعث در حمله به شهرهای کشور خالی بود و همین جنایاتی که امروز صهیونیست ها بر سر مردم مظلوم غزه می آورند در آن زمان بعثی ها بر سر مردم کشور ما آوردند.
 
به گفته وی؛ در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سامانه پدافندی نداشتیم که توان دفاع در مقابل هواپیماها و موشک های دشمن بعثی را داشته باشد حتی تهران و در نزدیکی ما نیروگاه نکا مورد حمله قرار گرفت که نباید این وقایع از اذهان ملت ما فراموش شود.
 
فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با بیان اینکه بر حماسه غرورآفرین نیروهای سپاه پاسداران احساس افتخار می کنیم، تصریح کرد: بعد از صدر اسلام نخستین سیلی را بر صورت صهیونیست ها رزمندگان ایرانی زدند که از نسل سلمان فارسی هستند.
 
وی افزود: رسول اکرم (ص) یهودی ها را سرسخت ترین دشمنان اسلام و مسلمین دانسته و بر مقابله با آنها تأکید کرده بود.
 
به گفته وی؛ تمام امکانات و تجهیزات رژیم اشغالگر ساخته دست غربی ها است به همین خاطر سیلی امروز سیلی به صورت همه مستکبران عالم بود.
 
سردار ملک شاهکوهی با عنوان اینکه فقط تجهیزات نسل اولی در حمله به اشغالگران قدس مورد استفاده قرار گرفت، ابراز کرد: این پهپادها و موشک ها ساخته سال 1390 بودند که 13 سال از تولید آنها گذشته بود.
 
وی ادامه داد: موشک هایی که امروز ساخته می شوند حتی یک پیچش هم خارجی نیست در بالاترین سطح به روزرسانی شده است.
 
به گفته وی؛ این پیروزی غرورآفرین که شاخ رژیم اسرائیل را شکست باعث عزت و سربلندی ایرانیان و امت اسلام در جهان شد.
 
فرمانده سپاه نینوای استان گلستان محصول گندم و آرد استان را باکیفیت ترین محصول در نوع خود دانست و گفت: این محصول که به 25 استان کشور صادر می شود عادلانه نیست که قیمت آن با محصولات با کیفیت پائین تر یکسان باشد.
 
وی افزود: اگر طرح زهکشی 270 هزار هکتاری در شمال استان تکمیل شود می تواند جهشی در تولید گندم استان ایجاد کند.

به گفته وی؛ ضروری است مشکلاتی که در بخش توزیع آرد و نان باعث نارضایتی اجتماعی را در استان ایجاد کرده بود رفع شود.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آیا بدنه جت های جنگنده مدرن ضد گلوله ساخته می شود؟(+عکس)
  • موشک های سپاه از لایه هفتگانه گنبد آهنین عبری و غربی گذشت
  • ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد
  • ایران با موشک‌های قدیمی خود به اسرائیل ضربه زد
  • طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • فیلم| گوشه‌ای از توان پهپادی و موشکی ارتش؛ از پهپادهای کرار و آرش تا نمایش موشک‌‎های زمین به زمین
  • فیلم| گوشه ای از توان پهپادی و موشکی ارتش ؛ از پهپادهای کرار و آرش تا نمایش موشک‌‎های زمین به زمین
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران در الجلیل
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از اولین موشک بالستیک ضد رادار ایران