Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@06:23:52 GMT

نان چپاتی هندی + دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۱۸۶۰

نان چپاتی هندی + دستور تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نان ساده با حداقل مواد که معمولا در هندوستان برای وعده‌های غذایی به صورت تازه می‌پزند و سرو میکنند. بدون نیاز به خمیرمایه یا بیکینگ پودر و معمولا با آرد گندم یا ارد کامل تهیه می‌شود هندی‌ها برای پخت ام از نوعی طرف به نام تاوا استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از طرز تهیه کیک و شیرینی‌های خاص تا پخت انواع نان و غذاهای بی‌نظیر + تصاویر

مواد لازم
مواد اصلی
آرد گندم یا آردسبوسدار
۱ پیمانه
آرد سفید
۱ پیمانه
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
آب داغ
به مقدار لازم
روغن زیتون یا مایع یا کره
۲ قاشق غذا خوری

زمان تهیه ۳۰دقیقه
زمان پخت ۱۵دقیقه

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرد و نمک را الک کنید و آب (بین یک چهرم تا ۱ پیمانه) را کم کم اضافه کرده و با ارد مخلوط کنید تا جایی که خمیر به دست نچسبد من حدود ۱ پیمانه سرخالی آب استفاده کردم بعد از آن خمیر را ورز داده و حین ورز دادن روعن یا کره اضافه کنید ۱۰ دقیقه ورز داده سپس در طرفی که چرب کردید بگذاریدروی طرف را پوشانده به مدت حداقل نیم و حداکثر ۳ساعت در محیط گرم قرار دهید (من زیر پتو قرار دادم)

۲. تابه‌ای را روی حرارت بگذارید تا به خوبی داغ شود من تابه را از قسمت داخلی رو گاز می‌گذارم و نان را روی قسمت بیرونی تابه یعنی پشت تابه می‌پزم.

۳. پس از استراحت خمیر را روی سطح آردپاشی شده کمی ورز دهید آن را به ده یا هشت چانه تقسیم کنید روی چانه‌ها را پوشانده و یکی یکی با وردنه هرکدام را پهن کنید تا نازک شوند حین این کار برای بهتر باز کردن خمیر آرد بپاشید سپس نان را روی تابه قرار داده بعد از این که شروع به حباب زدن کرد مدام نان را زیر و رو کنید تا پخته شود بعد از آن روی نان‌ها پارچه تمیزی بیندازید تا خنک شوند. می‌توانید کمی کره آب کرده روی نان‌ها بمالید و با انواع غذا‌ها نوش جان کنید.

منبع: سرآشپز پاپیون

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال بیش از ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت از این بندر به کشور‌های امارات و عمان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان امسال، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن برسد.

عباس‌نژاد گفت: در گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بود که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان گفت: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • مشخص شدن دلیل کیفیت پایین نان خوزستان
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • جاذبه‌های طبیعی بندر زیبای خمیر
  • صحنه بحث برانگیز در دیدار منچسترسیتی و چلسی که پنالتی و هندی از سوی داور و VAR اعلام نشد / فیلم
  • نحوه پخت و تهیه مربا با 100 کیلو میوه اژدها توسط روستانشینان هندی (فیلم)
  • مرد ۲۵ ساله هندی یا عجیب ترین قد و وزن
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور