Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیف بدری روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: پیرو سئوال از وزیر نیرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای ویژه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه تشکیل و ضمن بررسی دقیق مسائل حوزه آب استان اردبیل، دستورات ویژه برای اختصاص اعتبارات لازم به پروژه‌های آبی استان اخذ شد.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که وزارت نیرو تا آخر شهریور امسال بررسی نهایی خود را در مورد بازنگری حقابه استان اردبیل از رودخانه ارس انجام داده و نسبت به اضافه شدن حداقل ۲۲۵ میلیون متر مکعب به مقدار قبلی حقابه استان اردبیل مصوب سال ۹۲ اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم اضافه کرد: در زمان تعیین تکلیف حق قانونی استان از آب رودخانه ارس که در سال ۹۲ انجام شده، حداقل ۶۰۰ میلیون متر مکعب از حقابه استان اردبیل ضایع شده و به استان‌های دیگر اختصاص یافته است.

وی همچنین تصمیم‌گیری نهایی در مورد ابلاغ و تعریف پروژه اجرایی در مورد ۵۰ میلیون متر مکعب حقابه استان اردبیل از رودخانه قزل‌اوزن را از دیگر موارد توافق شده در جلسه ویژه با وزیر نیرو ذکر کرد و افزود: بر این اساس مقرر شد که پس از تامین آب آشامیدنی مورد نیاز روستاها و صنعت شهرستان کوثر، مابقی حقابه استان از رود قزل‌اوزن برای تامین آب آشامیدنی اردبیل اختصاص یابد.

بدری، تخصیص و پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و مهار آب‌های مرزی و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات توازن منطقه‌ای تا یک ماه آینده برای اجرای سد عنبران شهرستان نمین را از دیگر توافق جلسه ویژه با وزیر نیرو ذکر کرد و گفت: با تزریق ۴۰۰ میلیارد ریال به پروژه سد عنبران، این طرح تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تخصیص و ابلاغ ۴۰۰ میلیارد ریال تا یک ماه آینده برای سد عمارت گرمی از محل اعتبارات ملی و مهار آب‌‎های مرزی را نیز جزو موارد توافق با وزیر نیرو اعلام کرد و گفت: مراحل نهایی تخصیص یک هزار میلیارد ریال از محل فاینانس داخلی ماده ۵۶ نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند که با تخصیص آن، این طرح در سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین همچنین از موافقت وزیر نیرو برای تخصیص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و مهار آب‌های مرزی تا یک ماه آینده به منظور اتمام عملیات اجرایی سد قیزقلعه‌سی و خطوط انتقال آب ارس در محدوده پایاب سد خداآفرین دشت مغان خبر داد و افزود: با اختصاص این میزان اعتبار تا یکسال آینده، انتقال آب سد خداآفرین به دشت مغان عملی خواهد شد.

وی تصمیم‌گیری نهایی درباره انجام مطالعات و تهیه نقشه اجرایی و تخصیص آب برای سدهای کوچک نشته‌رود، خیارک، ننه‌کران، نیارق و ایوریق تا سه ماه آینده را از دیگر مفاد موارد توافق با اردکانیان ذکر و بیان کرد: اعتبار اجرای این طرح‌ها در بودجه سال آینده وزارت نیرو پیش‌بینی خواهد شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی استان اردبیل صدیف بدری رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استان اردبیل صدیف بدری رضا اردکانیان وزارت نیرو مجلس شورای اسلامی استان اردبیل صدیف بدری رضا اردکانیان وزارت نیرو حقابه استان اردبیل میلیارد ریال وزیر نیرو سال آینده ماه آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد تحصیص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، مسلم فلاح زاده اظهار کرد: تأمین برق پایدار برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.

وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد شش پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از هفت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

فلاح زاده گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تأمین شده است.

کد خبر 747953

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد