Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:20:33 GMT

مشارکت مردمی بارزترین جلوه انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۲۰۶۵

مشارکت مردمی بارزترین جلوه انقلاب اسلامی است

به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل تشکل‌های مردم نهاد اظهار داشت: دفاع از خواست مردم، رفع محرومیت و حمایت از برنامه‌های سازنده دولت به نفع ملت از مهمترین خصایص تشکل‌های مردم‌نهاد است که به عنوان نهادی برآمده از دل مردم، برای آنها، دولت را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به قدردانی دولت از همراهی مردم در همه برهه‌های سخت انقلاب افزود: در سخت‌ترین روزهای اقتصادی و کم سابقه‌ترین تحریم‌ها، صبر و حوصله مردم به دولت کمک کرد تا در برابر ابرقدرت‌ها بایستند و توطئه آنان برای شکست ایران در کمترین زمان ممکن بواسطه همین تحریم‌ها، نقش برآب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوش‌اقبال به نقش مهم خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی هم اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر اطلاع‌رسانی در عرصه‌های مختلف جامعه، نیاز امروز و در شرایط کنونی این است که اهداف انقلاب دنبال و محقق شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به همراهی ارزنده سازمان‌های مردم ‌نهاد در روزهای شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در کنار دولت و دستگاه‌های خدماتی، کردستان از جمله استان‌هایی بود که سازمان‌های مردم‌نهاد مشارکت برجسته‌ای در آموزش‌های فرهنگی، مالی و اطلاع‌رسانی بویژه در مناطق محروم داشتند.

وی با اشاره به وضعیت کشورمان در روزهای تحریم اقتصادی و شیوع کرونا، اضافه کرد: شیوع این ویروس در کشورمان در شرایطی بود که بخاطر تحریم‌ها امکان واردات ماسک و دیگر ملزومات بهداشتی را هم نداشتیم ولی با همراهی و همدلی مردم که در این روزها بیشتر به چشم آمد، مشکلی در تهیه این اقلام پیش نیامد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه محرم حسینی افزود: عزاداری‌های امسال باید با رویکرد متفاوت و بیشتر بر بستر مجازی باشد تا ارزش‌هایی که ملت ایران با تاسی به قیام اباعبدالله الحسین (ع) بدست آورده مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

خوش‌اقبال یادآور شد: در عزاداری‌ها رعایت فاصله فیزیکی و عمل به دستورات بهداشتی ستاد مقابله با کرونا باید مدنظر باشد تا دشمن نتواند علیه آن جوسازی کند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت و آخرین سال فعالیت دولت تدبیر و امید اظهار داشت: با وجود همه کمبودها و محدودیت‌های اعتباری، کردستان در زمره استان‌هایی بود که بیشترین اعتبار را داشت و عملیات توسعه و تکمیل زیرساخت‌های آن دچار وقفه نشد.

خوش‌اقبال از اصحاب رسانه و سمن‌ها خواست تا خدمات دولت و نظام در بخش های مختلف را به اطلاع مردم برسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به چهلمین سالگرد دفاع مقدس هم اشاره و مشارکت مردم را مهمترین راهبرد کشورمان در مقابله با جبهه استکباری اعلام و تاکید کرد: عزت و آبروی کنونی کشورمان در گرو همان پشتوانه‌های محکم مردمی است.

فعالیت ۵۸۳ تشکل مردم نهاد در کردستان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان هم در این نشست با اشاره به ۲۲ مرداد سالروز تاسیس تشکل‌های مردم نهاد، این روز را فرصتی برای قدردانی از نهادهای مردمی دانست که بدنبال کاهش آسیب و افزایش مشارکت اجتماعی در راستای توانمندسازی جامعه بویژه مناطق حاشیه‌ای در همه عرصه‌ها هستند.

فرانک قدسی به نقش خبرنگاران در نمود و بروز بیشتر فعالیت تشکل‌ها هم اشاره کرد و افزود: مردم باید در جریان این خدمات به صورت خودجوش و رایگان انجام می‌شود، قرار گیرند که این وظیفه و رسالت اصلی اهالی رسانه است.

وی به فعالیت ۵۸۳ تشکل مردم نهاد در استان اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد مجوز ۱۳۷ تشکل توسط استانداری، ۱۰۲ فقره در فرمانداری‌ها، ۸۷ فقره در سازمان تبلیغات، ۳۵ فقره اداره کل ورزش و جوانان، ۲۱ فقره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۵ فقره فرماندهی انتظامی و ۲ فقره هم دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

قدسی اضافه کرد: تعداد این تشکل‌ها در یک سال اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است که در ۱۴ حوزه از فرهنگی و هنری و قرآنی تا عمرانی و فناوری فعالیت دارند و از سه ویژگی غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی بودن برخوردار هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با بیان اینکه کار این تشکل‌ها جهادی و داوطلبانه است و از آنجا که از جیب خودشان هزینه می کنند، گفت: اعتماد مردم به این تشکل‌ها به‌ واسطه همین است که خودجوش بوده و به وسیله مردم، با مردم و برای مردم فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: ۹ دفتر تسهیل گری هم در استان فعال است که کردستان به عنوان یکی از ۲۱ استان کم برخوردار و نیمه برخوردار کشور از این ظرفیت بهره‌مند شده و هدف اصلی آن تقویت مطالبه‌گری و مسوولیت‌پذیری در محلات حاشیه‌ای است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی دولت تدبیر و امید روز خبرنگار سازمان های مردم نهاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی دولت تدبیر و امید روز خبرنگار سازمان های مردم نهاد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی دولت تدبیر و امید روز خبرنگار سازمان های مردم نهاد مردم نهاد خوش اقبال تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم