Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:39:20 GMT

 ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل فعال است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۲۲۰۲

 ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل فعال است

 محمد اهلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل در سال ۱۳۷۳ همزمان با تاسیس استان تشکیل شد که آن زمان تنها یک شهرک صنعتی   وجود داشت که هم اکنون به این تعداد رسیده است.
وی با بیان اینکه تنها شهرک صنعتی استان قبل از تاسیس شهرک صنعتی یک اردبیل با مساحت ۵۰ هکتار بود، اظهار داشت: اکنون مساحت شهرک‌های صنعتی استان به بیش از ۱۵۰۰ هکتار افزایش یافته است که این آمار نشان از جهش ۳۰ برابری آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در نقاط  مختلف استان را زمینه ساز توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در این مناطق دانست و افزود: با احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بهتر فراهم  می‌شود.
وی یکی از مشکلات فعلی در بخش سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی استان را کمبود زمین در برخی مناطق ذکر و ابراز امیدواری کرد با احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید مشکل کمبود زمین در این نقاط با توجه به استقبال سرمایه گذاران برطرف گردد.  

وی بر روند رونق‌بخشی به واحدهای راکد و غیرفعال و همچنین کمک به رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: با حمایت مسوولان و مدیران استانی مشکلات و کمبودهای شهرک‌های صنعتی استان مرتفع و به رونق و توسعه در این بخش کمک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین یکی از زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران در استان را تامین و احداث زیرساخت‌های لازم دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده شهرک‌های صنعتی استان بهترین محل برای سرمایه‌گذاران است.

استان اردبیل دارای هشت شهرک صنعتی دولتی، ۱۱ ناحیه صنعتی دولتی و هشت شهرک صنعتی غیر دولتی مصوب است.

برچسب‌ها رونق تولید جهش تولید اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید جهش تولید اردبیل رونق تولید جهش تولید اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سید حامد عاملی روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل اظهار کرد: وضعیت فضای کسب و کار استان به لحاظ اشتغال زایی و سرمایه گذاری مطلوب است و در نظر داریم این استان با ایجاد رونق سرمایه گذاری و جهش تولید به ۱۰ استان برتر کشور در فضای کسب و کار ارتقا یابد.
وی افزود: جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در گره‌گشایی مشکلات اقتصادی و سرمایه گذرای بسیار موثر واقع شده و ضروری است اتاق بازرگانی کاری کند تا این استان در رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولید و صنعتی هم جزو ۱۰ استان برتر کشور شود.
استاندار اردبیل اصلاح فرایند‌ها در امور اقتصادی و سرمایه گذرای در استان را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی که گرفتاری‌های بیشتری در فرایند‌ها دارند ایرادات و نواقص موجود در فرایند‌ها را اعلام کنند تا این مشکلات در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، کمیته حمایت قضایی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار بگیرد.
عاملی همچنین از احصای ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری و همچنین ظرفیت تامین مالی طرح‌های خوبی در استان احصا و شناسایی خواهد شد.
وی گفت: استفاده واحد‌های تولیدی و صنعتی استان از تامین مالی سازمان بورس مورد توجه جدی است همچنانکه از ظرفیت‌های مالی بانک‌ها هم در رونق واحد‌های تولیدی و صنعتی استان استفاده خواهد شد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح‌های پیشران اقتصادی در این استان تسریع شده و نسبت به تکمیل و اجرای آن اعتبارات لازم تامین می‌شود افزود: در کنار طرح‌های پیشران اقتصادی طرح‌های مربوط به بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری هم مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.
عاملی با بیان اینکه موانع سرمایه‌گذاری در استان برطرف می‌شود، افزود: برای افزایش بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید و اشتغال در استان موانع سرمایه گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه راهبرد اصلی توسعه در استان تکمیل زنجیره‌های توسعه است، گفت: باید از ظرفیت‌های مولدسازی برای تامین منابع مورد نیاز زیرساخت‌های عمرانی استان استفاده شود.
استاندار اردبیل رونق تولید در واحد‌های تولیدی و صنعتی و هم چنین تامین زیرساخت‌های مربوط به بخش راه، آب و کشاورزی را راهبرد دیگر توسعه استان برشمرد و گفت: احداث بزرگراه‌ها، تکمیل راه آهن اردبیل- میانه، راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی، تسریع در منطقه ویژه اقتصادی نمین و تکمیل طرح‌های آبیاری و زهکشی جزو طرح‌های اولویت‌دار استان است.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند