Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:50:40 GMT

پیش بینی برداشت ۴۰۰تن محصول چیکو از باغ های میناب

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۲۳۵۳

پیش بینی برداشت ۴۰۰تن محصول چیکو از باغ های میناب

عباس مویدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: میوه چیکو از دی ماه تا نیمه اسفندماه کشت، در اواخر زمستان یا اوایل بهار گل دهی و برداشت آن مرداد تا شهریور آغاز می شود. 

وی اظهار داشت: چیکو از سالهای گذشته در باغ های شهرستان میناب کشت شده و هر درخت با توجه به سن رشد آن ۵۰۰عدد میوه را در سال تولید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهادکشاورزی میناب خاطر نشان کرد: درخت چیکو در آب‌ و هوای گرم و مرطوب یا خشک رشد می کند و در اقلیم‌های ساحلی بهترین شرایط ثمر دهی را دارد.

مویدی بیان داشت: یکی از خصوصیات این میوه گرمسیری برداشت آن قبل از به ثمر رسیدن و نگهداری به مدت دو روز در فضای گرم به منظور رسیدن و قابل استفاده کردن است.

وی یادآور شد: میوه چیکو دارای کربوهیدرات، پروتئین، چربی، فسفر، کلسیم، آهن، ویتامین ث و مواد قندی و بیشترین مصرف آن به‌صورت تازه خوری است.

معاون سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اضافه کرد: یکی از روش‌های رایج تکثیر محصول چیکو در شهرستان میناب از طریق پیوند زدن بر روی پایه کرول است.

مویدی ابراز داشت: میناب مقام اول سطح زیر کشت چیکو در هرمزگان را دارد و همچنین از ظرفیت های زیادی برای افزایش کشت این محصول، صادرات میوه آن به کشورهای عربی و مصرف داخلی برخوردار است.

میوه چیکو به شکل گرد و کروی تا بیضی به قطر ۱۰-۱۵ سانتیمتر و طول ۱۲ سانتیمتر با وزن معمولی میوه‏ ها ۱۰۰-۴۰۰ گرم، این میوه دارای پوست نازک و صاف با پوستک قهوه‏ ای روشن است و گوشت میوه نارس به رنگ زرد تا قهوه ای روشن و سفت با شیرابه فراوان و مزه آن خیلی شیرین، آبدار و طعم اسیدی بسیار کمی دارد.

شهرستان میناب به عنوان قطب کشاورزی در ۹۰کیلومتری شرق هرمزگان قرار دارد ، دارای شاخص‌هایی شامل، ۴۱هزارهکتار معادل ۴۴۸ هزارتن تولید محصولات زراعی و ۲۲ هزارهکتار معادل ۱۵۷ هزارتن محصول باغی به طور سالیانه است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول هرمزگان وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل و جمع آوری و ضبط ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در شهرستان میناب خبر داد.

به گزارش «تابناک»، مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی، ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق شناسایی و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی یادآور شد: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی نیرو‌های فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب