Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه برگزاری آیین سوگواری سالار شهیدان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در نشستی که با حضور امام جمعه، فرماندار، کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی  برگزار شد، مصوباتی لازم‌الاجرا برای تمامی هیات‌ها و مسجد‌ها تصویب گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او برگزاری آیین‌ها را مشروط به اخذ مجوز از سوی اداره تبلیغات اسلامی خواند و افزود: برگزاری آیین‌های سوگواری می‌بایست در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از هر طرف ۲ متر انجام شود.

چمن با بیان اینکه زمان برگزاری مراسم حداکثر ۹۵ دقیقه است، ابراز داشت: جابجایی هیات‌ها و دسته روی برای روز پنجم محرم و آیین نخل گردانی و تعزیه خوانی در شاهرود و تمامی شهر‌ها ممنوع است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود استفاده از ماسک در طول برگزاری آیین‌ها را ضروری خواند و اظهار داشت: آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان نسبت به دراختیار گذاشتن فضای آزاد به هیات‌های مذهبی همکاری نمایند.

او با بیان اینکه هرگونه پذیرایی در جریان عزاداری و پس از آن ممنوع است، پیشنهاد داد: نذورات از قبیل بسته‌های غذایی خشک و خام و همچنین تهیه لوازم بهداشتی و درمانی بیمارستان‌ها در قالب کمک مؤمنانه انجام شود.

چمن برپایی ایستگاه‌های صلواتی، موکب، خیمه و توزیع نذورات در تمامی سطح شهرستان شاهرود را هم ممنوع خواند و ابراز داشت: مسوولان برگزاری آیین‌ها متعهد به رعایت کامل ضوابط بهداشتی و مقررات یاد شده هستند و در صورت تخلف پاسخگو دستگاه قضایی خواهند بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از مسوولان هیات‌ها و مداحان خواست نسبت به عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای در این آیین‌ها تأکید نمایند.

او افزود: با بیان اینکه برگزاری روضه‌های خانگی فقط در فضای باز مجاز است، گفت: توجیه هیات امنای مساجد و تکیه‌ها نیز بر عهده رییس اداره اوقاف و امور خیریه است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عزاداری محرم تعزیه خوانی دانشگاه علوم پزشکی برگزاری آیین ها هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان