Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@21:11:49 GMT

رآکتور هسته‌ای کره شمالی آسیب دید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۲۶۴۴

رآکتور هسته‌ای کره شمالی آسیب دید

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحلیلگران وبسایت «۳۸ نورث» که بر کره‌شمالی نظارت دارد، اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای از ۶ تا ۱۱ اوت نشان می‌دهند که سیستم‌های خنک‌کننده رآکتور هسته‌ای مرکز تحقیقات عملی هسته‌ای یونگبیون در برابر تحولات آب و هوایی شدید آسیب‌پذیر هستند.

شبه جزیره کره تحت تاثیر یکی از طولانی‌ترین دوره‌های بارش در تاریخ اخیر قرار گرفت که با سیل و رانش زمین همراه شد و تلفات جانی و مالی هم در کره‌شمالی و هم در کره‌جنوبی به بار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تاسیسات هسته‌ای یونگبیون که شامل رآکتور‌های اتمی، تجهیزات بازپردازش سوخت و وسایل غنی‌سازی اورانیوم است و گمان می‌رود در برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور مورد استفاده قرار گیرد، در حاشیه رودخانه کوریونگ و ۱۰۰ کیلومتری شمال پیونگ‌یانگ قرار دارد.

اندیشکده ۳۸ نورث گزارش داد، این رآکتور ۵ مگاواتی که گمان می‌رود برای تولید پلوتونیوم با درصد مناسب ساخت تسلیحات استفاده شود، مدتی است که به نظر می‌رسد کار نمی‌کند و رآکتور آب سبک آزمایشگاهی هنوز به روز نشده است، اما چنین سیلی در آینده احتمالا موجب تعطیلی آن خواهد شد.

وزارت دفاع کره‌جنوبی از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرد، اما گفت: همواره تحولات مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی را رصد می‌کند و از نزدیک با دولت آمریکا همکاری دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: راکتور هسته ای کره شمالی غنی سازی اورانیوم پارسی خبر کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اهمیت احداث سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در این حوزه گفت: باید با اقدامات جهادی و مدنظر قراردادن زمان تحقق این مهم در استان انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در ادامه افزود: با پرتودهی محصولات کشاورزی و زراعت باغی ضمن افزایش مدت ماندگاری محصولات در انبار و سردخانه از هدر رفت محصولات جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل تولید غلات، حبوبات و زراعت باغی در خراسان شمالی بسیار بالا است و احداث و راه‌اندازی چنین سایتی خدمتی بزرگ به جامعه دامپرور، کشاورز و باغدار می‌کند.

وی بیان کرد: کوتاهی در مسیر راه‌اندازی مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی از ناحیه هیچ کسی پذیرفتنی نیست و هر گونه سنگ اندازی در تحقق آن خسارت جبران ناپذیر به همراه دارد.

کد خبر 6085981

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی