Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@06:45:39 GMT

چرا روحانی در مجلس حاضر نشد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۲۸۴۸

چرا روحانی در مجلس حاضر نشد؟

خبرگزاری میزان- رییس دفتر رییس‌جمهور در بیان دلیل عدم حضور رییس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، گفت: شیوه نامه ابلاغی ستاد مقابله با کرونا رییس جمهور را از رفتن به مجلس منع کرد و این تصمیم کتبا به اطلاع رئیس مجلس رسیده بود. تاریخ انتشار: 12:23 - 23 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۶۳۹۸ خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی درباره چرایی حضور نیافتن رییس‌جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: حضور مقامات ارشد در جلسات عمومی و اماکن اینچنینی تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کروناست و این کمیته بهداشتی این ستاد است که در این زمینه تصمیم می‌گیرد و همه تابع مصوبات و تصمیمات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  وی با اشاره به نامه‌نگاری خود با رئیس مجلس شورای اسلامی در روز‌های پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد تاکید کرد: تصمیم کمیته بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا کتبا توسط اینجانب به اطلاع رئیس محترم مجلس رسیده و انتظار این بود که ایشان نمایندگان مجلس را از این مسئله آگاه و جلسه را مدیریت کنند، متاسفانه این اطلاع رسانی به نمایندگان محترم انجام نشد و صرفا پس از دریافت یادداشت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و آنهم پس از رای گیری اطلاع داده شد.
  رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر لازم‌الاتّباع بودن مصوبات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، افزود: نمونه همین مسئله در اواخر مجلس پیشین هم اتفاق افتاد، در جلسه رای اعتماد به آقای دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، آقای دکتر روحانی به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه شرکت نکرد و معاون اول رئیس‌جمهور در آن جلسه حضور یافت و به نمایندگی از رئیس‌جمهور از وزیر پیشنهادی دفاع کرد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد.
  واعظی با ابراز تعجب از ممانعت از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، خاطرنشان کرد: چنانکه عرض کردم، هم در مجلس قبل و هم در دولت‌های قبل مواردی وجود داشته که معاون اول ربیس‌جمهور به نیابت از رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی شرکت و در دفاع از وزیر سخنرانی کرده است. با این حال دیروز با استناد به آئین نامه داخلی از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهور ممانعت شد.
بیشتر بخوانید: مجلس به وزیر پیشنهادی صمت رأی اعتماد نداد + تفکیک آراء وی خاطرنشان کرد: اینکه در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی موفق به کسب اعتماد نمایندگان محترم نشد از شایستگی‌ها و توانائی‌های این مدیر موفق کم نخواهد کرد و ایشان همواره به عنوان مدیر متدین، متخصص و لایق در خدمت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمود واعظی رییس جمهور وزیر صمت جمهور در جلسه رای اعتماد ستاد ملی مبارزه با کرونا جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی رییس جمهور رئیس جمهور معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزافه‌گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا با تمجید بی‌سابقه از دولت پنهان این کشور، با گزافه‌گویی علیه ایران، روسیه و چین، آنها را محور شرارت خواند و متعهد شد تا در راستای تصویب لایحه پیشنهادی کاخ سفید برای کمک به اوکراین از مقامش هم مایه بگذارد!

جانسون ماه‌ها مقابل ورود لایحه کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلار به مجلس نمایندگان و رای‌گیری درباره آن، مقاومت کرده و گفته بود که نه او و نه سایر جمهوری‌خواهان نمی‌توانند به طور مستقل و جدا از بودجه اصلاحات حوزه امنیت مرزی آمریکا، بسته ۱۴ و ۶۰ میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کنند.

با این حال، جانسون پس از مجموعه‌ای از دیدارها با مقامات و روسای اطلاعاتی آمریکا، لحن خود را تغییر داد و گفت: در مقطعی حساسی قرار داریم؛ مقطعی بحرانی در عرصه بین‌الملل. فکر می‌کنم که در حال حاضر تامین کمک نظامی برای اوکراین، اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. واقعاً چنین فکری می‌کنم و به اطلاعات و گزارش‌هایی که در دست داریم، باور دارم.

وی با گزافه‌گویی درباره ایران و بدون کوچک‌ترین اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کمک‌های بی‌وقفه واشنگتن و متحدانش به تل‌آویو و جنگ‌افروزی در سراسر جهان به‌ویژه خاورمیانه، مدعی شد: معتقدم که شی جین‌پینگ (رییس جمهور چین) و ولادیمیر پوتین (رییس جمهور روسیه) و ایران، به معنای واقعی محور شرارت هستند. فکر می‌کنم در این مساله با هم همکاری می‌کنند و تصورم این است که اگر به پوتین اجازه داده شود، به رژه در اروپا ادامه خواهد داد!

اظهارات و ادعاهای جانسون با موضع حزب جمهوری‌خواه حامی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تناقض است. حامیان ترامپ از جمله مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا و مت گائتس، نماینده فلوریدا، نهادهای اطلاعاتی آمریکا را بازوهای «ضد ترامپِ دولت پنهان» می‌دانند و خواستار توقف جریان کمک مالی و نظامی به کی‌یف شده‌اند.

گرین اوایل ماه جاری در گفت‌وگو با تاکر کارلسون، مجری مشهور آمریکایی گفته بود: نبرد در جنگی نیابتی با روسیه در اوکراین، که عضو ناتو هم نیست، به معنای محافظت از منافع امنیت ملی آمریکا نیست و از آمریکا صیانت نمی‌کند بلکه ما را به جنگ جهانی سوم، نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.

با این حال، گزافه‌گویی جانسون درباره ایران و اشاره به محور شرارت، تکرار موضع مداخله‌گرایانه جمهوری‌خواهان قدیمی است. این عبارت که دیوید فروم، نگارنده متون سخنرانی ابداع کرد، در ابتدا از سوی جرج دابلیو بوش برای اشاره به ایران، عراق و کره شمالی مورد استفاده قرار می‌گرفت. جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا نیز کوبا، لیبی و سوریه را به این فهرست اضافه کرد!

کد خبر 6083376

دیگر خبرها

  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • تاکید بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات‌رییسه مجلس آینده
  • جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد
  • جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری
  • گزافه‌ گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران
  • گزافه‌گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران
  • رییس‌جمهور یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد