Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در ارتباط زنده تصویری با مدیران رادیو گفت: آنتن رسانه نباید در اختیار مجموعه‌ها و هیات‌هایی باشد که دستورات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه آبادی در ارتباط زنده تصویری با تمامی مدیران گروه های شبکه های رادیویی از رادیو معارف در قم، رادیو نمایش در میدان ارگ ، ساختمان پخش جدید و ساختمان شهدای رادیو به توضیح مباحثی در خصوص شرایط خاص کشور و رسالت رادیو پرداخت و گفت: در آستانه محرم هستیم و باید برای این ایام آماده شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مراسم محرم با رعایت دقیق تمام دستورات بهداشتی الزامی است و در این راستا نیز بسیاری از هیات های عزاداری و مداحان کشور مجموعه‌های خود را با کیفیت سال های قبل برگزار نمی کنند.

حمید شاه آبادی با اشاره به اینکه  بسیاری از رسانه‌های معاند سعی دارند با استفاده از شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام را به تعطیلی بکشاند، افزود: با توکل به خدا ، مساجد و حسینیه ها در کشور با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مراسم محرم را برگزار می کنند و در این شرایط هر خانه باید یک حسینیه باشد. بنابراین تعدد مجالس عزاداری بیشتر خواهد شد ولی با جمعیت کمتر و این موضوعی است که رسانه باید به آن بپردازد. 

معاون صدا با تاکید بر این نکته که پادزهر تضعیف روحیه در رسانه است، چنانچه در تمامی برنامه ها از جمله برنامه‌های خانواده، جنگ، طنز و حتی در انتخاب موسیقی و بسیاری از موارد دیگر این رسانه است که ارتقای روحیه به جامعه تزریق میکند؛ مثل پویش همدلی که نقطه تمرکز رسانه در مقابله با کرونا شد، تصریح کرد: این  مسیر باید با قدرت بیشتری ادامه یابد و از کرونا عبور نخواهیم کرد مگر با همدلی مردم و در این راستا رودرروئی رسانه با دولت و ایجاد مخمصه برای مسئولین ، دردی از جامعه و مردم دوا نخواهد کرد.

رسانه تا رسیدن به تراز انقلاب اسلامی فاصله دارد

حمید شاه آبادی در راستای بحث رسالت رسانه و ایجاد همدلی بین مردم و مسئولین گفت: کارهای ارزشمند بسیاری توسط همکاران ما در رسانه رادیو انجام شده است ولی فاصله ما با رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی کم نیست و با تداوم تلاش خود باید به آن نقطه برسیم.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در رابطه با تحریف واقعیت ها در کشور گفت: رادیو صدای جمهوری اسلامی ایران است  و می تواند با دو رویکرد عمل کند. رویکرد اول برنامه سازی همسو با جمهوری اسلامی است که در حال حاضر نیز این اتفاق می افتد و برنامه‌های ما قطعاً همسو با اهداف نظام است. ولی رویکرد دوم استفاده از ظرفیت های رسانه برای جریان سازی است تا بتواند مبانی جمهوری اسلامی ایران را تبیین کند.

تبیین اهداف عالیه نظام ویژگی رسانه جریان ساز

شاه آبادی حق مداری و حقیقت محوری را ویژگی رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: هر وقت توانستیم اهداف عالیه نظام را با استفاده از رسانه محقق کنیم، رسانه‌ای جریان ساز خواهیم بود. بنابراین مدیران و مدیران گروه ها در رادیو باید در تدوین برنامه های خود بازنگری کنند و حرف حق نظام را در برنامه ها بزنند و جریان ساز باشند.

وی در راستای این بحث به حضور کارشناسان در برنامه ها نیز اشاره کرد و گفت : آنتن رسانه ملی حرمت دارد و حضور کارشناسان، دعوت از آنها و مدیریت بحث و نتیجه گیری از موضوع باید با دقت نظر انجام شود و درگاه‌های انتشار صدای رسانه ملی مانند ایران صدا نیز باید در تمامی برنامه ها معرفی شود ‌و این موضوع برای تمامی شبکه ها یک تکلیف اداری است.

معاون صدا بر ارزیابی درون شبکه ای تاکید کرد و گفت: تمام پیکره رادیو را موضوع محوری گرفته است در صورتی که باید به سمت مساله محوری حرکت کنیم.

تاکید معاون صدا بر ضرورت حفظ هویت شنیداری شبکه‌ها

وی همچنین هویت شنیداری شبکه ها را بسیار مهم دانست و افزود: شبکه ها از ایده های یکدیگر کپی برداری نکنند و از مولفه های مشخص خود دور نشوند.

شاه آبادی باز آفرینی از تولیدات آرشیو صدای جمهوری اسلامی و به روز رسانی در جهت بهره برداری از این ظرفیت عظیم را در دستور کار مدیران شبکه ها قرار داد و به مواردی چون طرح جهش تولید در رادیو، طرح کیفیت سنجی و ارتقای کیفیت برنامه های رادیویی، ارزیابی عملکرد شبکه ها، طرح و برنامه، برنامه ریزی، نظارت و توازن در تولید برنامه ها با توجه به ساختارهای نوین برنامه سازی در رادیو، آموزش پرسنل رادیو و گذراندن دوره های آموزشی، ضرورت و محورهای پژوهش، فضای مجازی و ارتقای کیفیت محتوا در این فضا،پرداختن به گام دوم انقلاب و قول سدید، خبر و به برنامه های پروژه ای  اشاره کرد.

یادآور می شود این جلسه به صورت زنده و تصویری به همت اداره کل فنی معاونت صدا  و مدیریت فضای مجازی در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو با حضور مدیران شبکه ها و ارتباط  با مدیران گروه های تمامی شبکه های رادیویی برگزار شد.

انتهای پیام/4139/

منبع: آنا

کلیدواژه: حمید شاه آبادی معاونت صدا محرم 99 حمید شاه آبادی جمهوری اسلامی رسانه ملی معاون صدا برنامه ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست‌های شاعران از جبلی؛ شعر طنز به تلویزیون می‌آید؟

شاعران در دیدار با رئیس صداوسیما انتظارات‌شان را مطرح کردند و پیمان جبلی هم توجه به لزوم اعتلای فرهنگ و ادبیات غنی ایران اسلامی را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی دوره جدید صداوسیما برشمرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شاعران در دیدار با پیمان جبلی رئیس صداوسیما که پنجمین دیدار با او به شمار می‌رود دیدگاه‌هایشان را درباره موضوعات و دغدغه‌های مشترک با رئیس رسانه ملّی در میان گذاشتند.

در ادامه مروری اجمالی بر برخی اظهارات و دغدغه‌های مطرح شده ادبا و نویسندگان در این دیدار خواهیم داشت؛ آنها از ضرورت توجه بیشتر به حوزه شعر و ادبیات گفتند، یکی از آنها پیشنهاد کرد که ساختار تشکیلاتی مستقلی در سازمان صداوسیما برای ادبیات و زبان فارسی دایر شود، برخی از پاسداری زبان فارسی گفتند، شماری دغدغه ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در برنامه‌های مختلف تلویزیون داشتند، برخی برنامه «سرزمین شعر» شبکه چهار سیما را تحسین کردند و شاعری پیشنهاد کرد که برنامه‌هایی در حوزه شعر طنز دوباره ساخته شود.

اقدامات امیدوارکننده در رسانه ملی

محمدرضا سهرابی‌نژاد، شاعر که بازنشسته رادیوست با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در رسانه ملی انجام می‌شود، اما همچنان جای کار وجود دارد گفت: شبکه‌های معاند شبهاتی در ذهن جوانان ما ایجاد می‌کنند و وظیفه صداوسیماست که این شبهات را رفع کند. برنامه‌هایی نظیر پاورقی ،گاهی اوقات به مسائل سیاسی پاسخ می‌دهند. اما در مجموع اطلاع‌رسانی درباره شبهه‌افکنی ضدایرانی بسیار مهم است.

وی افزود: اقدامات انجام شده در رسانه ملی امیدوارکننده است.

روایت جبلی از شایعه‌ها علیه تلویزیون و بازگشت چهره‌ها

معرفی کمرنگ ناشران خصوصی در قاب سیما

حمید هنرجو، شاعر کودک و نوجوان نیز خواستار افزایش حمایت صداوسیما از ناشران خصوصی شد و گفت: ناشران خصوصی با انگیزه بالا وارد عرصه فرهنگ و نشر می‌شوند و به سراغ ادبا و شعرا می‌روند. جای این ناشران و معرفی آنها در قاب سیما کمرنگ است. این در حالی است که نویسنده و شاعر می‌تواند به رشد فضای فرهنگی کشور کمک کند.

سرزمین شعر و رویش شکوفه‌هایی بر پیکر شبکه چهار

محمدرضا ترکی، شاعر و استاد دانشگاه تهران نیز ضمن قدردانی بابت تولید برنامه سرزمین شعر که این روزها از شبکه چهارسیما پخش می‌شود گفت: این برنامه را دنبال می‌کنم و بازخوردهای خوبی هم از اطراف به گوشم رسیده است. این برنامه چون شکوفه‌هایی بر پیکره  شبکه چهار روییده است.

وی بر ضرورت بازطراحی و توجه ویژه به مأموریت‌ها و برنامه‌های شبکه چهار سیما گفت: برنامه سرزمین شعر مخاطب دارد و می‌تواند بهتر از این هم باشد.

دغدغه‌هایی برای نمایش سبک زندگی ایرانی اسلامی

رضا رسولی، نویسنده نیز به بیان دغدغه‌های خود پیرامون ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در رسانه ملی پرداخت و ضمن طرح انتقادهایی از رویه حاکم بر سریال‌های در حال پخش از شبکه نمایش خانگی گفت: نظارت‌های ساترا بر شبکه نمایش خانگی باید تقویت شود.

وی سخنانی نیز درباره انتشارات پرسابقه سروش که از قبل انقلاب فعال بوده داشت و گفت: این انتشارات آنگونه که باید مورد توجه نیست و باید نگاه تحولی و ثبات مدیریتی دراین انتشارات حاکم شود.     

لزوم توجه بیشتر به ادبیات داستانی در رسانه ملی

مهدی بوشهریان، ناشر و نویسنده نیز پیشنهادی پیرامون روند اطلاع رسانی در حوزه نشر ارائه داد و گفت: اطلاع رسانی پیرامون کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و مانند آن به شکل مناسبی انجام می‌شود، اما جای پرداختن بیشتر به ادبیات داستانی کمرنگ است که خوب است برای آن تدبیر شود.

محمودرضا اکرامی‌فر، نویسنده و منتقد ادبی نیز بر ضرورت توجه بیشتر به احوال رادیو در این روزها، نکته‌ای را پیرامون توجه بیشتر به زیرنویس‌های تلویزیون و حفظ استقلال شکلی و محتوایی آنها متذکر شد.    

جواد کلاته عربی، نویسنده نیز با اشاره به رسالت‌های رسانه ملی به عنوان بزرگترین دانشگاه  کشور اظهاراتی نسبت به درصدر نشستن برخی چهره‌ها در تلویزیون و آسیب‌های حضور سلبریتی‌ها در رسانه ملی مطرح کرد.

شعر به مثابه سرمایه ملی

حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، شاعر نیز با بیان اینکه شعر سرمایه ملی ماست گفت: به بیش از 80 کشور جهان سفرکرده‌ام و به هرکجا که می‌روم درباره شعر آنجا تحقیق اجمالی می‌کنم و متوجه شده‌ام که یک علت قدر ندانستن شعرا در کشور ، وفور شعر و شاعران در کشور ماست. لازم است توجه جدی به این مقوله داشته باشیم. علاوه بر این نهضت ترجمه را هم باید جدی گرفت.

شعر و ظرفیت عظیم برنامه‌سازی در رسانه ملی

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر نیز پخش برنامه سرزمین شعر را اتفاق خجسته‌ای دانست که برای شعر در این 40 سال اتفاق افتاده و مشابهش کمتر ساخته شده بود گفت: شعر ظرفیت عظیمی‌برای برنامه سازی در رسانه ملی دارد که ساده‌ترینش همان مشاعره بود. این ظرفیت عظیم را دریابید.

فائزه ساسانی‌خواه، نویسنده نیز با اشاره به مضامین سریال‌های تلویزیون در چند سال اخیر، به کاهش شمار سریال‌های خانوادگی اشاره کرد و گفت: باید روی سریال‌های خانوادگی سرمایه گذاری شود. موضوع شبکه نمایش خانگی و سریال‌های ساخته شده در آن هم جدی است. قهرمان در خلأ رشد نمی‌کند. رسانه ملی باید قهرمانان ملی را معرفی کند.

معرفی کتاب در تلویزیون بیشتر شود

عاطفه جوشقانیان، شاعر نیز بر ضرورت معرفی کتاب در برنامه‌های مختلف شبکه‌های تلویزیونی تاکید کرد. فاطمه افشاریان، شاعر و مجری تلویزیون نیز با بیان اینکه سال گذشته ویژه برنامه باغ کتاب را از نمایشگاه کتاب تقدیم نگاه مخاطبان کردیم که بهترین ویژه برنامه نمایشگاه کتاب هم شد گفت: ما همان فرصت 10 روزه را غتیمت شمردیم و استودیویی در اختیارمان بود که توانستیم به طور مبسوط به موضوع کتاب بپردازیم و برنامه بسازیم. با کمترین هزینه مجموعه‌های شعر را معرفی کردیم. برای نمایشگاه آتی هم می‌توان برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

پیشنهاد ساخت برنامه‌ای مختص شعر طنز

عباس احمدی، شاعر طنزپرداز نیز با بیان اینکه سرزمین شعر کار خوبی است که در ایام نوروز از شبکه چهار سیما در حال پخش است، پیشنهاد کرد که برنامه‌ای مختص طنز و شعر طنز هم ساخته شود.

سینا واحد، پژوهشگر و نویسنده نیز از راهبری تلویزیون در دوران کنونی قدردانی کرد و توضیحاتی پیرامون برخی پژوهش‌هایش ارائه داد.

همچنین جبلی دیدارهای رمضانی با اصحاب هنر و اندیشه را واجد برکات بسیار برای رسانه ملی دانست و با استقبال از برگزاری جلسات هم‌فکری و تبادل آرا میان صداوسیما و اقشار مختلف‌ نخبگانی، توجه به لزوم اعتلای فرهنگ و ادبیات غنی ایران اسلامی را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی دوره جدید صداوسیما برشمرد و از جامعه شاعران و نویسندگان کشورمان دعوت کرد با همراهی هم‌افزایانه‌شان با رسانه ملی، مددرسان این روند روبه‌جلو باشند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو در بهار قرآن
  • آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شوند
  • واکنش یک رسانه به اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو
  • درخواست‌های شاعران از جبلی؛ شعر طنز به تلویزیون می‌آید؟
  • پایان «کودک شو» در نوروز/ شروع ضبط با حضور مردم
  • ویژه برنامه نوروزی «کودک شو» به ایستگاه پایانی رسید
  • خبر‌های رسانه، پنج شنبه ۹ فرودین
  • معرفی ویژه برنامه‌های رادیویی رسانه ملی در شب‌های قدر
  • «فرهنگ» سوژه هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» شد
  • اخبار کوتاه ۸ فروردین