Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@23:12:53 GMT

اینترنت 5G جهان را تغییر می دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۲۹۰۱

اینترنت 5G جهان را تغییر می دهد

اینترنت 5G که در چند سال گذشته توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده، قادر است جهان اطراف انسان را تغییر دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نسل پنجم شبکه همراه (5G) جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات سیار سلولی است که پس از نسل چهارم (4G) ارائه شده است. از جمله اهداف نسل پنجم شبکه تلفن همراه می‌توان به افزایش سرعت انتقال داده، افزایش ظرفیت سرویس‌دهی به کاربران شبکه و کاهش تأخیر شبکه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به بررسی تأثیر اینترنت 5G بر جهان اطراف می‌پردازیم:

اینترنت 5G و اتومبیل‌های خودران

اتومبیل‌های خودران یکی از مواردی است که در فیلم‌های علمی-تخیلی شاهد آن هستیم، اما در آینده نزدیک تعداد این اتومبیل‌ها در دنیای واقعی نیز افزایش خواهد یافت. این نوع اتومبیل‌ها برای حرکت در خیابان‌ها و واکنش‌های سریع به اینترنت 5G نیاز دارند. اتومبیل‌های خودران باید در سرعت بالا با فضای ابری ارتباط برقرار کنند و با قسمت‌های مختلف شهر هماهنگ شوند؛ بنابراین لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصمیم‌گیری کنند. شرکت‌های بزرگی مانند تسلا، گوگل و اوبر میلیاردها دلار برای این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ این نوع اتومبیل‌ها به زودی مورد استفاده افراد زیادی قرار خواهند گرفت.

اینترنت 5G و موبایل گیمینگ

اینترنت 5G قادر است تحولاتی در زمینه موبایل گیمینگ به وجود بیاورد و تأخیر ۷۰ میلی‌ثانیه اینترنت 4G را به یک میلی‌ثانیه برساند. در این صورت مشکل لگ زدن(Lag) در بازی‌های رایانه‌ای تقریباً به صفر می‌رسد. تأخیر پایین شبکه‌های 5G به کاربران اجازه می‌دهد از طریق گوشی یا تبلت خود به سرورهای بازی متصل شوند و بدون به وجود آمدن هیچ مشکل خاصی، بازی‌های سنگین را اجرا کنند. اینترنت 5G مزایای قابل توجهی برای پلتفرم‌های گیمینگ ابری مانند گوگل استدیا و مایکروسافت xCloud به همراه خواهد داشت.

اینترنت 5G و خدمات درمانی

اینترنت 5G بر خدمات درمانی نیز تأثیرات شگفت انگیزی خواهد داشت. این فناوری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اجازه می‌دهد سیستم‌های ارتباط داخلی خود را بهتر و مؤثرتر کنند. با استفاده از فناوری اینترنت 5G، جراحی از راه دور و از طریق روبات‌ها امکان پذیر خواهد شد و دستگاه‌های پزشکی می‌توانند از شبکه‌های سریع و پایدار 5G استفاده کنند.

اینترنت 5G و شهرهای هوشمند

اینترنت 5G می‌تواند اتصال بین انواع گجت‌های کوچک و بزرگ موجود را در منازل و شهرها ساده‌تر کند؛ این اینترنت قادر است تقریباً یک میلیون گجت را در محدوده یک کیلومتر مربعی کنترل کند.

اینترنت 5G و واقعیت مجازی

مشکلات رایج واقعیت مجازی و افزوده این است که باید به سخت افزار قدرتمندی متصل شوند. همچنین اپلیکیشن‌های مورد نظر به پهنای باند و رزولوشن بالا نیاز دارند تا بتوانند دنیای مجازی را مانند دنیای واقعی نشان دهند. اینترنت 5G قادر است سیم‌های این نوع هدست‌ها را حذف کند. کاربران نیز می‌توانند با اتصال به شبکه‌های ابری و بدون نیاز به سخت افزارهای قدرتمند، کارهای متفاوتی را با این هدست‌ها انجام دهند.

اینترنت 5G و افزایش سرعت دانلود

حداکثر سرعت دانلود اینترنت 4G تقریباً یک گیگابایت در ثانیه است، در حالی که این رقم برای اینترنت 5G به ۲۰ گیگابایت در ثانیه می‌رسد؛ بنابراین اینترنت 5G جذابیت استفاده از اینترنت موبایل را برای کاربران افزایش می‌دهد و کاربران بدون نیاز به شبکه‌های وای فای می‌توانند از سرعت بالای اینترنت استفاده کنند.

کد خبر 433741

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اینترنت تکنولوژی علم و فناوری شهر هوشمند تازه های تکنولوژی اتومبیل های خودران شهر هوشمند واقعیت مجازی سرعت دانلود اینترنت 5G شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اینترنت 5G اتومبیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد

اپلیکیشن تردز (Threads) متا حالا بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد، این میزان از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون کاربر افزایش یافته است. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در جریان گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ غول فناوری این ارقام را به اشتراک گذاشت و گفت که Threads به «مسیر امیدوارکننده» خود ادامه می‌دهد.

اعلام این خبر نشان می‌دهد که تردز به‌طور پیوسته به رشد خود ادامه می‌دهد، هرچند سرعت آن نسبت به روز‌های اولیه کاهش یافته است. این برنامه که برای رقابت با ایکس راه‌اندازی شده بود، در هفته اول بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود داشت، اما این روند در ادامه کاهش پیدا کرد. طی شش ماه گذشته نیز Threads رشد مداوم بیشتری را تجربه کرده است و زاکربرگ با توجه به این روند اشاره می‌کند که این سرویس می‌تواند به اپلیکیشن بعدی متا با میلیارد‌ها کاربر تبدیل شود.

علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد که تردز براساس برخی معیارها از ایکس نیز عملکرد بهتری دارد. اخیراً در گزارشی به نقل از داده‌های شرکت تحلیلی Apptopia ادعا شده بود که Threads در ایالات متحده کاربران روزانه بیشتری نسبت به ایکس دارد. شبکه اجتماعی متعلق به «ایلان ماسک» ادعا کرده که 550 میلیون کاربر روزانه در سراسر جهان دارد.

همچنین «تیلور سوئیفت»، خواننده مشهور آمریکایی اخیراً برای تبلیغ جدیدترین آلبوم خود به Threads پیوسته بود که این امر نیز پیروزی قابل‌توجهی برای پلتفرم متعلق به متا محسوب می‌شود.

Threads در حال حاضر از جمله معدود برنامه‌های متا است که شامل تبلیغات نمی‌شود، بنابراین غول فناوری به‌طور مستقیم از آن درآمد کسب نمی‌کند.

قابلیت در حال توسعه تردز؛ بایگانی خودکار پست‌های قدیمی

درباره ویژگی‌های جدید تردز نیز اخیراً «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام اعلام کرده که Threads در حال آزمایش گزینه‌ای برای آرشیو‌کردن خودکار پست‌های قدیمی کاربران است. موسری می‌گوید که این ویژگی در حال حاضر برای تعداد کمی از کاربران ارائه شده است و به آنها اجازه می‌دهد تا پست‌های خود را به‌صورت دستی یا پس از مدت زمان مشخصی به‌طور خودکار بایگانی کنند.

منبع: دیجیاتو

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • (عکس) متین ستوده هر روز جوان‌تر و زیباتر می‌شود؛ چهره او در سریال لیسانسه‌ها باورنکردنی‌ست!
  • کل کل جدید استقلال و پرسپولیس؛ پالایشگاه و بانک!
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی های اتومبیل دبی بعد از فروکش کردن سیل بی سابقه (عکس)
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس