Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:17:32 GMT

حدود ۷۰ درصد موقوفات برای امام حسین(ع) است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۲۹۴۹

حدود ۷۰ درصد موقوفات برای امام حسین(ع) است

‍‍‍‍‍‍

استاد حوزه علمیه گفت: با توجه به اینکه نزدیک به هفتاد درصد موقوفات برای سیدالشهداء علیه‌السلام است لازم است کمک بیشتری به هیئات خصوصاً هئیات شاخص شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی با هدف چگونگی برگزاری مراسم محرم 99 در سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجج اسلام سیدحمید میرباقری، سیدعباس موسوی‌مطلق، ناصر رفیعی، مرتضی ادیب‌یزدی، علیرضا پناهیان، سیدمصطفی میرلوحی و غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام  موسوی‌مطلق در این نشست طی سخنانی گفت: از جمله جلسات امیدبخش و اثرگذار همین جلسه است که با شنیدن کارها و خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه بیان و ارائه می‌شود. نگاه بیرون به سازمان دو نگاه است؛ یک نگاه نارضایتی از ناحیه برخی‌ها که البته طبیعی است؛ چراکه اوقاف برای احیای موقوفات که سال‌ها دست افراد زیاده‌خواه بوده و طبیعی است که افراد منفعتطلب ناراضی باشند (وجود 14 هزار پرونده قضایی مربوط به وقف موئید این است). نگاه دوم این است که کارها و خدمات این سازمان که به عنوان یک پشتوانه برای شیعه و انقلاب است، برای مردم ملموس نیست.

وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل چند پیشنهاد دارم: 1ـ اطلاع‌رسانی و انجام مصاحبه‌های فراوان، چنانچه مقام معظم رهبری تأکید دارند به اطلاع‌رسانی در زمینه‌های خدمات‌رسانی و البته چنانچه در کتاب مکارم الاخلاق آمده است که پیامبر عظیم الشأن اسلام هرگاه امری را که منفعت دنیوی و اخروی داشت تأکید داشتند که حاضران به غایبان برسانند و این یعنی کار رسانه‌ای.

2ـ ساخت فیلم و مستند. 3ـ تقویت فضاهای مجازی مربوط به اوقاف. 4ـ ارتباط و آگاهی‌بخشی به افراد ذی نفوذ مانند جامعه وعاظ و مداحان. 5ـ با توجه به اینکه نزدیک به هفتاد درصد موقوفات برای سیدالشهداء علیه‌السلام است لازم است کمک بیشتری به هیئات خصوصاً هئیات شاخص شود. 6ـ دایر کردن دروس خارج وقف و انعکاس دروس و تلاش برای وارد کردن اهمیت موضوع وقف به کتب دانشگاهی و درسی. 7ـ انتصاب افراد جوان و فعال و انقلابی.

وی خاطرنشان کرد: ما کوتاهی داریم و نمی‌توانیم 80 میلیون نفر را با وجود این همه منابع از خط فقر بالا بیاوریم، حتی نشده که ما نیازهای حدود 80 میلیون سادات کشور را تأمین کنیم با اینکه حق آنان است و نصف وجوهات شرعیه متعلق به آنان است و همینطور تأمین زندگی سخت طلاب که ما حدود 230 هزار طلبه داریم به درستی مدیریت نشده‌اند.

جشن‌های روز مباهله در کدام نقاط تهران برگزار می‌شودفضیلت و اعمال روز مباهله

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم حجت الاسلام موسوی مطلق بیشتر بخوانید... توضیحات پژوهشگر آثار آیت‌الله فاطمی‌نیا درباره بیماری او/ ایشان در منزل بستری نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... توضیحات پژوهشگر آثار آیت‌الله فاطمی‌نیا درباره بیماری او/ ایشان در منزل بستری نیست واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم حجت الاسلام موسوی مطلق پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ اخبار تلویزیون| "دورهمی" امشب با یادی از بهنام صفوی و ماه‌چهره خلیلی/ "سرچشمه" عملکرد "انجمن حجتیه" را واکاوی می‌کند ۲ سه روایت خواندنی از «آن سوی مرگ» ۳ آخرین خبرها از موزه دورهمی در ایستگاه پایانی "دورهمی۴"/ تکلیف ادامه برنامه مدیری چه می‌شود؟ + فیلم ۴ محاکمه "محمد امامی" از ۲۷ مرداد آغاز می شود ۵ فضیلت و اعمال روز مباهله ۶ نخستین حضور رسانه‌ای "حسن مغنیه" در همایش بین‌المللی فاطمیون ۷ گزیده فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره «مقاومت» به سه زبان منتشر شد + فیلم ۸ پرچم جدید گنبد حرم امام حسین(ع) در آستانۀ محرم آماده شد +عکس مهمترین اخبار فرهنگی آخر هفته تلویزیون همراه با بازگشت اسرا/ "بوی پیراهن یوسف" حاتمی‌کیا به شبکه یک رسید فضیلت و اعمال روز مباهله واکنش‌ها به شیوه‌نامه محرم و حمایت عرب‌خالقی از رئیس سازمان تبلیغات آخرین خبرها از موزه دورهمی در ایستگاه پایانی "دورهمی۴"/ تکلیف ادامه برنامه مدیری چه می‌شود؟ + فیلم مهمترین اخبار تسنیم اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت رئیسی: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید منبع درآمد شهرداری‌ها باشد معاون بایدن: در حال تجربه یک بی‌عدالتی سیستماتیک و نژادی در آمریکا هستیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم حجت الاسلام موسوی مطلق ماه محرم موسوی مطلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با جابه‌جایی ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار تن کالا عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در حوزه حمل بار در سال گذشته حدود ۱۰ درصد درصد رشد داشته است.

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از رشد حدود ۱۰ درصدی حمل کالا در این استان خبر داد و اظهار کرد: با جابه‌جایی ۱۲ میلیون و ۲۲۷ هزار تن کالا عملکرد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در حوزه حمل بار در سال گذشته حدود ۱۰ درصد درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد صدور بارنامه هم به ۸۰۴ هزار و ۸۹۷ برگ رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ با رشد حدود ۷ درصدی همراه بوده است که رشد مناسبی به شمار می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین با اشاره به راهکارهای بهبود فضای کسب‌وکار در صنعت حمل‌ونقل استان گفت: جلوگیری از فرار بار، ترغیب صاحبان کالا به بهره‌گیری از عملیات حمل قانونمند بار تحت صحابت بارنامه، ارتقای فضای قانونمداری در پایانه عمومی بار و توزیع عادلانه کالا از جمله این راهکارهاست.

حق‌لطفی ادامه داد: بهسازی فضای فیزیکی پایانه، تعامل انجمن‌ها و بخش خصوصی برای برخورد با هرگونه تخلف احتمالی، ارتقای حفاظت فیزیکی پایانه از طریق نصب دوربین‌های نظارتی و بهبود روشنایی پارکینگ‌ها از دیگر راهکارهای این حوزه به شمار می‌رود.

وی همچنین درباره روند پیشرفت طرح‌های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حوزه احداث و بهسازی راه‌های روستایی این استان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین استان قزوین با این قرارگاه ۶۶۷ کیلومتر راه روستایی با بیش از ۲۰ خانوار در استان قزوین طی مدت سه سال احداث، اصلاح و بهسازی خواهد شد.

کد خبر 745597

دیگر خبرها

  • حسین امیرعیداللهیان با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • استقبال از طرح «کالابرگ الکترونیکی» حدود ۹۵ درصد است
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد
  • امیدها برای آبگیری سد‌های قشلاق و کبوترلانه