Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@16:41:20 GMT

افتتاح خط بهینه سازی تانک‌های نیرو‌های مسلح

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۲۹۷۸

افتتاح خط بهینه سازی تانک‌های نیرو‌های مسلح

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، با حضور امیر حاتمی و مدیر عامل سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع خط بهینه سازی و ارتقاء توان عملیاتی "تانک"های نیرو‌های مسلح و همچنین میدان آزمایش "تانک" در شهرستان درود افتتاح و به بهره برداری رسید.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با بیان اینکه تعمیرات اساسی و ارتقاء تسلیحات نظامی و دفاعی نیازمند دانش به روز، تکنولوژی و فناور‌های منحصر به فرد خود است گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پس از دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در مسیر تولید و تأمین نیاز‌های اساسی نیرو‌های مسلح همواره با تحریم‌های ظالمانه و مشکل تأمین و تعمیر قطعاتِ ادوات و تسلیحات دفاعی روبرو روبرو بود که از همان ابتدا با تکیه بر شعار " ما می‌توانیم" و قطع هرگونه وابستگی، قدم در مسیر خود کفایی و تامین نیاز‌های بومی گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ حاتمی افتتاح خط ارتقا و بهینه سازی تانک‌های نیرو‌های مسلح و آماده سازی اولین میدان تست و ارزیابی انواع تانک‌ها در همجواری صنعت درود را گامی مهم در افزایش قدرت یگان‌های رزم نیرو‌های مسلح عنوان کرد و افزود: انشالله وزارت دفاع با افتتاح این خط ارتقاء و میدان آزمایش که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع راه اندازی شده است قادر خواهد بود تمامی تانک‌های موجود در کلاس‌های مختلف را در تراز تانک T۹۰ به روز رسانی و ارتقا دهد.

امیر سرتیپ حاتمی همچنین بستر سازی جهت ارتقا و بهینه سازی توان عملیاتی تانک‌های نیرو‌های مسلح را با استفاده از توان و ظرفیت داخلی، گامی ارزنده در کاهش خروج ارز از کشور و قطع وابستگی به سایر کشور‌ها دانست.

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه "تانک" به عنوان پیچیده ترین، گرانترین و اثربخش‌ترین وسیله در حوزه رزم زمینی همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است گفت: امروزه تانک‌هایی که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع طراحی، تولید و در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده می‌شود مجهز به سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله یاب لیزری، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز را داراست و به طور کل با تانک‌های ساخته شده پیشرفته در دنیا برابری می‌کند.

وی بابیان دستاورد‌های بزرگ وزارت دفاع در ساخت انواع تسلیحات راهبردی زمینی، دریایی، هوایی، هوا و فضا و الکترونیک طی سال‌های اخیر گفت: تجهیزات ساخته شده توسط متخصصان صنعت دفاعی در بازه زمانی خاص متناسب با تهدیدات و نیاز نیرو‌های مسلح در میدان‌های رزم، نیازمند به روز رسانی است و این موضوع در صنایع مختلف وزارت دفاع از جمله صنایع هوایی و دریایی به بهترین نحو ممکن در حال انجام است به طوری که امروز انواع بالگرد‌ها و جنگنده‌های کلاس غربی و شرقی را با تکنولوژی‌های بومی به روز رسانی، بهینه سازی و ارتقاء یافته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: نیرو های مسلح نیرو های مسلح وزارت دفاع بهینه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام مقرهای تروریستها در حومه دیرالزور و تدمر/ سرنگونی پهپادها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت دفاع سوریه از انهدام مقرهای تروریستها در حومه دیرالزور و تدمر خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در واکنش به حملات گروههای تروریستی مسلح به مواضع ارتش و روستاها و شهرک ها، نیروهای مسلح ما در جریان عملیات دقیق هوایی مقرهای تروریستها و مواضع و تجهیزات آنها در حومه دیرالزور و تدمر منهدم کردند.

در جریان حمله هوایی، مقرهای تروریستها به طور کامل منهدم شد و دهها تروریست به هلاکت رسیدند که در میان آنها سرکرده های داعشی نیز به چشم می خورند.

وزارت دفاع سوریه بیان کرد: نیروهای مسلح ما در حومه حلب نیز شماری از پهپادهای تروریستها را در هم کوبیدند و مانع از تحقق اهداف آنها شدند.

همچنین وزارت دفاع سوریه از مقابله با تروریستها به یکی از مواضع ارتش در حومه درعا خبر داد که شماری از تروریستها کشته و برخی دیگر را زخمی کردند و مقادیری سلاح آنها را مصادره کردند.

کد خبر 6083805

دیگر خبرها

  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
  • رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی
  • بهره مندی سازمان سپند از تخفیف های صنایع نظامی
  • هدیه مجلس به وزارت دفاع /سازمان سپند چه کمکی به نیروهای مسلح می کند؟
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • سازمان «سپند» در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند
  • تصویب کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در مجلس
  • سوریه از حمله به مقر تروریست‌ها در دیرالزور و تدمر خبر داد
  • انهدام مقرهای تروریستها در حومه دیرالزور و تدمر/ سرنگونی پهپادها