Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مقام چینی بی‌توجهی وزیر بهداشت آمریکا به رنج میلیون‌ها آمریکایی در نتیجه همه‌گیری کرونا و انجام سفر به تایوان را محکوم کرد و به واشنگتن هشدار داد، در صورت ادامه مداخلات در امور تایوان و بازی با آتش، خواهد سوخت.

 به دنبال سفر جنجالی وزیر بهداشت آمریکا به تایوان که به رغم مخالفت‌های مقام‌های چین انجام شد، سخنگوی وزارت خارجه پکن به واشنگتن درباره تبعات شدید مداخله‌جویی در تایوان هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته راشا تودی، «ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به مواضع آمریکایی‌ها در قبال تایوان و سفر اخیر وزیر بهداشت دولت دونالد ترامپ به تایوان هشدار داد که تلاش‌ها برای مداخله در امور تایوان بهای سنگینی برای آمریکا در پی خواهد داشت.

این مقام ارشد چینی به وزیر بهداشت آمریکا توصیه کرد که به جای انجام سفرهای خارجی روی بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا تمرکز کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اظهارات الکس آزار وزیر بهداشت آمریکا درباره سوءمدیریت همه‌گیری کرونا در چین و ابراز شگفتی درباره این سخنان او در سفرش به تایوان گفت، «او رنج میلیون‌ها آمریکایی ناشی از ویروس را نادیده گرفت و برای یک شوی سیاسی به تایوان رفت در حالی که شیوع کرونا در آمریکا از کنترل خارج شده است».

ژائو لی جیان افزود: «رفتار (وزیر بهداشت آمریکا) یک بار دیگر ثابت می‌کند که از نظر سیاستمداران آمریکایی وقتی موضوع سودجویی های سیاسی خودخواهانه مطرح باشد، جان مردم آمریکا هیچ معنایی برایشان ندارد».
وی با هشدار به آمریکا درباره تداوم دخالت‌های در امور چین و تایوان افزود: «در مسائل مرتبط با منافع کلیدی چین، ایالات متحده نباید به توهمات پناه ببرد. آنهایی که با آتش بازی می‌کنند، خواهند سوخت».

الکس آزار وزیر بهداشت آمریکا روز یکشنبه هفته جاری به منظور انجام یک سفر سه روزه به تایوان رفت و با مقام‌های تایوانی دیدار کرد.

دولت چین طبق اصل چین واحد، تایوان را بخشی از سرزمین واحد چین  و مواضع آمریکایی‌ها در قبال روابط با تایوان و فروش تسلیحات را مغایر با این اصل می‌داند.

دولت‌های آمریکایی از سال ۱۹۷۹ روابط خود با تایوان را قطع کردند و اعلام کردند که به اصل چین واحد پایبند هستند اما طی سال‌های اخیر به اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات به تایوان دست زده‌اند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزیر بهداشت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق