Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@08:56:01 GMT

۸۰ درصد آسانسورهای دولتی غیراستاندارد است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۱۳۵

۸۰ درصد آسانسورهای دولتی غیراستاندارد است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سیروس صارمی اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم ما در کشور و استان قزوین موضوع آسانسور در مراحل نصب، نگهداری و بهره‌برداری است که بی‌توجهی در استاندارد در مراحل مختلف همه ساله جان شهروندان زیادی را به خطر می‌اندازد.

صارمی یادآور شد: وضعیت آسانسور در کل کشور از جمله در استان قزوین مطلوب نیست و ما با چالش‌های جدی مواجهیم که با تذکر و برخورد قانونی تلاش می‌کنیم از حوادث این عرصه کم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد استان قزوین خاطرنشان کرد: نگاه ما ساماندهی شرکت‌های متولی نصب و نگهداری آسانسور در استان است تا بتوانیم آسیب‌های این بخش را کاهش دهیم.

وی گفت: با کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان صمت و شرکت‌های همکار، باید در زمینه طراحی، جاسازی و نصب آسانسور ساماندهی مناسبی در این عرصه داشته باشیم.

صارمی اظهار داشت: امیدواریم با تشکیل کارگروهی در زمینه استانداردسازی بتوانیم از ابتدای کلنگ‌زنی ساختمان موضوع نظارت فنی را جدی بگیریم و تعبیه استاندارد، طراحی، اجرا، نگهداری و بهره‌برداری این سیستم را در ساختمان‌های دولتی، مجتمع‌های مسکونی و خانه‌های شخصی در اولویت قرار دهیم تا با جدی گرفتن نظارت مستمر به شرایطی برسیم که آسیبی به مردم وارد نشود.

صارمی گفت: البته استاندارد نبودن آسانسورها به مفهوم ایمن نبودن آنها نیست. بلکه اشکالات فنی دیده می‌شود که با رفع برخی نکات فنی و بازدیدهای سالانه می‌توان بخش زیادی از آنها را به شرایط استاندارد بازگرداند.

وی اظهار داشت: توجه به این که استاندارد آسانسور در ساختمان‌های دولتی و خصوصی یک الزام است، از مدیران دستگاه‌های دولتی و انبوه‌سازان و سایر شهروندان انتظار داریم به آن اهمیت دهند تا سلامت شهروندان تضمین شود.

کد خبر 539944 برچسب‌ها استاندارد آسانسور استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استاندارد آسانسور استان قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید

سعید مسگری اظهار داشت: با توجه به قیمت بالای مسکن، هر درصد افزایش قیمت می‌تواند بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش قابل توجهی دهد.

به گزارش خبرآنلاین، فرشید پورحاجت گفت: به نظر می‌رسد تورم در سال ۱۴۰۳ مجددا در بازار مسکن نقش‌آفرین خواهد بود و افزایش قیمت مسکن دور از ذهن متصور نیست، اما در حوزه رکود هم به نظر می‌رسد شکاف عمیقی که امروز در حوزه حقوق و دستمزد و منابع درآمدی مردم وجود دارد، باز هم نقش خود را در حوزه مسکن و ساختمان خواهد داشت.

پورحاجت افزود: دولت باید یک برنامه‌ریزی عاجل و سیاست‌ورزی مناسبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه مسکن و ساختمان داشته باشد. دولت به طور شفاف باید تکلیف خود را مشخص کند که آیا این رکود به نفع اقتصاد مسکن است یا این‌که مصیبت‌های زیادی را برای حوزه مسکن و ساختمان کشور و نیز اقتصاد کشور به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم گردش نقدینگی‌ای که در حوزه مسکن و ساختمان ایجاد می‌شود، چرخ تولید چند صد نوع فعالیت اقتصادی، صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی را با خود به گردش در می‌آورد و رکود در این صنعت باعث می‌شود صنایع پسین و پیشین با چالش روبه‌رو شوند.

عضو کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن عنوان کرد: من اعتقاد دارم که دولت به عنوان سیاست‌گذار اصلی باید برنامه مشخصی را داشته باشد که ما بدانیم در سال ۱۴۰۳ با چه فرآیندی روبه‌رو هستیم.

همچنین سعید مسگری، اقتصاددان در یادداشتی در فضای مجازی درباره قیمت مسکن در سال جدید نوشت: سال گذشته که سال نسبتا باثباتی برای مسکن بود، قیمت مسکن ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سناریو خوشبینانه امسال هم همین حدود رشد خواهیم داشت. یعنی برای خرید یک آپارتمان ۷۰ متری در مناطق جنوبی تهران در پایان سال باید حدود یک میلیارد تومان بیشتر هزینه کرد.

این اقتصاددان با بیان این‌که سناریو بدبینانه (آغاز جهش) که بماند، تصریح کرد: مسکن همچنان دور و دست‌نیافتنی می‌شود.

مسگری متذکر شد: با توجه به قیمت بالای مسکن، هر درصد افزایش قیمت می‌تواند بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش قابل توجهی دهد.

وی عنوان کرد: اکنون تعلل در خرید مسکن می‌تواند بسیار گران تمام شود و منجر به دست‌نیافتنی شدن خانه شود.

دیگر خبرها

  • صدور ۱۱۹۸ تاییدیه ایمنی آسانسور درخوزستان
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • ۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  • سیاستهای تنظیم‌گری دولت در بازار مسکن ۱۴۰۳/ سهم درآمدهای پایدار دولت به ۵۲ درصد رسید
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی