Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندسان شرکت هایپریون نوعی خودرو الکتریکی با توانایی‌های شگفت‌انگیز را طراحی کردند که می‌تواند موجب شگفتی بسیاری از علاقه‌مندان به اتومبیل‌های برقی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی منتظر بودند تا در نمایشگاه اتومبیل نیویورک از نزدیک سوپراسپرت شرکت Hyperion(هایپریون) با نام  XP-1 را مشاهده کنند اما مسئولان این نمایشگاه به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری آن را لغو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا شرکت سازنده این خودروی الکتریکی با انتشار تصاویری از سوپراسپرت XP-1 اطلاعات بیشتری از این اتومبیل را به کاربران داده است.

شرکت Hyperion قصد دارد 300 دستگاه از ابرخودروی الکتریکی XP-1 را تولید و از سال 2022 به مشتریان عرضه کند. در این خودرو به جای استفاده از باتری‌های لیتیوم-یون از نوع خاصی از باتری‌ها به نام «عصر فضا» استفاده شده است. این باتری‌ها توانایی بسیار بیشتری برای ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی دارند و نیروی لازم برای حرکت خودرو را به طور مستقیم به چرخ‌ها ارسال می‌کنند.

بدنه خودروی الکتریکی XP-1 به گونه‌ای طراحی شده که نه تنها حالت آیرودینامیکی خاصی را در آن به وجود آورده است بلکه برای تامین انرژی موتور نیز دارای امکاناتی است. قسمت‌هایی از بدنه به سلول‌های دریافت و ذخیره انرژی خورشیدی مجهز شده و از این طریق نیروی الکتریکی بیشتری برای حرکت طولانی‌تر خودرو فراهم می‌شود.

اتومبیل XP-1  تنها با یکبار شارژ باتری‌ها قادر به طی مسافتی به اندازه هزار و 600 کیلومتر است. حداکثر سرعت این خودرو 354 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن برابر با 2.2 ثانیه است. هنوز قیمت رسمی این ابرخودروی الکتریکی اعلام نشده است.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: خودرو برقی سرعت سوپراسپرت باتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید

کوهستان آبی یا به انگلیسی بلو مانتین و به چینی لنشان نام برند جدید گریت وال موتورز است که فعلا در زیر مجموعه برند WEY روانه بازار خواهد شد.

بلو مانتین با تاکید بر امکانات رانندگی هوشمند و یک کابین لوکس و فناورانه از راه می‌رسد. در این مطلب سراغ تریم DHT-PHEV یا هوشمند این خودرو می‌رویم.

در کنسول اصلی جلو دو نمایشگر بزرگ یکی برای تنظیمات سرگرمی و دیگری برای سرنشین مشاهده می‌شود. مقابل راننده پشت فرمان نیز یک نمایشگر کوچک‌تر برای اطلاعات کیلومتر جانمایی شده است.

روی سقف و برای سرنشین‌های ردیف دوم و سوم یک نمایشگر تاشو بسیار بزرگ یا بهتر بگوئیم تلویزیون در نظر گرفته شده تا این کابین فضائی متفاوت با دیگر محصولات کلاس خود داشته باشد.

جانمائی صندلی‌ها به ترتیب ۲+۲+۲ است و در کنسول میانی یک یخچال با گنجایش ۶ بطری آب وجود دارد. ادامه کنسول میانی در ردیف دوم صندلی کاپیتانی، نمایشگر دیجیتال با دسترسی تنظیمی را در اختیار سرنشین‌های این قسمت قرار می‌دهد.

در بخش پیشرانه از ساختار هیبرید استفاده شده که ترکیبی از تپنده ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۸ اسب بخار در نقش ژنراتور باتری، موتور الکتریکی روی محور عقب با ۲۹۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۱۰ نیوتن متر و موتور الکتریکی ۱۷۴ اسب بخاری با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر مرتبط با محور جلو را شامل می‌شود. (تنظیمات تریم تمام چرخ محرک)

در نهایت مجموع خروجی پیشرانه ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۹۹۳ نیوتن متر است.

باتری این ساختار الکتریکی از برند CATL با ظرفیت ۴۴.۵ کیلووات ساعت است. برد الکتریکی خالص ۲۱۵ کیلومتر برای تمامی تریم‌ها و در حالت ترکیبی ۱۳۱۵ کیلومتر گزارش شده است.

شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۴.۹ ثانیه و متوسط مصرف سوخت ۶.۷ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی (در زمان فعال بودن انجین ۱.۵ لیتری) گزارش شده است. 

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۵۱۵۶ میلیمتر در طول، ۱۹۸۰ میلیمتر در عرض و ۱۸۰۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌های آن نیز ۳۰۵۰ میلیمتر است. قیمت بلو مانتین تریم تمام چرخ محرک و افزاینده برد حرکتی ۴۲۶۵۰ دلار است.

لنشان بلو مانتین DHT-PHEV

منبع: عصر ایران

tags # خودرو لوکس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • آغاز ثبت‌نام طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی برقی کرمان موتور
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی
  • ترمز رشد خودرو‌های برقی کشیده شد
  • مدیرعامل CATL: باتری‌های حالت‌جامد غیرکاربردی و ناایمن هستند!