Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های پاکستانی، خبرها حاکی از برنامه سفر ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور به ریاض است که به احتمال زیاد روز یکشنبه آینده انجام خواهد شد.

سخنگوی ارتش پاکستان نیز با تایید این خبر، سفر ژنرال باجوا را از پیش تعیین شده دانست درحالی که منابع آگاه می‌گویند که خشم سعودی‌ها از اظهارات «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان و دیدارهای اخیر سفیر سعودی در اسلام‌آباد با فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان، باعث شد تا ژنرال باجوا بازدید خود از عربستان را در اولین فرصت انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های پاکستان گزارش دادند: سخنان اخیر وزیر خارجه این کشور که انتقاد مستقیم از بی‌توجهی حاکمان سعودی به مواضع دولت اسلام‌آباد در قبال تنش‌های پاکستان با هند و اوضاع کشمیر، بود روابط ریاض-اسلام‌آباد که از آن به اصطلاح روابط سنتی و بسیاری نزدیک یاد می‌شود، را تحت الشعاع قرار داده است.

گزارش رسانه‌های محلی به نقل از یک مقام ارشد ارتش پاکستان و یک مشاور ارشد دولتی حاکی از عصبانیت عربستان از سخنان وزیر امور خارجه پاکستان است.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع آگاه افزودند: طرف سعودی در واکنش به سخنان شاه محمود قریشی ضمن پس گرفتن یک میلیارد دلار از پاکستان که در قالب یک بسته ۳ میلیارد دلاری دو سال پیش به حساب ارزی بانک مرکزی پاکستان واریز کرده بودند، تسهیلات فروش نفت با بازپرداخت بلندمدت را نیز برای پاکستان قطع کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در واکنش به سخنان بی‌سابقه وزیر امور خارجه این کشور درباره عربستان بدون اظهار نظر درباره اظهارات شاه محمود قریشی گفت که پاکستان از سازمان همکاری اسلامی انتظارات بسیاری دارد. 

برچسب‌ها عربستان سعودی شاه محمود قریشی قمر جاوید باجوا ارتش پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی شاه محمود قریشی قمر جاوید باجوا ارتش پاکستان عربستان سعودی شاه محمود قریشی قمر جاوید باجوا ارتش پاکستان شاه محمود قریشی ارتش پاکستان امور خارجه اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در شهرک صنعتی محمود آباد/اطفا ادامه دارد

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حادثه آتش سوزی ساعت ۱۵:۴۲ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی اصفهان گزارش شده است.

وی گفت: این حادثه در شهرک صنعتی محمودآباد خیابان ۶ گزارش شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این آتش سوزی در انبار یک هزار و ۲۰۰ متری حاوی ضایعات پلاستیک و پلی اتیلن اتفاق افتاده است تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشانی از ۴ ایستگاه ۲۲، ۱۰،۲۶ و ۱۶، آتش نشانی شاهین شهر و اطفاییه پالایشگاه برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی گفت: عملیات اطفا همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6079103

دیگر خبرها

  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • آتش‌سوزی در شهرک صنعتی محمود آباد/اطفا ادامه دارد
  • رئیسی ۳ اردیبهشت به اسلام آباد می‌رود
  • تاکید ایران و عربستان بر استمرار رایزنی‌ها بین دو کشور
  • تأکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها بین دو کشور
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و عربستان در خصوص آخرین تحولات منطقه
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی
  • وزیر خارجه عربستان به پاکستان می‌رود