Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@07:42:47 GMT

مردم خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۲۱۸

مردم خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند

​مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی گفت: کلیه اقشار مختلف جامعه که هیچگونه پوشش بیمه ای ندارند، به نوعی می توانند خودشان را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

دکتر علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت استان در نشستی ضمن تبریک هفدهم مردادماه، روز خبرنگار و تشکر از همراهی خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیمه سلامت، گفت: خوشبختانه خبرنگاران  همکاری خوبی را با ما در عرصه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ارتقای سواد بیمه ای جامعه داشته و درخواست ما این است که همکاری ها در این زمینه بیش از پیش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت با توجه به رسالت و خدماتی که به بیمه شدگان و جامعه هدف ارائه می دهد در واقع یک سازمان مردمی است و درخصوص پوشش بیمه ای به گونه ای برنامه ریزی کرده است که تقریباً توانسته کم و کاستی های موجود را در سطح جامعه به صورت فراگیر پوشش دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد فاقد پوشش بیمه ای می توانند خودشان را بیمه نمایند، افزود: سازمان بیمه سلامت با توجه به صندوق های مختلف بیمه ای که دارد ، این امکان را برای کلیه افراد فاقد پوشش بیمه ای فراهم کرده که به نوعی خودشان را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند تا از خدمات درمانی مناسب بهرمند شوند.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت علاوه بر اینکه اقدام به پوشش همگانی بیمه برای اقشار مختلف جامعه نموده، قرارداد هایی را نیز با کمیساریای عالی پناهندگان منعقد نموده تا اتباع خارجی نیز برای سازوکار تعیین شده بتوانند خودشان را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

اربابی بابیان اینکه پرداخت هزینه های درمانی به صورت بیمه ای از تاریخ صدور دفترچه آغاز می گردد، تصریح کرد: افراد فاقد پوشش بیمه ای که می خواهند بیمه شوند، برای دریافت دفترچه می بایست به موقع اقدام نمایند تا در پرداخت هزینه های درمانشان دچار مشکل نشوند، اقدام به موقع منجر به کاهش هزینه های درمان خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: هم استانی های عزیز با استفاده از شماره گیری کد دستوری #1666* با تلفن همراه می توانند از نوع و تاریخ اعتبار بیمه پایه درمان خودشان مطلع شوند.

این مقام مسئول به نقش دولت الکترونیک در رفع نیازمندی های مردم اشاره کرد و گفت: سازمان بیمه سلامت به منظور تسهیل بیمه شدگان برای دریافت خدمات مورد نیاز، سامانه های الکترونیکی مختلفی را راه اندازی کرده است که امیدواریم عمده درخواست ها و نیازهای مردم در این سامانه ها انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دستیابی به عدالت در بهره مندی از منابع عمومی می بایست محقق گردد، گفت: طرح انجام آزمون وسع برای این منظور در سازمان بیمه سلامت از آبانماه سال 98 اجرایی شده است تا براساس سازوکار تعیین شده افرادی که تمکن مالی ندارند به صورت رایگان و افرادی که تمکن مالی دارند با پرداخت 50 یا 100 درصد حق سرانه،  بیمه شده و دفترچه دریافت کنند.

اربابی در ادامه به تشریح پزشک خانواده و نظام ارجاع پرداخت و عنوان کرد: نظام ارجاع در واقع هدفمند کردن نظام بهداشت و درمان بوده و نقطه قوتی است برای روستائیان چراکه در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت ویژه دیده شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از سال 84 ، در هر یک از مراکز و خانه های بهداشت سطح استان یک تیم سلامت مستقر شده که علاوه بر تشکیل پرونده سلامت و پیگیری درمان روستائیان به آنان خدمات مشاوره و آموزشی در خصوص نکات بهداشتی و درمانی را می دهند که این امر موجب شده تا هزینه های درمانی روستائیان به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان روستایی که ساکن شهر شده اند، می بایست صندوق بیمه ای خود را به بیمه سلامت همگانی یا ایرانیان تغییر دهند تا برای دریافت خدمات درمانی مورد نیاز و همچنین پرداخت هزینه ها دچار مشکل نشوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت بیمه رایگان توصیه اربابی مدیرکل بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه هزینه های درمان پوشش بیمه ای قرار دهند هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک


دکتر محمد غلام نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در موسسات طرف قرارداد، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، داروخانه و خصوصا در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه تصمیم گرفتیم نسخ کاغذی بیماران اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلا به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.
دکتر محمد غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه گفت: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روز‌های آینده برطرف شود.
وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصا از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند را در سامانه هایمان داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج پیش نمی‌آید، برای آنهایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلا تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سماناه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری *۱۶۶۶# هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را سوال و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر