Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اندیشکده آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که سایت رآکتور اتمی کره شمالی در سیلاب اخیر آسیب دیده است.

به گزارش مشرق، یک اندیشکده آمریکایی امروز (پنجشنبه) مدعی شده است که سیل اخیر در کره شمالی احتمالاً به تلمبه خانه متصل به تأسیسات هسته‌ای اصلی این کشور آسیب زده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، وبگاه « Analysts at 38 North» که ناظر بر کره شمالی است، مدعی شده است که تصاویر ماهواره‌ای از بازه زمانی ششم تا ۱۱ آگوست (۱۶ تا ۲۱ مردادماه) نشان می‌دهد تا چه اندازه سیستم‌های خنک‌کننده رآکتور هسته‌ای مرکز تحقیقات علمی هسته‌ای «یونگ‌بیون» کره شمالی در مقابل شرایط جوی نامساعد حساس و آسیب‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، شبه‌جزیره کره ضربه بسیار شدیدی را از یکی از ویرانگرترین سیلاب‌ها در تاریخ اخیر متحمل شده است و این سیلاب‌ها و رانش‌ زمین موجب وارد آمدن خسارات و برجای گذاشتن تلفاتی در هر دو کشور کره شمالی و کره جنوبی شده است.

بیشتر بخوانید: ترامپ رویکرد مشخصی برای توافق با «کیم» ندارد برنامه‌ریزی کره جنوبی برای ساخت سامانه«گنبد آهنین»

یونگ‌بیون که در کرانه رود «کریونگ» واقع در ۱۰۰ کیلومتری «پیونگ‌یانگ» پایتخت کره شمالی قرار گرفته، محل قرارگیری رأکتورهای هسته‌ای، کارخانه‌های بازفرآوری سوخت و تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم است.

این اندیشکده آمریکایی در گزارش خود مدعی شده است، به نظر می‌رسد که این رآکتور پنج مگاواتی برای مدتی فعال نبوده است و یکی از رآکتورهای آب سبک آزمایشگاهی (ELWR) هنوز آنلاین نشده است اما چنین سیلابی در آینده احتمالاً  به تعطیلی سایت منجر می‌شود.                                  

این گزارش اینگونه نوشت: «خسارات وارده به پمپ‌ها و لوله‌کسی‌های داخل تلمبه‌خانه نمایانگر بیشترین آسیب‌پذیری‌های این رآکتورها است. اگر رآکتورها بعنوان نمونه فعال بودند، ناتوانی برای خنک‌ کردن آنها موجب تعطیلی  این سایت می‌شد».

وزارت دفاع کره جنوبی با امتناع از اظهارنظر درباره این گزارش اندیشکده آمریکایی اعلام کرد که به طور مداوم بر تحولات مربوط به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی نظارت دارد و همکاری نزدیک با دولت آمریکا را حفظ می‌کند.

اواسط شهریور سال ۹۸، طوفانی در کره شمالی با سرعت حدود ۱۹۶ کیلومتر در ساعت وزیدن گرفت که در نتیجه آن ۵ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت. خبرگزاری‌ها در آن زمان گزارش کردند که در پی این طوفان در کره‌شمالی علاوه بر این‌که شماری کشته و زخمی برجای شدند، به ۴۲ هزار هکتار زمین کشاورزی آسیب وارد شد و برق ۱۶۰ هزار خانواده را قطع کرد.

پیش از رسیدن طوفان به کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور جلسه‌ای اضطراری برای مواجهه با فاجعه احتمالی برگزار کرد و اعلام کرد که ارتش اقدامات لازم برای بازسازی آسیب‌های وارده را انجام خواهد داد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طی نشست سال ۲۰۱۹ ویتنام با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به پیونگ‌یانگ وعده داد که در صورت از بین بردن یونگ بیون از سوی کره شمالی، تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ یانگ را کاهش دهد اما بعدا مدعی شد که یونگ‌بیون تنها بخشی از برنامه اتمی کره شمالی است و برای دادن امتیاز کاهش تحریم‌ها کافی نیست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین دونالد ترامپ سیلاب اندیشکده کره شمالی دولت آمریکا تاسیسات هسته ای کیم جونگ اون ویتنام پیونگ یانگ رئیس جمهور آمریکا ترامپ کره جنوبی اندیشکده آمریکایی یونگ بیون کره شمالی مدعی شد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، این مقامات همچنین به این نشریه گفتند که واشنگتن درحال بررسی پیشنهادی برای تامین مالی نیرویی چندجانبه یا یک تیم صلح‌آفرینی فلسطین است.

مقامات آمریکایی به اطلاع نشریه پولیتیکو رساندند گزینه‌های تحت بررسی شامل حضور نیروهای آمریکایی در غزه پس از پایان جنگ نمی‌شود.

طبق گزارش منابع پزشکی، آمار شهدا در نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) به بیش از ۳۲ هزار تن رسیده که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند. تعداد زخمی‌ها نیز به ۷۵ هزار تن رسیده و هزاران نفر نیز همچنان زیر آوار هستند.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری مدعی تجاوز جنسی به صهیونیست‌ها در هفت اکتبر
  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • واکنش معین به ادعای حضور پنهانی‌اش در ایران: دروغ می‌گویند
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه
  • مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند