Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دستگاه بسته بندی ذرت علوفه‌ای برای نخستین بار در کشور در مرودشت بومی سازی شد. طراحی و پیاده سازی کاملا بومی، قابلیت بسته بندی علوفه تازه، تولید بسته متراکم با فشردگی ۴۰ درصد، کم حجم و اشغال فضای کمتر نسبت به نمونه خارجی، بسته بندی رولی با پلاستیک از خصوصیات بارز این دستگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدر حقیقت، با مدرک کارشناسی ارشد بعد از ۳ سال تلاش با استفاده از آخرین تکنولوژی و مکانیزاسیون بسته بندی ذرت علوفه ای، موفق به ساخت این دستگاه شده است.

او گفت: با راه اندازی خط تولید و تولید انبوه این محصول بومی شده برای ۵۰ نفر در سال اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

حیدر حقیقت افزود: دستگاه مذکور در ۱۰ ساعت کار در شبانه روز، حدود ۳۵ تا ۴۰ تن ذرت علوفه تازه را بسته بندی می‌کند.

این سازنده با بیان اینکه در حال حاضر بسته‌های تولید شده ۷۰ کیلویی هستند، تصریح کرد: این دستگاه قابلیت تولید بسته‌های ۱۵۰ کیلویی و بیشتر را نیز دارد و هیچ محدودیتی برای تولید بسته‌هایی با وزن متفاوت وجود ندارد.

او با بیان اینکه هر چه بسته کوچکتر باشد هزینه بیشتری را تحمیل می‌کند، اضافه کرد: با این وجود بسته‌های کوچکتر به دلیل جابجایی راحت‌تر و عامه پسندی بیشتر مورد توجه هستند.

این مخترع درباره میزان صرفه جویی ارزی دستگاه تولیدی نسبت به مشابه خارجی، افزود: ساخت دستگاه با قیمت کنونی حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد در حالی که نمونه خارجی با قیمت ۱۲۰ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود.

حقیقت با اشاره به اینکه فلسفه بسته بندی ذرت کاهش فساد در علوفه، کاهش میزان افلاتوکسین در علوفه و در نهایت تولید شیر سالم و با کیفیت است، ادامه داد: این دستگاه با فشردگی علوفه و نایلون کشی هوا را تخلیه و جلوی فساد علوفه را می‌گیرد.

آقای حقیقت نزدیک به ۲۰ سال است که در زمینه بسته بندی ذرت علوفه‌ای فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذرت علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت

محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت در سفر یک روزه خود به استان قزوین در بازدید از یک واحد تولیدی شهرستان آبیک گفت: افزایش تولید در حوزه شوینده کشور ما را از حالت واردکننده به صادرکننده تبدیل کرده است.

برادران اضافه کرد: تراز تجاری صنعت شوینده در حوزه صادرات به ۱۸۰ میلیون دلار رسیده و این در حالی است که تنها ۲۵ میلیون دلار واردات مواد اولیه شوینده داشتیم.

وی با بیان اینکه قزوین قطب تولید شوینده در کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: یکی از تولیدکنندگان عمده شوینده در این استان به تولیدکننده مواد اولیه شوینده تبدیل شده است.

معاون وزیر صمت در ادامه به مباحث مربوط به قاچاق و تقلب کالا‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته با ۳۰ نمونه تقلبی از یک نام تجاری برخورد شد که انجام این مساله بیانگر افزایش فعالیت متقلبان صنعتی دارد.

برادران گفت: متاسفانه امروزه سوداگران عرصه تولیدات صنعتی به مجهزترین وسایل چاپ و بسته بندی مجهز شده‌اند و حتی به حوزه آرایشی و بهداشتی نیز ورود پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه به آخرین تفاهمنامه این وزارتخانه با بانک مرکزی در راستای تامین ارز تولیدکنندگان اشاره کرد و یادآور شد: تصمیم گرفتیم که ارز تامین شده برای صنایع با نرخ سال قبل را در اختیار کارخانجات و واحد‌های تولیدی قرار دهیم.

برادران با بیان اینکه ۸۰ درصد بازار ارز در اختیار تولید کنندگان اصلی قرار دارد، ادامه داد: علی رغم اختلالات ارزی در بازار، تلاش شده تا رقابت در صنایع نساجی و صنایع عمومی همچنان به ثبات و مسیر خود ادامه دهند و عرصه را بر سوداگران ارز تنگ‌تر کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: در حوزه صنایع بسته بندی نیز واحد‌های فعال و بسیار مناسبی داریم که رشد صعودی هم داشته اند تا جایی که در همین حوزه ۸۵ تا ۹۰ درصد صنعت بسته بندی ما به محصولات غیر فرهنگی اختصاص پیدا کرده که نشان از توسعه این صنعت دارد.

به گفته برادران، یکی از دغدغه‌های وزارت صمت همواره این بوده که با بسته‌بندی آسان و با قیمت مناسب بتواند محصول نهایی را با قیمت پایین به دست مشتریان برساند.

وی افزود: یکی از شرکت‌های مطرح صنعت بسته بندی کشور در همین استان قزوین توانسته از نظر طراحی و چاپ متناسب با نیاز بازار فعالیت درخشانی را از خود برجای بگذارد.

معاون وزیر صمت در ادامه بازدید خود، ۲ دستگاه چاپ سیلک را با اعتباری معادل ۵۰۰ هزار یورو در راستای چاپ روزانه ۵۰ هزار برگه در داخل خط تولید، افتتاح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم)
  • بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی + فیلم
  • بسته بندی نامناسب کالا سبب تولید پسماند می‌شود
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس