Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@12:11:57 GMT

خط بهینه‌سازی و ارتقاء تانک در وزارت دفاع افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۳۳۲

خط بهینه‌سازی و ارتقاء تانک در وزارت دفاع افتتاح شد

با حضور امیر حاتمی و  مدیر عامل سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع خط بهینه‌سازی و ارتقاء توان عملیاتی "تانک"های نیروهای مسلح و هچنین میدان آزمایش "تانک" در شهرستان درود افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با حضور امیر حاتمی و  مدیر عامل سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع خط بهینه‌سازی و ارتقاء توان عملیاتی "تانک"های نیروهای مسلح و هچنین میدان آزمایش "تانک" در شهرستان درود افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با بیان اینکه تعمیرات اساسی و ارتقاء تسلیحات نظامی و دفاعی نیازمند دانش به روز، تکنولوژی و فناورهای منحصر به فرد خود است گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در مسیر تولید و تأمین نیازهای اساسی نیروهای مسلح همواره با تحریم های ظالمانه و مشکل تأمین و تعمیر قطعاتِ ادوات و تسلیحات دفاعی روبرو  بود که از همان ابتدا با تکیه بر شعار " ما میتوانیم" و قطع هرگونه وابستگی، قدم در مسیر خود کفایی و تامین نیازهای بومی گذاشت.

امیر سرتیپ حاتمی افتتاح خط ارتقا و بهینه‌سازی تانک‌های نیروهای مسلح و آماده‌سازی اولین میدان تست و ارزیابی انواع تانک‌ها در همجواری صنعت درود را گامی مهم در افزایش قدرت یگان‌های رزم نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: انشالله وزارت دفاع با افتتاح این خط ارتقاء و میدان آزمایش که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع راه اندازی شده است قادر خواهد بود تمامی تانک‌های موجود در کلاس‌های مختلف را در تراز تانک T90 به‌روز‌رسانی و ارتقا دهد.

امیر سرتیپ حاتمی همچنین بسترسازی جهت ارتقا و بهینه‌سازی توان عملیاتی تانک‌های نیروهای مسلح را با استفاده از توان و ظرفیت داخلی، گامی ارزنده در کاهش خروج ارز از کشور و قطع وابستگی به سایر کشورها دانست.

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه "تانک" به عنوان پیچیده‌ترین، گران‌ترین و اثربخش‌ترین وسیله در حوزه رزم زمینی همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است گفت: امروزه تانک‌هایی که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع  طراحی، تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار داده می‌شود مجهز به سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله یاب لیزری، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز را داراست و به طور کل با تانک‌های ساخته شده پیشرفته در دنیا برابری می‌کند.

وی بابیان دستاوردهای بزرگ وزارت دفاع در ساخت انواع تسلیحات راهبردی زمینی، دریایی، هوایی، هوا و فضا و الکترونیک طی سال‌های اخیر گفت: تجهیزات ساخته شده توسط متخصصان صنعت دفاعی در بازه زمانی خاص متناسب با تهدیدات و نیاز نیروهای مسلح در میدان‌های رزم، نیازمند به‌روز رسانی است و این موضوع در صنایع مختلف وزارت دفاع از جمله صنایع هوایی و دریایی به بهترین نحو ممکن در حال انجام است به طوری که امروز انواع بالگردها و جنگنده‌های کلاس غربی و شرقی را با تکنولوژی های بومی به روز رسانی، بهینه سازی و ارتقاء یافته است.

انتهای پیام/4151/

منبع: آنا

کلیدواژه: نیروهای مسلح امیر حاتمی صنایع دفاع بهینه سازی و ارتقاء سازمان صنایع دفاع نیروهای مسلح وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح سناریوها رادرسطح عملیاتی موردبررسی دقیق قرار می‌دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.
سرلشکر باقری پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات وعده صادق که پاسخ محکمی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی انجام گرفت تبریک گفت و تصریح کرد: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و تاثیرات راهبردی را به حمدالله در سطح منطقه و جهان داشت.

سرلشکر محمد باقری افزود: نیروهای مسلح، احتمالات و سناریوها را در سطح عملیاتی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌دهند و دانشگاه عالی دفاع ملی باید در سطح راهبردی این موضوعات را مورد توجه خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان عالی‌ترین دانشگاه نیروهای مسلح که مسئولیت تربیت فرماندهان و مدیران عالی نیروهای مسلح و همچنین مدیران عالی کشوری را در مباحث راهبردی بر عهده دارد، در مسیر رشد و ارتقاء قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی در تربیت فرماندهان، مقامات و سایر نیروها و همچنین در نظریه‌پردازی و کرسی‌ها باید بالاترین سطح مورد نظر و توجه قرار دهد و باید دائماً در جهت کیفی‌سازی و عمق بیشتر مطالب و کارهای پژوهشی کار کنیم و به پیش برویم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طرح جامع دانشگاه دفاع ملی جزو اسناد اساسی و مادر برای دانشگاه محسوب می‌شود و عالی‌ترین طرحی است که در دانشگاه باید مورد اجرا قرار بگیرد، گفت: این طرح طی بیش از یک سال کار تهیه و محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و توسط ایشان مطالعه و مورد نقد قرار گرفت و اصلاحاتی در آن ابلاغ فرمودند و نهایتاً به تصویب معظم له رسید که امروز از این طرح رونمایی شد.

سرلشکر باقری در پایان تصریح کرد: همه ما باید بر اجرای دقیق طرح جامع دانشگاه تلاش کنیم و قطعاً این طرح موجب ارتقاء هرچه بیشتر دانشگاه خواهد شد.

کد خبر 6086265 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم
  • نیروهای مسلح سناریوها رادرسطح عملیاتی موردبررسی دقیق قرار می‌دهند
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود
  • هدیه مجلس به وزارت دفاع /سازمان سپند چه کمکی به نیروهای مسلح می کند؟
  • سخنگوی وزارت دفاع: «سپند» به همه نیروهای مسلح خدمات علمی می‌دهد
  • سازمان «سپند» در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند
  • تصویب کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در مجلس
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد +عکس
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد
  • وزارت دفاع در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند