Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:29:58 GMT

«از شما چه پنهان» کتابی با ۸۵ داستان کوتاه خانوادگی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۳۷۶

«از شما چه پنهان» کتابی با ۸۵ داستان کوتاه خانوادگی

به گزارش ایرنا، نگارش و چاپ این کتاب یکصد صفحه‌ای حدود یک سال زمان برده و شامل ۲ فصل و در مجموع ۸۵ داستان کوتاه است و انتشارات حدیث راه عشق تاکنون یک هزار جلد از آن را روانه بازار کرده است.

در فصل اول کتاب مبتنی بر موضوع خانواده، داستان‌هایی بر پایه چهار دوره زندگی شامل پیش از ازدواج، جوانی و مسائل مرتبط مانند انتخاب همسر، زندگی زوجینی، زندگی با فرزندان و سالمندی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل دوم که موضوع سبک زندگی را مورد بررسی قرار می‌دهد داستان‌هایی با ته‌مایه آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار، اعتیاد و کنترل خشم به رشته تحریر درآمده است.

کتاب نامبرده در مرکز تخصصی خانواده وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان رونمایی شد تا فرصتی برای اطلاع یافتن از دغدغه‌های این روزها در حوزه خانواده، آسیب‌های اجتماعی و ازدواج مهیا شود.

نویسنده این کتاب معتقد است که ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به مشکلات خانواده برمی‌گردد و بر همین اساس باید این عنصر اجتماعی بخوبی مورد موشکافی و تحلیل قرار گیرد.

وی در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در هر داستان این کتاب به اصطلاح یک شگفتانه وجود دارد که حس کنجکاوی را در خواننده بر می‌انگیزد و با خرق عادت سبب شگفت‌زدگی او می‌شود.

مردانی با اشاره به اینکه نگارش کتاب بگونه‌ای است که رده‌های سنی مختلف مانند نوجوان، جوانان و بزرگسال می‌توانند از آن بهره گیرند تصریح کرد: شخصیت‌های هر داستان متنوع و متعدد و با داستان بعدی متفاوت هستند.

این نویسنده که در چند جشنواره ملی مقام کسب کرده قصد دارد مجموعه داستان‌های دیگری را نیز در حوزه خانواده به چاپ برساند.

مسئول انتشارات حدیث راه عشق نیز درباره چاپ و نحوه توزیع کتاب از شما چه پنهان گفت: بیش از ۱۲۰ نمایندگی فروش در کشور داریم که شامل کتاب‌فروشی‌ها و مراکز فرهنگی گوناگون است، یک نسخه از کتاب از شما چه پنهان در تمام این مراکز توزیع شده تا در آینده برای توزیع بیشتر آن برنامه‌ریزی شود.
محمدصادق میرصالحیان درباره انتشار نسخه الکترونیکی کتاب از شما چه پنهان افزود: بطور معمول کتاب‌ها پس از گذشت مدت زمانی از انتشار که بیشتر از چاپ سوم به بعد است در قالب کتاب الکترونیکی وارد بازار می‌شود، از طرف دیگر لمس کتاب به عنوان یک محصول فرهنگی امکان بیشتر دیده شدن و خوانده شدن آن را فراهم می‌کند، بنابراین اکنون به ‌دنبال توزیع فیزیکی کتاب از شما چه پنهان در اصفهان و سایر شهرهای کشور هستیم و در آینده آن را به صورت الکترونیکی منتشرخواهیم کرد
این ناشر خاطرنشان کرد: از آنجا که موضوع خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است در این حوزه نگاه اقتصادی نداریم و با دید و دغدغه فرهنگی به تولید کتب فرهنگی می‌پردازیم، بنابراین اگر مخاطبان محصول چاپ‌شده را خریداری کنند به چرخه چاپ کتاب‌های فرهنگی کمک خواهد شد و این به سود مباحث اجتماعی کشور و شهرمان خواهد بود.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا اصفهان کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا اصفهان کتاب کتابخوانی کتابخانه ایرنا اصفهان کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران موجب جبران کاستی‌های اجتماعی و فرهنگی کشور است و نمایشگاه بین‌المللی کتاب نشاط اجتماعی شهر تهران را بالاتر می‌برد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمایشگاه کتاب به عنوان یکی از برنامه‌های مهم حوزه فرهنگ ایران سال‌های سال است که برگزار می‌شود و تأثیر بسیاری خوبی در رشد فرهنگ عمومی جامعه داشته است. نمایشگاه کتاب به طور کلی نقش مهمی در ارتقاء سطح فرهنگ و دانش عمومی مردم دارد.

وی در رابطه با تأثیر برگزاری نمایشگاه کتاب بر روی مسائل اجتماعی و زیست شهروندان، بیان کرد: نمایشگاه کتاب علاوه بر آنکه بهار اهل کتاب و موعد دیدار اهل قلم و کتاب دوستان است، موجب افزایش نشاط اجتماعی شهروندان و بازدیدکنندگان نیز می‌شود. به اعتقاد من مدیریت شهری تهران باید در محدوده اختیارات خود هر امکان و توانی را که دارد، در اختیار نمایشگاه کتاب بگذارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، همکاری تنگاتنگ شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در برپایی هر چه بهتر نمایشگاه بین‌المللی تهران ضروری خواند و ادامه داد: حضور مدیریت شهری در برگزاری این اتفاق مهم فرهنگی در کشور مسبوق به سابقه است و همکاری پررنگی از سوی شهرداری تهران همواره در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وجود داشته که البته هر دوره از برگزاری کاستی و نواقص دوره‌های قبل را شناسایی و برطرف کرده‌اند.

امانی نیاز جامعه امروز را توسعه و ترویج فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی برشمرد و گفت: نیاز مردم دسترسی به رویداد‌های مفید فرهنگی است و نمایشگاه کتاب می‌تواند ضمن تأمین نیاز فرهنگی شهروندان کاستی‌های فرهنگی و اجتماعی موجود را جبران کند.

وی با اعلام اینکه خودش به نوعی پای ثابت همه نمایشگاه‌های کتاب در طول دوران برگزاری بوده است، افزود: هر سال طبق زمینه علاقه شخصی‌ام کتاب‌هایی را که به تازگی به بازار نشر آمده‌اند، از نمایشگاه کتاب خریداری می‌کنم و زمان قابل توجهی را در آنجا سپری می‌کنم.

معاون اسبق برنامه‌ریزی، توسعه‌شهری و امور شورای شهرداری تهران، گفت: معتقدم با رفع اشکالات نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب باید در سال‌های آینده نمایشگاه کتاب را به آنجا منتقل کرد. به نظرم در حال حاضر با توجه به کمبود‌هایی که در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب داریم برای برگزاری نمایشگاه کتاب فضای مناسبی نیست؛ دو دوره‌ای هم که آنجا برگزار شد مشکلاتی ایجاد کرد. مدیریت شهری باید نمایشگاه شهرآفتاب را کامل کند و دسترسی و ظرفیت‌های آن را بهبود ببخشیم و اصلاح کنیم.

امانی در رابطه با حضور شهروندان در بازدید از نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره)، بیان کرد: اجرای طرح ترافیکی ویژه نمایشگاه کتاب در محدوده مصلی نیز می‌تواند به برگزاری مناسب‌تر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی کمک کند. لازم است مردم تا حد امکان با انواع وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس و تاکسی به نمایشگاه بیایند و تعداد پارکینگ‌های مرتبط با مصلی برای مراجعان نمایشگاه کتاب به میزان کافی پیش‌بینی شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز