Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@22:01:30 GMT

روحانی: ایران هر روز آبادتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۴۴۶

روحانی: ایران هر روز آبادتر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در مراسم بهره برداری از طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک در مناطق مرزی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه افتتاح ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان‌های کرمانشاه و ایلام برای من لذت بخش است، اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس در این مسیر عبور و مرور داشتیم و یکی از آرزو‌های ما آبادانی در این مناطق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جزو آرزو‌های مرحوم هاشمی بود. در اواخر دولت مرحوم هاشمی این طرح را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: در این مناطق تا اول دولت یازدهم ۲۸ سد افتتاح شد و در این دولت هم ۱۱ سد افتتاح کردیم. در سال ۹۳ هشت میلیارد دلار تقاضا داشتم برای این طرح که رهبری هم با آن موافقت کردند و امروز شاهد افتتاح بخش بزرگی از این طرح هستیم.

رییس جمهور همچنین با بیان اینکه امنیت غذایی و بی نیازی به دیگران در تامین غذا برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: دیدیم که کشور‌های مختلف درباره مواد غذایی چقدر حساسیت دارند و این افتخار ما است که تحول بزرگی در زمینه کشاورزی شاهد بودیم. انقلاب اسلامی به امنیت غذایی و آبادانی مرز‌ها توجه خاصی داشته است. استان‌های کرمانشاه و ایلام امروز شاهد تحول بزرگ در زمینه کشاورزی هستند. خودکفایی بسیار مهم است. با اجرای این طرح دو تا سه نوبت می‌توان از زمین‌ها استفاده کرد و محصول در این مناطق به چهار برابر می‌رسد. ما این طرح را تا پایان دولت ادامه می‌دهیم.

روحانی ادامه داد: از دویست شرکت پیمانکاری از جمله خاتم الانبیا که در این طرح تلاش کردند تشکر می‌کنم. می‌دانم این طرح چقدر بزرگ است. تا پایان سال و پایان دولت سایر بخش‌های این طرح به پایان می‌رسد. با اجرای این طرح شاهد مهاجرت معکوس هستیم که این خبر بسیار خوشحال کننده‌ای است.

وی با بیان اینکه با موافقت رهبری، این طرح از سال ۹۳ تحرک اصلی خود را آغاز کرد، در سال‌های گذشته سد‌ها و شبکه‌های مختلفی افتتاح شده بود، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۳۵ هزار هکتار به افتتاح برسد. قبل از انقلاب، از ۴۷ طرح ابی، فقط یک سد در مناطق مرزی ساخته شده بود، اما بعد از انقلاب در سایر دولت‌ها ۲۸ و در این دولت ۲۴ سد در مناطق مرزی ساخته شده است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ها، محیط زیست هم حفظ می‌شود، زیرا خاک کنترل شده و گرد و غبار کم می‌شود. سد‌ها هم مانع وقوع سیل می‌شوند. ما همچنین برای استان‌های جنوبی و سیستان و بلوچستان طرح شیرین کردن آب را اجرا می‌کنیم.

روحانی در پایان با یادآوری رشادت‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس به خصوص در کرمانشاه از جمله خلبان شیرودی و لشکری، گفت: به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان درود می‌فرستیم و امیدواریم با آبادانی کشور، خون شهدا را پاس بداریم. دشمن فکر می‌کرد که ما به زانو در می‌آییم، اما این افتتاح‌ها علامتی به دشمن است تا ببیند ملت ما ایستادگی کرده و همیشه پیروز است و سرزمین ما هر روز آبادتر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رییس جمهور حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا

سخنگوی دولت گفت: ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‌ساز اومااویا که با حضور رئیس‌جمهوری در سریلانکا افتتاح شد، یکی از این جلوه‌های باشکوه و فراملی دانش جوانان ایرانی است

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‌ساز اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس‌جمهوری، نوشت: «دنیا نیازمند نبوغ جوان ایرانی است؛ ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‌ساز اومااویا که با حضور رئیس‌جمهور در سریلانکا افتتاح شد، یکی از این جلوه‌های باشکوه و فراملی دانش جوانان ایرانی است. سربلندی و اقتدار همراه با آورده‌های اقتصادی، از نتایج صادرات خدمات فنی - مهندسی ایرانی است.»

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز - چهارشنبه، پنجم اردیبهشت - به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده است. دیدار دوجانبه، نشست هیات‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی از برنامه‌های این سفر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت