Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@00:27:04 GMT

ثبت درخواست تشکیل صندوق دارا دوم

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۴۶۶

ثبت درخواست تشکیل صندوق دارا دوم

معاون برنامه ریزی وزیر نفت گفت: درخواست تاسیس صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ETF پالایشی امروز در سازمان بورس ثبت شد. به گزارش پول نیوز، هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه ریزی وزیر نفت درباره اقدامات انجام شده برای تأسیس صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ETF پالایشی و زمان به سرانجام رسیدن این اقدامات گفت: ارزیابی دقیقی برای زمان به سرانجام رسیدن اقدامات نداریم، اما شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را به عنوان نماینده وزارت نفت برای انجام اقدامات لازم جهت تأسیس صندوق معرفی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: هر چند که فرآیند تأسیس صندوق زمان بر است، اما با توجه به انتظار عمومی، تلاش می‌کنیم سریع‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: طبق ساز و کار موجود، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی باید در خواست خود را به سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کند که امروز ۲۲ مرداد سال جاری درخواست به سازمان بورس ارسال شده است؛ طبیعی است این سازمان مستندات و فرم‌هایی را از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مطالبه می‌کند که با تلاش همه جانبه سعی می‌کنیم هر چه سریع‌تر این اقدام عملیاتی شود.

زنگنه: دستور دادیم به سرعت اقدام شود

بیژن زنگنه وزیر نفت دیروز در حساب کاربری خود در فضای مجازی از صدور دستور به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای ایجاد صندوق ETF پالایشی خبر داده و نوشته بود: با توجه به درخواست اخیر وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، دستور داده شد که شرکت پالایش و پخش به سرعت نسبت به ایجاد صندوق ETF پالایشی اقدام نماید.

وی همچنین پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد اختلاف نظر‌ها در موضوع ETF، اظهار داشت: من تعجب می‌کنم با یک ناپختگی که مسئولی در سازمان خصوصی سازی کرد، موجب نگرانی مردم شد. هیچ اختلافی میان وزارت نفت و وزارت اقتصاد و شخص من با وزیر اقتصاد وجود نداشته و ندارد.

وی ادامه داد: اول گفته شد که برای پالایشگاه‌ها ETF تشکیل شود و بعد از آن گفته شد که نیازی به آن نیست و ما به صورت بلوکی عرضه می‌کنیم و ما مسئله را دنبال نکردیم. شب قبل از اظهارات مسئول سازمان خصوصی سازی، یعنی در یک‌شنبه شب در جلسه هیئت دولت با شخص وزیر اقتصاد بودم و به بنده چیزی نگفتند. روز گذشته نیز که بنده گفته شد ETF تشکیل می‌شود، من فوری دستور دادم تا این صندوق تشکیل شود.

وزیر نفت گفت: در این موارد اختلافی میان ما وجود نداشته و نیست و در حال حاضر هم ETF تشکیل می‌شود و در زمان مقرر خود با ترتیباتی که وزارت اقتصاد مسئول آن است، این کار انجام خواهد شد و مردم نیز از این بابت نگرانی نداشته باشند.

زنگنه افزود: ما همیشه موافق خصوصی سازی پالایشگاه‌های نفت بوده‌ایم و و در حال حاضر نیز موافق هستیم و تصمیمی که دولت داشته را اجرا خواهیم کرد.

وعده وزیر اقتصاد؛ ۵ شهریور

وزیر اقتصاد هم دیروز خبر داد که عرضه بلوکی سهام پالایشی لغو و مقرر شده عرضه دارا دوم در اولین چهارشنبه شهریور (پنجم شهریورماه) در هفته دولت انجام شود.

معاون سازمان خصوصی سازی: ثبت شرکت و تأسیس صندوق زمانبر است؛ به شهریور نمی‌رسد

علیرغم اظهارات دیروز وامروز وزیر اقتصاد و وزیر نفت، صبح امروز معاون سازمان خصوصی سازی در گفتگویی اعلام کرد بدلیل زمانبر بودن فرایند ثبت شرکت و تأسیس صندوق، دارا دوم شهریور ماه به بازار نخواهد رسید.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص بورس وزیر نفت سازمان بورس اوراق بهادار دارا دوم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی سازمان خصوصی سازی تأسیس صندوق وزیر اقتصاد ETF پالایشی وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده

دریافت 3 MB دریافت 878 KB

به گزارش همشهری آنلاین، آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، سید محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

هاشمی در این جلسه اظهار داشت: از پیشکسوتان دو تیم تشکر می‌کنم. ۵ درصد از سهام این دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش است که با همکاری این عزیزان این ۵ درصد نیز واگذار خواهد شد تا واگذاری این دو باشگاه به‌صورت کلی انجام شود تا مشکلی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی نداشته باشند.

تصاویری از آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس و بخشی از صحبت های وزیر ورزش و جوانان را ببینید.

کد خبر 846933 منبع: ایرنا برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی ویژه ورزشی فوتبال ورزش باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود