Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@05:29:29 GMT

نغمه‌پرداز بزرگ کرمانج نام نیکی از خود بر جای گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۴۸۶

نغمه‌پرداز بزرگ کرمانج نام نیکی از خود بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، در پی درگذشت سهراب محمدی استاد پیشکسوت موسیقی نواحی شمال خراسان، گروه موسیقی فرهنگستان هنر پیام تسلیتی را منتشر کرد.

در متن پیام آمده است:

بازگشت همه به سوی خداست

روایتگر حماسه‌ها و منظومه‌های شمال خراسان، بخشی سهراب محمدی چهره در نقاب خاک کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقدان این نغمه‌پرداز و دوتارنواز بزرگ کرمانج که با سال‌ها تلاش و فعالیت در حفظ و اشاعه فرهنگ این کهن سرزمین، نام و نشانی نیک از خود به جای نهاده بود، خسرانی برای جامعه موسیقی نواحی کشور خواهد بود.

گروه موسیقی فرهنگستان هنر درگذشت ایشان را به خانواده محترمشان و دوستداران موسیقی این مرز و بوم تسلیت عرض می‌نماید. روحش شاد و سیره هنری‌اش ماندگار باد.

کد خبر 4997721 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی نواحی سهراب محمدی پیام تسلیت فرهنگستان هنر فیلم کوتاه ویروس کرونا برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی تئاتر ایران شبکه پنج سیما فیلم سینمایی کنسرت آنلاین خسرو سینایی رادیو نمایش سازمان سینمایی موسیقی نواحی آلبوم موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی با قوت بیشتری فعالیت خواهد کرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تقویت فعالیت سامانه بارشی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی سطح نارنجی، شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما خواهیم بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی اظهار کرد: با توجه به هشدار صادر شده از فردا تا روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، شاهد تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما خواهیم بود.

وی افزود: فردا جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان و روز سه‌شنبه استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تحت تأثیر مخاطرات مذکور قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، طی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت نیز در سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری مخاطرات مذکور انتظار می‌رود.

ضیائیان با بیان اینکه طی این مدت شاهد لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و رخداد تگرگ خواهیم بود، ادامه داد: خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ مورد انتظار است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارت در پی مخاطرات ذکر شده، احتیاط در سفرهای بین شهری، اتراق نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی باید مد نظر افراد قرار داشته باشد.

کد خبر 746663

دیگر خبرها

  • هشدار بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می‌شود
  • تاثیر موسیقی بر شعر فارسی / شرایط تحول پذیری شعر فارسی از سلیقه جامعه / تلاشی بزرگ برای حفظ اصالت و توجه به تحول
  • سامانه بارشی با قوت بیشتری فعالیت خواهد کرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • برگزاری موسیقی نواحی در «بیشه»/ سرنا نماد فرهنگ لرستان است
  • پدر جودو خراسان رضوی درگذشت
  • بوکان میزبان همایش موسیقی نواحی و اقوام ایرانی
  • همایش تجلیل از مفاخر موسیقی نواحی و اقوام ایرانی در بوکان برگزار شد
  • بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد درگذشت سهراب سپهری
  • متن خبر درگذشت سهراب سپهری در اطلاعات 44 سال پیش