Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@19:15:02 GMT

هدف از عرضه صندوق‌های ETF چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۵۱۲

هدف از عرضه صندوق‌های ETF چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، موسی احمدی کارشناس بازار سرمایه در خصوص عرضه دارا دوم در بازار سرمایه اظهار کرد: پس از عرضه صندوق دارا یکم که شامل سهم‌های بانکی و بیمه‌ای بود، قرار است دومین صندوق سرمایه‌گذاری ETF دولتی، صندوقی که دارادوم نام دارد با هدف دسترسی تمام مردم به بازار سرمایه و جذب منابع نقدی سرمایه گذاران از سوی دولت عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارا دوم را بیشتر بشناسید | ویژگی‌های دارا یکم و دارا دوم

وی افزود: مطابق اخبار اعلامی، ثبت نام این صندوق برای عموم آزاد بوده و خریداران در فاصله تعیین شده پس از ابلاغ زمان دقیق پذیره نویسی می توانند برای خرید آن اقدام کنند.

 او افزود: طبق صحبت های صورت گرفته صندوق‌های سرمایه گذاری دارا دوم دولتی با تخفیف ارائه می شود و این انتظار وجود دارد که همچون صندوق دارا یکم به شرط برقرار بودن شرایط متعادل در بازار با استقبال خوبی از جانب سهام داران مواجه شود.

این کارشناسان بازار سرمایه گفت: سرمایه گذاران  باید توجه داشته باشند که تا یک ماه امکان فروش این صندوق را ندارند. نقدشوندگی بالا، سادگی، سهولت و سرعت در معامله، معافیت مالیاتی معاملات واحدها، کاهش زمان تسویه نسبت به صندوق‌های فعلی و تخصیص بهینه دارایی‌ ها (متنوع‌سازی) با حذف هزینه و صرف زمان اندک به عنوان ویژگی‌های این صندوق ها به حساب می آید.

احمدی درخصوص نحوه عرضه سهام این شرکت ها بیان کرد: طبق صحبت های صورت گرفته سهام چهار پالایشگاه دولتی در قالب فروش واحدهای صندوق دارادوم در نخستین چهارشنبه شهریورماه و همزمان با هفته دولت  قرار است در بازار سرمایه عرضه شود و سقف خرید دارا دوم به پنج میلیون تومان افزایش یافته است.

 او تصریح کرد: خریداران دارا دوم در واقع یک سبد سهام متشکل از سهام پالایشگاه اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس را به صورت متمرکز خریداری می‌کنند. باید در نظر گرفته شود که صرف‌نظر از ورود صندوق ای تی اف پالایشی‌ها، سهام شرکت‌های این صنعت از بنیاد مناسبی برخوردار بوده و این اخبار نباید بر روند عرضه و تقاضای سهام این شرکت‌ها اثر بگذارد.

کارشناسان بازار سرمایه گقت: با توجه به تغییرات رویکرد صورت گرفته در میان سرمایه گذاران بازار سرمایه، بخشی از تغییرات در شاخص طی روزهای اخیر که متأثر از تحول در اقتصاد کلان و اقتصاد سیاسی بوده و دولت نیز با کاهش نقش نفت در اقتصاد، ناگزیر شد که به سمت مردمی‌کردن اقتصاد حرکت کند اما در این میان اخباری که در بازار منعکس می شود عامل تأثیرگذاری در رفتار سرمایه گذاران به منظور اجتناب از ریسک‌های احتمالی بازار می شود. لذا به نظر می رسد سرمایه‌گذاران باید بیشتر احتیاط کنند و متناسب با ریسک‌پذیری خود اقدام کنند.

آشنایی با ۱۰ اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه کد خبر 539959 برچسب‌ها بورس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سرمایه گذاران بازار سرمایه دارا دوم صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط واگذاری سهام استقلال اعلام شد + عکس

قیمت پایه و شرایط عرضه سهام استقلال اعلام شده است.

طرفداری | قیمت پایه باشگاه استقلال اعلام شد.

در این نامه آمده است:

این سازمان به استناد قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی، مصوبات هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، نسبت به عرضه سهام شرکت ها با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» از طریق فرابورس اقدام کرده است.

در این راستا آگهی عرضه عمومی سهام در پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.ipo.ir (بخش آگهی های عرضه (اصل 44)) درج و خلاصه آگهی نیز در تاریخ های 26 فروردین ماه (نوبت اول) و 27 فروردین ماه (نوبت دوم) در روزنامه های ایران و سازندگی منتشر می شود.

شرایط واگذاری سهام استقلال

 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • شرایط واگذاری سهام استقلال اعلام شد + عکس
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟