Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@17:53:55 GMT

(عکس) نخستین تصویر یهویی تاریخ ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۵۲۶

(عکس) نخستین تصویر یهویی تاریخ ایران

عکاسی در دوره ناصرالدین‌شاه وارد ایران شد و خیلی زود، با تشویق شاه قاجار، طرفدارانی در میان اشراف پیدا کرد. درست از همین دوره است که تصاویر متعددی از مکان‌های تاریخی، مراسم ملی و مذهبی و حتی بافت‌های شهری تهیه می‌شود.
اما تهیه این تصاویر، با توجه به نوع لوازم عکاسی و به‌ویژه قدرت مانور دوربین‌ها، معمولاً با خبر قبلی و اطلاع عمومی ممکن بود و این‌که کسی بخواهد تصویری ناگهانی یا به‌اصطلاح «یهویی» را از فرد یا افرادی تهیه کند، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اما در سال ۱۲۷۲ خورشیدی، یکی از عکاسان دربار با نام احتمالی «امیر قاجار»، توانست نخستین عکس «یهویی» ایران را در خانه‌ای مخروبه، پشت دروازه دولاب تهران، تهیه کند؛ آن هم از چه کسانی؟!

مشتی الواط و قمارباز که سرگرم کار خودشان بودند و اصولاً به اطراف توجهی نداشتند! در قاب تاریخ امروز، نخستین عکس یهویی تاریخ ایران را ملاحظه می‌کنید.   منبع: خراسان

منبع: فرارو

کلیدواژه: عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان آماده برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر شد افزود: آخرین مهلت ارسال آثار در بخش آموزشگاهی تا بیستم اردیبهشت و در بخش هنرستان‌های هنر تا ۳۰ خرداد تمدید شده است.

علیرضا نوروزی زمان برگزاری این جشنواره را اول مهرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر "لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر" در ۲ بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل تجسمی، موسیقی، نمایش و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در آذربایجان غربی برگزار و داوری خواهد شد.

وی اضافه کرد: شناسایی، کشف و هدایت استعداد‌های هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری جزو اهداف این المپیاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: شعار المپیاد آموزش هنر نیز «یک‌صدا ایران» در نظر گرفته شده است تا برای تمامی کسانی که مطالبه آموزش هنر را دارند، برنامه‌هایی را اجرا کنیم، آنان را به سمت کارگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها هدایت کنیم و برگزیدگان المپیاد هنر نیز به جشنواره‌های موسیقی، تجسمی و تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • روایت زندگی نخستین فرمانده یزدی/ پنجم اردیبهشت ماه، روز مفتضحانه‌ترین باخت نظامی ایالات متحده در تاریخ کشور ایران
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • اختتامیه نخستین دوره مسابقات فرهنگی، قرآنی مسطورا در شهرستان خواف
  • الفتی در ژیمناستیک ایران تاریخ‌ساز شد
  • فیلمی دیده نشده از بازار تهران در دوره قاجار؛ صدای مردم در ۱۲۰ سال پیش را بشنوید!