Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@12:29:14 GMT

دقت لازم در ابعاد ملی برای کنترل کرونا رخ نداد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۵۶۳

به گزارش تسنیم، دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشستی که صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد گفت: شرایط پیچیده است و امکان کنترل بیماری نیست بنابراین باید دست به دست هم بدهیم تا در زمان کوتاه به کنترل بیماری دست یابیم.

وی افزود: اگر یک عزم ملی و یک مسئولیت اجتماعی احساس نشود، گرفتار همین اتفاقی می‌شویم که در پیک دوم رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به پیک دوم مبتلا شدیم به این دلیل بود که دقت لازم در ابعاد ملی برای کنترل و پیشگیری رخ نداد و تعطیلات و تجمعاتی اتفاق افتاد. کنترل بیماری با تعارف میسر نمی‌شود.هر یک نفری که بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کند یک خانواده را متاثر می‌کند.

ظفرقندی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: یکی از جنایت‌هایی که آمریکا در حق ما کرد تحریم بود، تحریم فقط ظلم به ملت ایران نیست، زیرا ویروس مرز نمی‌شناسد و اگر یک کشور نتواند تجهیزات پزشکی و ... را تأمین کند ویروس جهانگیر می‌شود و این جهانگیری جنایت در حق بشریت است.

رئیس سازمان نظام پزشکی بیان اینکه دانشگاه آکسفورد واکسن تولیدی خود را با مبلغ 120 دلار به برخی کشورها پیش‌فروش کرده است گفت: تأمین آن برای مردم سهل‌ نیست و شواهد نشان می‌دهد اثربخشی آن کمتر از سه ماه است.

وی اضافه کرد: اگر مردم رعایت نکنند و عادی‌سازی صورت گیرد بحران تشدید می‌شود، آگاه‌سازی کار رسانه‌ای است و کنترل و مدیریت کار مسئولان است، در این دوره مکاتباتی با ریاست جمهوری برای کنترل بیماری انجام شده است؛ باید به مردم هشدار داد و رسانه‌ها باید وقایع مهم و تلاش کادر درمان را ثبت کنند. یک خانم پزشک مشغول به کار شده که همه اعضای خانواده و خودش به بیماری مبتلا شدند، این‌ها فداکاری است که باید ثبت شوند.

ظفرقندی با بیان این‌که میزان حفاظت در بیمارستان‌ها از سطح خوبی برخوردار است درباره علت ابتلای کادر درمان به کرونا گفت: به هرحال تجهیزات حفاظتی باعث جلوگیری صددرصدی از ابتلای فرد به کرونا نمی‌شود.

وی در مورد داروی رمدسیویر گفت: بیش از 40 هزار مورد در 30 الی 35 کشور در اروپا و ایران درمورد این دارو ارزیابی شده و پس از اعلام نتیجه مثبت به پروتکل و فارماکوپه وارد شد، در حال حاضر واردات این دارو افزایش یافته و تولید و توزیع داروی ایرانی از هفته بعد آغاز می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کنترل بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری زنگ زرد بلای جان غلات


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، لایقی افزود: نحوه شناسایی این بیماری توسط کارشناسان جهاد به کشاورزان توضیح داده شده است تا در صورت مشاهده به ناظران گزارش دهند.
وی با بیان اینکه این بیماری در فصل بهار در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون قابل مشاهده است، ادامه داد: توصیه می‌شود کشاورزان از محصولات خود بازدید کنند تا در صورت مشاهده این بیماری بتوان اقدامات لازم را انجام داد.
خانم نیکزاد کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان هم گفت: این بیماری به صورت نقاط جوش در ساقه‌های گندم قابل مشاهده است که اگر اقدامی انجام نشود شیوع پیدا می‌کند.
وی افزود: در همین رابطه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی لازم برای کشاورزان برگزار شده و توصیه‌های لازم به صورت شفاهی و بروشور در اختیار آنها قرار داده شده است.
وی اضافه کرد:: در صورت شیوع این بیماری باید کشاورزان به کلنیک‌های گیاه پزشکی مراجعه کرده و از سموم کشاورزی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است
  • درس‌­های اقتصادی عملیات وعده صادق
  • متولیان میدان عرضه دام در حذف واسطه‌گران همکاری کنند
  • واکنش پاکستان به تحریم شرکت‌های وابسته به برنامه‌ موشکی