Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پاکستان در دیدار با سفیر کابل در اسلام آباد گفت: طرفین مناقشه در افغانستان می‌توانند از فرصت طلایی صلح استفاده کامل را ببرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز؛ «شاه محمود قریشی» در دیدار با «شاکر الله عاطف» سفیر افغانستان در اسلام آباد که آماده استعفا دادن از سمت خود است به لزوم وقوع یک صلح فراگیر در افغانستان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طرفین مناقشه در افغانستان باید از فرصت خوب پیش آمده استفاده کنند و یک صلح فراگیر و با ثبات در کشور رقم بزنند.

قریشی اظهار داشت: به زودی دور تازه‌ای از مذاکرات صلح میان طرفین افغانستانی برگزار می شود و امیدواریم نتایج مثبتی از این گفتگوها به دست آید.

وزیر خارجه پاکستان گفت: آزادی تعداد زیادی از زندانیان طالبان توسط دولت کابل نشان دهنده این است که اشرف غنی هم به مذاکرات و برقراری صلح علاقه دارد.

معاون حزب تحریک انصاف افزود: با این حال باید تعداد بیشتری از زندانیان طالبان آزاد شوند تا مذاکرات میان دو طرف نتایج بهتری به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح در افغانستان تنها به سود مردم این کشور نیست بلکه تمام منطقه می توانند از امنیتی که پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات برقرار می شود استفاده کنند.

قریشی گفت: تضمین امنیت پاکستان در گرو تضمین امنیت در افغانستان است و از این رو ما در تلاش هستیم تا صلح در افغانستان به نتیجه مطلوب برسد.

پاکستان بیش از 2400 کیلومتر با افغاسنتان مرز مشتر دارد و اینک تلاش می کند با حصار کشی مرزی مانند ترددهای غیر مجاز تروریست ها به خاک خود شود.

پاکستان: روند صلح افغانستان باید شامل طرح بازگشت پناهندگان باشدوزیر خارجه پاکستان: عناصری برای تخریب روند صلح افغانستان تلاش می‌کنند

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط طالبان روز جهانی صلح اخبار "افغانستان" اخبار "پاکستان" بیشتر بخوانید... پاکستان: انتشار مطالب ضد اسلامی در هند بخشی از پروژه بزرگ اسلام هراسی است پشت پرده برنامه‌ریزی سفر ناگهانی رئیس جمهور چین به پاکستان پارلمان پاکستان ۴ خواسته دیگر FATF را محقق کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پاکستان: انتشار مطالب ضد اسلامی در هند بخشی از پروژه بزرگ اسلام هراسی است پشت پرده برنامه‌ریزی سفر ناگهانی رئیس جمهور چین به پاکستان پارلمان پاکستان ۴ خواسته دیگر FATF را محقق کرد واژه های کاربردی مرتبط طالبان روز جهانی صلح اخبار "افغانستان" اخبار "پاکستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کشف ویروسی کشنده‌تر از کرونا در قزاقستان ۲ سنتکام مدعی کنترل ایران بر یک کشتی در آب‌‎های بین المللی شد ۳ ترامپ: بزرگترین مشکل آمریکا نه ایران و چین، بلکه دموکرات‌ها هستند ۴ قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت ۵ بیانیه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ۶ واکنش آلمان به ثبت اولین واکسن کرونا در روسیه ۷ آمریکا در جریان تحریم تسلیحاتی ایران عقب‌نشینی کرد/ حذف چند بند از قطعنامه پیشنهادی ۸ پاسخ روسیه به درخواست تعویق ثبت واکسن کرونا مهمترین اخبار بین الملل لبنان| ادامه پیگرد مسئولان انفجار بیروت/ افزایش خسارت‌ها به بیش از ۱۵ میلیارد دلار سوریه|جنایات مستمر شبه نظامیان وابسته به آمریکا؛ «قسد» به ربودن شهروندان سوری ادامه می‌دهد ترامپ در فکر برکناری وزیر دفاع آمریکا پس از انتخابات قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: انتقام خون حاج قاسم گرفته خواهد شد اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت رئیسی: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید منبع درآمد شهرداری‌ها باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان روز جهانی صلح اخبار افغانستان اخبار پاکستان طالبان اخبار افغانستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان

بر اساس برنامه‌های اعلام شده، دولت پاکستان از امروز روند اخراج اجباری پناهجویان افغان دارای برخی مدارک اقامتی را آغاز می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بر اساس مهلت تعیین شده توسط دولت محلی ایالت «خیبرپختونخوا»، تا امروز (دوشنبه 27 فروردین) روند شناسایی و تفکیک افغان‌های دارای کارت‌ مهاجرتی و پناهجویان افغان تکمیل شده و بدین ترتیب مرحله دوم روند اخراج اجباری دارندگان کارت شهروندی افغانستان (ACC)  آغاز خواهد شد.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود 850 هزار نفر می‌رسد که سال‌ها و دهه‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

از اکتبر سال گذشته میلادی(مهر 1402) تاکنون، پاکستان بیش از نیم میلیون پناهجوی بی‌مدرک افغانستان را به‌صورت گسترده و دسته‌جمعی اخراج کرده است.

پاکستان ابتدا روند اخراج مهاجرانی را آغاز کرد که هیچ مدرک اقامتی و مهاجرتی با خود نداشتند، در مرحله جدید قرار است مهاجران دارای کارت شهروندی افغانستان اخراج شوند و در مرحله سوم پناهجویانی اخراج خواهند شد که کارت مهاجرت سازمان ملل را دارند.

نهادهای امدادرسان گزارش می‌دهند پناهجویان اخراجی با کمبود سرپناه، غذا و فرصت‌های شغلی در افغانستان روبه‌رو هستند.

فعالان حقوق بشر پاکستان: اخراج پناهجویان افغان غیرانسانی استتاکید وزیر کشور پاکستان بر ادامه اخراج پناهجویان افغانطالبان: پاکستان خلاف اصول بین‌المللی پناهجویان افغان را اخراج کرده است

«افراسیاب ختک» عضو پیشین مجلس سنای پاکستان پیش از این، اخراج پناهجویان افغان را یک برنامه فشار علیه کابل اعلام کرده بود.

وی همچنین گفته بود: اخراج گروهی پناهجویان افغان نیز از شیوه‌های ژنرال‌های پاکستانی برای آوردن فشار به مردم افغانستان برای تحمیل معاهده جدیدی است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • توسعه اردوگاه موقت پناهجویان افغانستانی در تورخم
  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»
  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران، آمریکا و اسرائیل به دنبال جنگ فراگیر نیستند/ اسرائیل با توجه به بعد مسافتی که دارد توانایی حمله به ایران را ندارد / اسرائیل موشک ندارد از نظر پدافند و سیستمی نیز ضعیف است
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان