Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت دفاع با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و مدیر عامل سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع خط بهینه سازی و ارتقاء توان عملیاتی "تانک"های نیروهای مسلح و هم چنین میدان آزمایش "تانک" در شهرستان درود افتتاح و به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با بیان اینکه تعمیرات اساسی و ارتقاء تسلیحات نظامی و دفاعی نیازمند دانش به روز، تکنولوژی و فناورهای منحصر به فرد خود است گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در مسیر تولید و تأمین نیازهای اساسی نیروهای مسلح همواره با تحریم های ظالمانه و مشکل تأمین و تعمیر قطعاتِ ادوات و تسلیحات دفاعی روبرو روبرو بود که از همان ابتدا با تکیه بر شعار " ما میتوانیم" و قطع هرگونه وابستگی، قدم در مسیر خود کفایی و تامین نیازهای بومی گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افتتاح خط ارتقا و بهینه سازی تانک های نیروهای مسلح و آماده سازی اولین میدان تست و ارزیابی انواع تانک ها در همجواری صنعت درود را گامی مهم در افزایش قدرت یگان های رزم نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: انشالله وزارت دفاع با افتتاح این خط ارتقاء و میدان آزمایش که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع راه اندازی شده است قادر خواهد بود تمامی تانک های موجود در کلاس های مختلف را در تراز تانک T90 به روز رسانی و ارتقا دهد.

وزیر دفاع همچنین بستر سازی جهت ارتقا و بهینه سازی توان عملیاتی تانک های نیروهای مسلح را با استفاده از توان و ظرفیت داخلی، گامی ارزنده در کاهش خروج ارز از کشور و قطع وابستگی به سایر کشورها دانست.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با بیان اینکه "تانک" به عنوان پیچیده ترین، گرانترین و اثربخش ترین وسیله در حوزه رزم زمینی همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است گفت: امروزه تانک هایی که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع طراحی، تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار داده می شود مجهز به سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله یاب لیزری، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز را داراست و به طور کل با تانک های ساخته شده پیشرفته در دنیا برابری می کند.

وی بابیان دستاوردهای بزرگ وزارت دفاع در ساخت انواع تسلیحات راهبردی زمینی، دریایی، هوایی، هوا و فضا و الکترونیک طی سال های اخیر گفت: تجهیزات ساخته شده توسط متخصصان صنعت دفاعی در بازه زمانی خاص متناسب با تهدیدات و نیاز نیروهای مسلح در میدان های رزم، نیازمند به روز رسانی است و این موضوع در صنایع مختلف وزارت دفاع از جمله صنایع هوایی و دریایی به بهترین نحو ممکن در حال انجام است به طوری که امروز انواع بالگردها و جنگنده های کلاس غربی و شرقی را با تکنولوژی های بومی به روز رسانی، بهینه سازی و ارتقاء یافته است.

کد خبر 4997751 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر سرتیپ حاتمی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تانک انقلاب اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی هیئت دولت محمد باقر قالیباف ایالات متحده آمریکا انفجار بیروت لبنان حجت الاسلام حسن روحانی حسن روحانی اسحاق جهانگیری علی ربیعی مجلس حسین مدرس خیابانی شورای نگهبان نیروهای مسلح بهینه سازی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل

حامد کیخسروی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و افتتاح حساب ۱۰۰ امام تشکیل شد و هدف از تاسیس آن تامین مسکن محرومین و مستضعفان و ساماندهی حاشیه شهرها بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی است که پایه و اساس عمران روستایی به شمار می‌رود و سایر دستگاه‌های اجرایی هم خدمات خود را در بستر و چهارچوب این طرح ارائه می‌کنند.

او با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی از محل اعتبارات استانی اجرا می‌شود، گفت: علاوه بر این بنیاد مسکن در قالب تفاهم‌نامه با اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به سنددار کردن مسکن روستاییان می‌کند.

کیخسروی افزود: در این راستا برای واحدها و قطعات مسکونی واقع در محدوده طرح هادی تشکیل پرونده شده و نقشه آن را به اداره ثبت اسناد می‌دهد و اداره ثبت اسناد هم سند این قطعات را صادر می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل وجود دارد که از این میزان ۵۰ درصد واحدها وارد عملیات ثبتی شده است.

به گفته او ، در سال‌های قبل برای واحدهای روستایی سندهای تک جلدی صادر می‌شد و الان اسناد به صورت تک برگ صادر می‌شود.

کیخسروی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی اظهار کرد: هدف از مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کاهش خسارت‌ها و تلفات حوادث قهری مانند سیل و زلزله به کمترین میزان است و در این زمینه استان اردبیل موفق شده است جایگاه خوبی در کشور کسب کند.

او با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۴ در روستاهای کشور و استان آغاز شده است، گفت: امسال در استان اردبیل هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی خواهد شد و امیدواریم با اقدامات در دست اجرا ۱۰۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سان ورژه نیروهای مسلح مستقردر کردستان فردا در سنندج
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • طرح ساماندهی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی اعلام وصول شد
  • خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود
  • بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • اتمام حجت فرمانده کل ارتش ایران با آمریکا و اسرائیل | تمام پایگاه‌ها و منافع‌تان اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شود
  • اجرای ۱۲ طرح عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد ماکو
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳