Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@09:44:02 GMT

آتش سوزی در جنگل‌های پلدختر

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۳۷۸۱

آتش سوزی در جنگل‌های پلدختر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بخشدار مرکزی پلدختر گفت: بخشی از جنگل‌ها و مراتع پشت تنگ ملاوی شهرستان پلدختر دچار آتش سوزی شد.

بابک امرایی در پلدختر اظهار داشت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع پشت تنگ ملاوی از ساعت یک و نیم بامداد امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او افزود: نیروهای اداره منابع طبیعی به محل آتش سوزی اعزام اما صعب العبور بودن منطقه، نبود امکانات و گرمای طاقت فرسا، عملیات اطفا را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی پلدختر بیان کرد: تلاش نیروهای منابع طبیعی و اهالی محل برای مهار آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

امرایی اضافه کرد: علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست و احتمال می رود که عامل انسانی منشا این آتش سوزی باشد.

او گفت: علت این آتش سوزی از سوی کارشناسان اداره منابع طبیعی شهرستان در حال بررسی است.

بخشدار مرکزی پلدختر بر لزوم همکاری مردم در حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: از منابع طبیعی باید طوری مراقبت و نگهداری کرد تا نسل‌های آینده هم بتوانند از آن استفاده کنند و لزوم حفاظت ونگهداری از عرصه‌های جنگلی و مراتع لازم وضروری است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل منابع طبیعی عامل انسانی منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی در بخش راین کرمان بر اثر عامل انسانی طعمه حریق شده است. - اخبار استانها -

علیرضا ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: متأسفانه روز گذشته قسمت‌هایی از اراضی منابع طبیعی در بخش راین شهرستان کرمان در محدوده روستای خیچ و قصر میان دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه بر اثر این آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی ملی در این منطقه سوخته است گفت: این اتفاق عصر روز سه‌شنبه 7 فروردین ماه افتاده است که با اطلاع به موقع ساکنین روستا و حضور مامورین یگان حفاظت حریق مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان با بیان اینکه دلیل آتش‌سوزی در دست بررسی است و قطعاً عامل انسانی دارد، تصریح کرد: بر اساس گزارش شاهدان عینی حریق ایجاد شده منشأ انسانی دارد و در دست بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه از جوامع محلی درخواست داریم که با مشاهده هرگونه آتش‌سوزی بلافاصله منابع طبیعی را در جریان گذاشته و اطلاع رسانی کنند، خاطرنشان کرد: عمده حریق‌های منابع طبیعی عامل انسانی دارد و در این میان افزایش آموزش و آگاهی بخشی مردم به خصوص جوامع محلی و روستاییان در حفظ و حراست از منابع طبیعی و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی تاثیر زیادی دارد.

ابوالحسنی با بیان اینکه مردم می‌توانند گزارشات خود را مبنی بر هرگونه تخریب منابع طبیعی در استان با شماره‌های 139 و 1504 کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان در میان بگذارند افزود: با اطلاع رسانی به موقع از خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • آتش سوزی در جنگل مرزن‌آباد چالوس
  • وقوع اولین فقره آتش سوزی جنگلی در مازندران
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان
  • قطع ۴ هزار درخت در جنگلِ الیمالاتِ نور تکذیب شد