Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم بیان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی به عنوان مراکز اصلی تولید فکر و اندیشه و تربیت کننده نیروهای متعهد و متخصص ، زمینه ساز پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور هستند که امروزه دانشگاه ها باید علاوه بر کارویژه های سابق خود، در راستای رفع چالش ها و نیازهای جامعه گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی بابایی در گفت و گو با ایسناقم گفت: قم شهری بین‌المللی است ودر آموزه های دینی یکی از ویژگی های آن انتشار علم به سایر سرزمین ها ذکر شده است بر همین اساس چشم‌انداز قم را می توان تاثیر گذاری فرهنگی و نقش آفرین بودن آن  در تولید علم وپژوهش در سطح بین‌المللی دانست.

دبیر کمیسیون دانشجویی استان گفت: برخورداری شهر قم از جاذبه های مذهبی مانند حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران این شهر را به یکی از مهم ترین محورهای گردشگری مذهبی و زیارتی کشور تبدیل کرده است.

بایایی در ادامه افزود: قم درطول تاریخ،  پایگاه تشییع  بوده و امروز به عنوان کانون ومنبع تولید، گسترش و نشر  فرهنگ،علوم و معارف دینی وتفکر شیعی در سطح ملی وبین المللی و مرکز مرجعیت شیعه شناخته شده است.

مدیر کل امور سیاسی و انتخابات استانداری با اشاره به جایگاه علمی قم گفت: حضور هزاران نفر از عالمان و مجتهدان و همچنین شیفتگان و تشنگان علم و معرفت از اقصی نقاط کشور و از بیش از صد کشور جهان، حضور سالانه میلیون ها نفر زائر و گردشگر دینی و مذهبی و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از اقصی نقاط عالم، وجود مدارس علمیه و گنجینه‌های مذهبی‌، تاریخی ، اماکن و بقاع متعدد مقدسه، فعالیت 31 مرکز آموزش عالی با بیش از 70 هزار دانشجو ، موقعیت خاص جغرافیائی با قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی 17 استان کشور ، داشتن رتبه دوم  کشوری در زمینه چاپ و نشر،  فعالیت ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی،  هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود از جمله دیگرظرفیت های ویژه قم است.

وی در ادامه در خصوص زیر ساخت های تاریخی-فرهنگی قم تصریح کرد: با نگاهی به این ظرفیت ها می توان نتیجه گرفت در صورت برنامه ریزی درست و بهبود زیرساخت های اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین استفاده بهینه از جاذبه های مذهبی، تاریخی و فرهنگی ؛ زمینه پیشرفت و نقش آفرینی قم در عرصه بین الملل بیش از پیش فراهم است.

بابایی در ادامه بیان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی  به عنوان مراکز اصلی تولید فکر و اندیشه و تربیت کننده نیروهای متعهد و متخصص ، زمینه ساز پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور هستند که  امروزه دانشگاه ها باید علاوه بر کارویژه های سابق خود، در راستای رفع چالش ها و نیازهای جامعه گام بردارند.

استاد دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه باید پیوند ساختاری و ارگانیک خود را با جامعه و دولت تقویت کند و ظرفیت‌ های خود را در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه به کار گیرد و یکی از مهم ‌ترین زمینه‌ های ایفای چنین نقشی مشارکت دانشگاه‌ ها در فرایندهای تصمیم سازی است.

وی با بیا اینکه در بحث تولید محصولات علمی به صورت نظری در وضعیت خوبی قرار داریم، تصریح کرد: درباره عملیاتی شدن ایده ها موفقیت چندانی را شاهد نبودیم و دانشگاه همواره در معرض این پرسش قرار دارد که روابط و مناسباتش را با نهادهای مختلف  اجتماعی چگونه تنظیم می ‌کند و چه خدمتی را ارائه می ‌کند.

بابایی ادامه داد: در دهه های اخیر ‏در ادبیات سیاست خارجی  موضوعی با عنوان  « دیپلماسی علم و فناوری » ، مطرح گردیده است که دیپلماسی در ادبیات علوم سیاسی و روابط بین الملل به معنای، ” فن پیشبرد و اجرای سیاست ‏خارجی از طرق مسالمت آمیز است” و امروزه کشورهائی در عرصه بین الملل می تواند تاثیر گذار باشند که در زمینه علم و فناوری جایگاه مناسبی داشته باشند.

وی پایان تصریح کرد: اهتمام نسبت  به دیپلماسی علمی  با توجه به مزیت ها و تجربیات موفق آن، در  تسهیل دستیابی به اهداف و منافع ملی یک ضرورت است و قم می بایست در این زمینه در کشور پیرو باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه منطقه قم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقادقرارداد تسهیلاتی ۳۳۵ هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در بانک مسکن در راستای قانون جهش تولید مسکن در کشور با مشارکت مردم تا پایان سال ۱۴۰۲

امتداد -دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد تسهیلاتی ۳۳۵ هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در قالب ۵۲ هزار و ۱۴۸ پروژه با اعتباری نزدیک به ۱۵۱ همت تا پایان سال ۱۴۰۲در بانک مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به نقش و جایگاه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جهش تولید مسکن در کشور، از انعقاد قرارداد تسهیلاتی ۳۳۵ هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در قالب ۵۲ هزار و ۱۴۸ پروژه با اعتباری نزدیک به ۱۵۱ همت تا پایان سال ۱۴۰۲در بانک مسکن خبر داد.

وی گفت: صنعت ساخت و ساز به عنوان یکی از مهمترین پیشران‌های اقتصادی، نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه اقتصادی کشور، رونق صنایع وابسته و در نتیجه افزایش اشتغالزایی دارد. پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن به عنوان پروژه‌ عظیم ساخت و ساز در کشور که همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم به اجرا درآمد؛ تاثیر مهمی بر بازار مسکن دارد. از این رو بانک مسکن به عنوان بانک عامل دولت در حوزه مسکن، نقش پررنگی در اجرای این طرح و پیشبرد به هنگام و موثر آن ایفا می‌کند.

دکتر حسینی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن از جمله طرح‌هایی است که تولید مسکن در آن با مشارکت مردم صورت می‌گیرد و می‌توان این طرح را نمونه‌ای بارز شعار سال ۱۴۰۳مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) دانست. در این طرح، بخشی از زمین‌ها جهت خانه سازی به سازندگان واگذار می‌شود. همچنین تسهیلات ساخت نیز به عنوان مشوق به سازندگان اعطا می شود تا حضور جدی در عرصه ساخت و ساز انبوه داشته باشند که این هم به نوعی، زمینه مشارکت متخصصان بخش خصوصی و مردم در پیشرفت پروژه‌های عظیم ساختمانی و تولید مسکن کشور را فراهم می سازد.

وی افزود: بانک مسکن با پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و در راستای عمل به شعار “جهش تولید با مشارکت مردم”، علاوه بر تدوین و اجرای سیاست‌های اعتباری مرتبط با نیازها و امکانات جامعه و صنعت ساخت و ساز، خود نیز با تمام توان، آماده ارائه خدمات می باشد. این بانک تخصصی می‌کوشد تا با بهره‌گیری از ظرفیت های مالی و مهندسی و تجارب ارزشمند سرمایه انسانی خود، با تغییرنگرش به سوی شهرسازی شایسته برای مردم شریف ایران و هدفگذاری ساخت یکصد هزار واحد مسکونی استاندارد و باکیفیت، منشاً تحولی عظیم در بخش مسکن کشور باشد

دکتر حسینی در سخنان خود گفت: بانک مسکن، از ۱۵۱همت قرارداد تسهیلاتی منعقده ، تا پایان سال ۱۴۰۲مبلغ ۸۵ همت آن را به پروژه ها تزریق نموده است و با تمام قوا در تداوم این روند تلاش می نماید

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • واحدهای دامداری سبک و سنگین در البرز احیا می‌شود
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • انعقادقرارداد تسهیلاتی ۳۳۵ هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در بانک مسکن در راستای قانون جهش تولید مسکن در کشور با مشارکت مردم تا پایان سال ۱۴۰۲
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور