Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رضا اردکانیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن پانزدهمین هفته پویش هر هفته الف - ب- ایران گفت: بر اساس وعده‌ای که در گذشته داده‌ایم، تا پایان سال ۲۵۰ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان به افتتاح می‌رسد.

وی افزود: تا کنون ۵۳ پروژه طی ۱۳ هفته گذشته در این پویش به ثمر رسیده است و فردا نیز با همکاری جهاد کشاورزی، ۲۳ هزار هکتار از اراضی استان‌های کرمانشاه و ایلام در دشت‌های مختلف سبز خواهند شد و نقش موثری در تولید مواد غذایی و اشتغال‌زایی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران از تنوع بالایی در حوزه‌های آبریز مشترک و رودخانه‌های مرزی برخوردار است، اظهار کرد: اکنون ۴۷ رودخانه مرزی داریم و ۱۲ استان در حوزه آب‌های مرزی و مشترک هستند. از آب‌های سیستان و بلوچستان گرفته تا خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، غربی، کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور از همین دسته هستند.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما فقط یک سد مرزی با ۶۵۰ میلیون متر مکعب قدرت تنظیم آب در اختیار داشتیم در حالی که آب‌های فراوانی از کشور ما به همسایه در جریان بوده و برای همه این آب‌ها توافقنامه‌های رسمی بین‌المللی وجود دارد و تمام حق آبه‌ها محترم است، اما مهم این بود که بتوانیم در جهت تثبیت جمعیت در مناطق مرزی، ایجاد اشتغال، رفاه و آسایش سرمایه گذاری کنیم و طرح ها را در چارچوب مقررات و حق آبه‌ها اجرا کنیم.

اردکانیان تصریح کرد: از بعد انقلاب و در ۴ دولت قبل، تعداد ۲۸ سد از این مجموعه‌ها اجرا شده است که این سدها ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب تنظیم قدرت کردند و می‌کنند. اما در این دولت به تنهایی۲۴ سد با قدرت تنظیم ۲ و نیم میلیارد متر مکعب اجرا شده و هنوز هم طرح‌هایی از این دست در حال اجرا داریم.

وی گفت: از سال ۹۳ به بعد با اجازه رهبر معظم انقلاب برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، از محل این طرح‌ها در مرحله اول آب شرب ۴۶ شهر، ۱۰۳۶ روستا و ۴۷۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه های برق آبی ما اضافه شده و ده‌ها هزار هکتار شبکه‌های مدرن زه‌کشی اجرا می شوند؛ به همین واسطه توانستیم طرح‌های سازه‌ای بسیار پیچیده‌ای را اجرا کردیم.

وزیر نیرو افزود: ۵۰ کیلومتر تونل موسوم به تونل نوسود که از بافت‌های مختلف زمین شناسی برخوردار است، ماموریت داشتند که آب‌های سرزمینی و حق آبه‌های ما را استحصال کنند.

اردکانیان گفت: فردا در قالب این پویش و با همکاری جهاد کشاورزی در دو استان کرمانشاه و ایلام ۲۳ هزار هکتار با سرمایه گذاری ۱۷۷۰ میلیارد تومان از مجموعه طرح‌های توسعه منابع خاک و آب ارزی افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تامین برق در تابستان امسال با تاکید بر اینکه امسال شاهد گرم‌ترین و طولانی ترین تابستان بودیم، اظهار کرد: رکورد های سازمان هواشناسی نشان می دهد که امسال زودرس ترین تابستان را طی سال های گذشته داشتیم و از اواسط خردادماه با دمای بالای مستمر مواجه بودیم، در عین حال با همکاری وسیعی که از ناحیه مردم در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات صورت گرفت، به هیچ وجه خاموشی برنامه‌ریزی شده در هیچ نقطه‌ای از کشور نداشتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر نیرو رضا اردکانیان برق سرمایه گذاری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد نوحه‌گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران از تحقق بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد برای اولین بار در دانشگاه تهران به عنوان اقدام تحولی مهم در دانشگاه تهران نام برد و گفت: در بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، طبقه‌بندی عملیات به نحوی است که هدف‌ها شفاف‌تر بیان می‌شوند، ارزیابی بودجه آسان‌تر بوده و در روش بهایابی آن ارتباط بین داده و ستانده مورد توجه قرار می‌گیرد. مهم‌ترین هدف نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، اصلاح نظام مدیریت بخش عمومی و افزایش اثربخشی مخارج است که منجر به استفاده بهینه از منابع، افزایش بهره‌وری، برقراری ارتباط میان اهداف راهبردی و برنامه‌های عملیاتی و ایجاد شفافیت و پاسخگویی می‌شود.

وی افزود: فرآیند نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد شامل اجرای حسابداری تعهدی، تعیین شاخص‌های عملکرد و هدف‌های کمی مربوط به هر یک، بهایابی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و تعیین بهای تمام‌شده کالا‌ها و خدمات ارائه‌شده، اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد، بازبینی و احصای برنامه‌های اجرایی و فعالیت‌ها و مدیریت فرآیند بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد (نظارت، گزارش‌گیری و ارزشیابی) است که از مهر ۱۴۰۱ در دانشگاه تهران آغاز شده است و با تلاش بخش‌های مختلف دانشگاه در اسفند ۱۴۰۳ به ثمر می‌نشیند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، خروجی‌های مورد انتظار از نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در دانشگاه تهران که طی همکاری مشترک اداره کل بودجه و اعتبارات و اداره کل برنامه‌ریزی و معماری سازمانی دانشگاه تهران پایه‌گذاری شده، این است که در پی این اقدام شاهد یک برنامه تلفیق عملکرد و بودجه سالانه خواهیم بود که روابط بین سطح اعتبارات برنامه و نتایج مورد انتظار را نشان می‌دهد و نتایج آن منجر به تخصیص منابع به نحو بهینه‌شده و حکمرانی نیز در بهترین حالت ممکن اجرا می‌شود.

تدوین چهارمین برنامه راهبردی دانشگاه تهران

نوحه‌گر از نهایی شدن تدوین چهارمین برنامه راهبردی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تدوین چهارمین برنامه راهبردی دانشگاه تهران با بررسی و مطالعه برنامه‌های راهبردی پیشین آغاز شد. مطالعات نشان داد که رویکرد برنامه‌ریزی‌های قبلی دانشگاه از نوع هدف‌محور بوده است که با توجه به تغییر رویکرد برنامه هفتم توسعه کشور، ضرورت بازنگری برنامه قبلی مشخص شد و رویکرد برنامه‌ریزی در دانشگاه از هدف‌محوری به مسئله‌محوری تغییر یافت. از ویژگی‌های بارز چهارمین برنامه راهبردی دانشگاه، اجرایی شدن آن هم‌زمان با برنامه هفتم توسعه کشور است که محور هر دو برنامه، مسئله‌محوری است.

وی افزود: مطالعات اولیه برنامه توسط کارگروهی تخصصی متشکل از استادان و کارکنان خبره این حوزه از دی ۱۴۰۰ آغاز شد. در مطالعات اولیه سعی شد ضمن آسیب‌شناسی دقیق از برنامه‌های راهبردی پیشین دانشگاه و نحوه تدوین آنها، مطالعات تطبیقی نیز انجام شود. هدف از مطالعات اولیه، رصد ابزار‌ها و مدل‌های شناسایی مسائل استراتژیک بود که پس از مراحل تدوین چهارمین برنامه راهبردی دانشگاه تهران، در سال ۱۴۰۲ از سوی اداره کل برنامه‌ریزی و معماری سازمانی، تکمیل و نهایی شد.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در تدوین این برنامه علاوه بر انتظارات ذینفعان داخلی و خارجی و مطالعات تطبیقی اسناد راهبردی دانشگاه‌های هم‌تراز با دانشگاه تهران (بالغ‌بر ۱۰ دانشگاه داخلی و خارجی)، ملاحظات اسناد بالادستی کشور ازجمله سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در افق ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای رشد و توسعه علمی و تحقیقاتی کشور در بخش آموزش عالی و مراکز تحقیقات، نقشه جامع علمی کشور، سند دانشگاه اسلامی، سند راهبردی کشور در امور نخبگان سیاست‌های علم و فناوری ابلاغیه مقام معظم رهبری، پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه، قانون جهش تولید دانش‌بنیان و تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اتخاذ راهبرد‌های مناسب برنامه‌ریزی برای کشور لحاظ شده است؛ به‌گونه‌ای که این سند حاوی چشم‌انداز و جهت‌گیری‌های بنیادی، بیانیه مأموریت، نقشه استراتژی، مهم‌ترین مسائل استراتژیک دانشگاه و نیز برنامه‌های اقدام متناسب با هر یک از این استراتژی‌هاست.

به گفته عضو هیئت‌رئیسه دانشگاه تهران، در انتهای این سند برای هر مسئله، تعدادی استراتژی و برنامه اقدام پیش‌بینی و بر اساس ماتریس RACI مسئولیت، نقش و نوع همکاری هر یک از معاونت‌های دانشگاه در قبال حل این مسائل مشخص شده است. از ویژگی‌های این نوع برنامه‌ریزی، قابلیت شناسایی و جایگزینی مسائل جدید به‌مرورزمان و پس از حل مسائل فعلی دانشگاه است.

دانشگاه تهران پیشرو در اجرایی‌سازی ظرفیت‌های قانونی مولدسازی دارایی‌ها

احمد نوحه‌گر در ادامه این گفتگو با بیان اینکه جریان مولدسازی دارایی‌ها در دانشگاه تهران وفق ظرفیت‌های قانونی ایجادشده از سوی دولت، از اواسط سال ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: فرآیند اجرای آن شامل اجازه فروش ملک در مصوبه هیئت امنای دانشگاه، ارجاع آن به ریاست‌جمهوری و اخذ مجوز هیئت وزیران و تصویب آن در کمیسیون املاک دانشگاه، مزایده از طریق اطلاع‌رسانی به روش نصب اعلامیه در محل ملک، درج در سایت دانشگاه و چاپ آگهی در روزنامه رسمی همشهری و سپس طی شدن فرآیند مناقصه از طریق ترک تشریفات و انتخاب خریدار با حضور نماینده دستگاه نظارتی، برگشت اعتبار حاصل از فروش از خزانه و سپس انجام مکاتبات و برگزاری جلسات متعدد با مراجع مربوطه ازجمله مجلس شورای اسلامی، خزانه‌داری کل کشور، سازمان برنامه‌وبودجه کشور و دیوان محاسبات کشور بود.

وی افزود: این فرآیند با ابلاغ و تخصیص بودجه طرح‌ها با عنایت به طرح‌های تأییدشده مابین دانشگاه تهران و دفتر امور آموزش عالی، تخصیص اعتبار ابلاغ‌شده به دانشگاه به طرح‌های مصوب و با نظر شورای عمرانی دانشگاه و توزیع اعتبار طبق برنامه تعیین‌شده در کمیته تخصیص بودجه و اعتبارات دانشگاه به واحد‌های ذی‌نفع ادامه پیدا کرد. خروجی مورد انتظار از مولدسازی اموال و دارایی‌های دانشگاه تهران در ۱۴۰۲، تقسیم‌بندی اعتبار حاصل از فروش بین ۶ طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در دانشگاه که شامل ۴۹ عدد پروژه احداث، تکمیل و بازسازی است که بزرگ‌ترین این پروژه‌ها شامل احداث سه بلوک بزرگ خوابگاهی، متأهلین به ظرفیت ۵۰۰ واحد، احداث ساختمان دانشکدگان فناوری‌های میان‌رشته‌ای، احداث مرکز همایش‌های پردیس کاسپین، خرید مرکز همایش‌های دانشگاه در مشهد مقدس، احداث سالن اجلاس ۳۰۰ نفره دانشگاه تهران، تعمیر و تکمیل خوابگاه‌های سطح شهر تهران، مطالعه و آغاز عملیات ساخت دانشکده‌های جدید، احداث ساختمان شماره ۲ دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی، احداث مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری، احداث مسجد دانشکدگان فنی، تعمیر و تکمیل ساختمان ادارات کل عمرانی، رفاهی و مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کارکنان، تکمیل پروژه‌های پردیس کیش و آغاز عملیات احداث ساختمان پردیس ارس دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس در شهر جلفا است.

گام بلند برای انضباط مالی و شفافیت با تجمیع ردیف‌های بودجه دانشگاه تهران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران در دوره جاری مدیریتی، با اجرای «تک ردیف شدن بودجه و تغییر سیستم بودجه‌ریزی» گامی بلند در راستای تقویت نظارت، شفافیت و پاسخگویی و اصلاح ساختار در دانشگاه تهران برداشت، توضیح داد: فرآیند اجرای کاهش ردیف‌های بودجه دانشگاه تهران با طرح در قانون بودجه ۱۴۰۱ و طرح و تصویر در هیئت امنای دانشگاه آغاز شد و در همان سال ۱۴۰۱ نیز به ثمر نشست. تک ردیف شدن بودجه دانشگاه تهران باعث مدیریت مالی، انضباط مالی، عدالت و کنترل دقیق بودجه بین واحد‌های تابعه شده است و همچنین تجمیع شدن بودجه تفصیلی باعث تسریع در بررسی و تأیید آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است.

وی افزود: انسداد حساب‌های فرعی غیردولتی برای تعداد ۷۵ واحد تابعه دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲ و انتقال مانده‌حساب‌های قبلی به حساب‌های جدید بانک ملی با مجوز خزانه‌داری کل کشور و همچنین یکپارچه‌سازی درگاه‌های پرداخت اینترنتی با ایجاد یک درگاه در وب‌سایت مالی دانشگاه به منظور ایجاد کنترل داخلی قوی بر روی واریزی‌های درآمد دانشگاه و افزایش کنترل داخلی و مدیریت درآمد‌ها از دیگر اقدامات به همت اداره کل امور مالی دانشگاه در راستای افزایش انضباط مالی است.

تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه

نوحه‌گر از اولویت‌بندی و تخصیص افزایش اعتبار طرح تعمیرات اساسی، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات دانشگاه و بازسازی فضا‌های فیزیکی با توجه به ضرورت تعمیرات اساسی و بازسازی ۳۶ واحد فضا‌های فیزیکی دانشگاه خبر داد و گفت: تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و تا پایان اسفند سال ۱۴۰۲ به انجام رسید و در ادامه تلاش می‌شود ظرفیت‌های تازه‌ای به منظور بهسازی فضا‌های فیزیکی دانشگاه تهران ایجاد گردد.

ارتقای شفافیت و سرعت‌بخشی به امور ذی‌نفعان با اجرای کلان‌پروژه بهبود فرآیند‌ها

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، اداره کل برنامه‌ریزی و معماری سازمانی دانشگاه تهران در دوره جاری مدیریتی دانشگاه با سامانه‌سپاری چندین فرآیند نظیر فرآیند ارتقای کارکنان، فرآیند نظام پیشنهادها، فرآیند ملاقات حضوری با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه، داشبورد جذب اعضای هیئت علمی، فرآیند اخذ کد اخلاق، فرآیند جذب دانشجوی بین‌الملل و سامانه‌سپاری صورت‌جلسات کارگروه مدیریت فرآیند‌ها در سامانه دیوان، اقدامی جامع در حوزه ارتقای شفافیت و سرعت‌بخشی به امور ذی‌نفعان رقم زد.

نوحه‌گر بیان کرد: عملیات سامانه‌سپاری فرآیند ارتقای کارکنان دانشگاه تهران به منظور ارتقای شفافیت در این حوزه، تسهیل انتقال مستندات به اداره کل منابع انسانی، عدم نیاز به مراجعه حضوری، تسریع گردش کار فرآیند، افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها، امکان رصد و پیگیری مراحل فرایند، امکان انتقال اطلاعات به صورت خودکار از سایر سامانه‌ها، امکان گزارش‌گیری و تولید داشبورد مدیریتی، کاهش قابل توجه زمان رسیدگی به پرونده و صرفه‌جویی در به‌کارگیری منابع انسانی در اداره کل برنامه‌ریزی و معماری سازمانی آغاز شد و در ۱۴۰۲ به ثمر نشست.

وی افزود: ضرورت‌هایی نظیر نظارت بر گلوگاه‌های فرآیند جذب اعضای هیئت علمی، ایجاد امکان پاسخگویی به متقاضیان جذب هیئت علمی، امکان پایش مراحل فرایند به تفکیک افراد و بررسی روند‌های جذب، منجر به طراحی داشبورد جذب اعضای هیئت علمی در سال ۱۴۰۲ شد. ضرورت امکان مشارکت کلیه ذینفعان در پیشبرد اهداف دانشگاه و استفاده از نظرات و ایده‌ها در تصمیم‌گیری‌ها، ارتقای رضایت دانشجویان و کارکنان دانشگاه و امکان پایش مراحل بررسی و اجرای پیشنهاد‌های ارائه‌شده منجر به سامانه‌سپاری فرآیند نظام پیشنهاد‌ها در دوره جاری مدیریتی دانشگاه تهران شد. همچنین سامانه‌سپاری فرآیند ملاقات حضوری با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه به منظور ایجاد امکان مشاهده گردش کار درخواست ارائه‌شده توسط متقاضیان شرکت‌کننده در ملاقات عمومی در سامانه تیکتینگ، تسریع در فرایند پیگیری درخواست‌های ارائه‌شده به معاونت‌ها و حذف موازی‌کاری ارسال درخواست در سامانه‌های متعدد نیز در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، طولانی بودن فرایند اخذ کد اخلاق به صورت دستی نیز منجر به سامانه‌سپاری این فرآیند شد. سامانه‌سپاری فرآیند جذب دانشجوی بین‌الملل نیز با توجه به ضرورت ایجاد مرجع مشخص و یکپارچه جهت مراجعه و ثبت‌نام و پذیرش این دانشجویان، امکان پیگیری فرایند توسط متقاضیان و امکان ایجاد پنل مجزا برای کارگزار‌های جذب دانشجو در سال ۱۴۰۲ به ثمر نشست.

توسعه سامانه جامع امور رفاهی دانشگاه تهران

نوحه‌گر از توسعه سامانه جامع امور رفاهی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: دانشگاه تهران بالغ‌بر ۵ هزار و ۶۰۰ نفر عضو شاغل اعم از اعضای هیئت علمی و کارمند و همچنین حدود ۳ هزار و ۶۵۰ نفر عضو بازنشسته، نیازمند برنامه‌ریزی، تأمین، اجرا و ارائه خدماتی مطلوب و گسترده چه از لحاظ تنوع و چه از نظر کمی و کیفی به ایشان است.

وی افزود: اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران با راه‌اندازی سامانه جامع امور رفاهی برای ثبت و پیگیری درخواست‌ها در بخش‌های مختلف رفاهی، ارائه تسهیلات خرید کالا‌ها و تجهیزات موردنیاز کارکنان با شرایط ویژه تخفیفی و تقسیطی و افزایش میزان اعتبار صندوق‌های رفاهی به منظور افزایش رقم و تعداد تسهیلات مالی اعطایی به همکاران، کمک به خانه‌دار شدن کارکنان و بازنشستگان بدون خانه با توجه به طرح نهضت ملی مسکن، افزایش تعداد وام‌ها و افزایش سقف تسهیلات رفاهی با حداقل سود و کارمزد بانکی با توجه به افزایش تورم موجود در جامعه، توزیع سبد کالا، احیای مهدکودک برای فرزندان دانشگاهیان، سعی در تحول‌آفرینی در زمینه امور رفاهی کارکنان دانشگاه داشته است.

معاون دانشگاه تهران افزود: انعقاد قرارداد‌های درمان، عمر و حوادث و سایر رشته‌های بیمه‌ای، ایجاد فرصت‌های رفاهی اعم از برگزاری تور‌های گردشگری و عقد قرارداد با شرکت‌های خدمات رفاهی، فعال‌سازی واحد‌های اقامتی، گردشگری و تفریحی دانشگاه، عقد قرارداد با ۲۶ مجموعه اقامتگاهی و ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی، تفریحی، گردشگری و اقامتی نوسازی و مرمت تجهیزات و ابنیه و سازه‌های تأسیساتی مرکز همایش‌های فرح‌آباد ساری و باشگاه کارکنان و هتل امید به منظور افزایش طول عمر سرمایه‌های فعلی سازمان، توسعه خدمات مددکاری به شاغلین و بازنشستگان که دارای شرایط خاص و یا موقعیت‌های نامطلوب جسمی، روانی، اقتصادی، اجتماعی، شغلی، خانوادگی هستند، از دیگر گام‌های اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران در سی ماهه اخیر بوده است.

نوحه‌گر با اعلام اینکه بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین دانشگاه و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان با سود ۴% در اختیار همکاران دانشگاهی قرار می‌گیرد، گفت: همچنین با انتقال بخشی از منابع مالی دانشگاه به بانک ملی، طی مذاکرات فی‌مابین بانک و دانشگاه و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای جهت وام کم‌بهره با سود ۶% تا سقف ۳۰۰ میلیون برای کارکنان دانشگاه تهران ممکن شده است.

به گفته وی، در سی ماهه اخیر بیش از ۹۳۰۰ وام شامل وام صندوق رفاه، وام خرید و ودیعه مسکن هیئت علمی، وام بانک تجارت، وام قرض‌الحسنه مهر ایران، وام بانک ملت، وام قرض‌الحسنه بانک ملی، وام قرض‌الحسنه عدل پرور و وام بانک سپه در مجموع به مبلغ ۶، ۱۳۸، ۴۹۴، ۲۹۷، ۵۶۳ ریال به اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تهران اعطا شده است.

راه‌اندازی مرکز همایش‌های علمی و فرهنگی دانشگاه تهران در مشهد مقدس

نوحه‌گر از راه‌اندازی مرکز اقامتی همایش‌های علمی و فرهنگی دانشگاه تهران در مشهد مقدس واقع در خیابان صاحب‌الزمان در شهریور ۱۴۰۲ با حضور رئیس دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این مرکز دارای ۳۶ واحد اقامتی در ۴ طبقه ۹ واحدی است که تمامی واحد‌ها دارای یک اتاق اصلی به‌علاوه یک خواب (مستر) دارای سیستم گرمایش مرکزی همراه با اسپیلت برای هر اتاق، پارکینگ اختصاصی برای هر واحد اقامتی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی است و با خرید اقلام و امکانات رفاهی موردنیاز با محوریت اداره کل رفاه و سلامت دانشگاه تجهیز شده است و میزبان اعضای هیئت علمی، کارمندان و خانواده‌های ایشان و اردو‌های دانشجویی خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران افزود: راه‌اندازی مرکز همایش‌های علمی و فرهنگی دانشگاه تهران در مشهد مقدس با کاربری چندجانبه نظیر برگزاری اردو‌های فرهنگی، آموزشی و زیارتی دانشجویی، اعزام کاروان‌های دانشجویان متأهل، مجتمع اقامتگاهی برای برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی ویژه اعضای هیئت علمی و توانمندسازی کارکنان و همچنین برگزاری اردو‌های مهارتی مربوط به درس یادگیری تجربی و سایر واحد‌های درسی مهارت‌ورزی دانشجویان دانشگاه تهران، با تلاش‌های بخش‌های مختلف دانشگاه در سال ۱۴۰۲ محقق شد.

تحول در خدمات بیمه‌ای شاغلان و بازنشستگان؛ تخصیص یارانه حق بیمه تکمیلی

وی درباره تحول خدمات بیمه‌ای کارکنان در دوره جاری مدیریتی دانشگاه تهران گفت: مدیریت دانشگاه تهران در زمینه خدمات بیمه‌ای نیز با اختصاص یارانه ۵۰ درصدی حق بیمه تکمیلی به اعضای هیئت علمی و خانواده ایشان، اختصاص یارانه ۳۰ درصدی به کلیه بازنشستگان تأمین اجتماعی و خدمات درمانی، سامانه‌سپاری فرآیند‌های بیمه‌ای، طرح تجمیع دندان‌پزشکی تا سقف ۲۴ میلیون و صدور معرفی‌نامه‌های بیمارستانی بدون نیاز به حضور پرسنل گام‌هایی در جهت تحولات رفاهی در دوره جاری مدیریتی برداشته است.

وی افزود: دانشگاه تهران از ۹ عنوان خدمت بیمه‌ای شامل بیمه حوادث دانشجویی، بیمه مسئولیت مدیران مراکز آموزشی در قبال دانشجویان، بیمه آتش‌سوزی ساختمان، بیمه شخص ثالث بدنه با شرایط اقساطی و تخفیفی، بیمه مسئولیت مدنی در دانشکده‌ها و پردیس‌ها، بیمه‌نامه مسئولیت هتل و مهدکودک، بیمه مسئولیت حرفه‌ای در تهران و اروند، فومن، کیش، بیمه‌نامه‌های آسانسور در برخی پردیس‌ها و بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی بهره می‌گیرد.

نوحه‌گر توضیح داد: دانشگاه تهران در سی ماهه اخیر دارای ۱۵۳۱۲ بیمه‌شده اعم از بازنشستگان، عضو پیمانی، عضو رسمی آزمایشی، عضو رسمی قطعی، عضو قراردادی، موظفین، هیئت علمی پیمانی، هیئت علمی رسمی آزمایشی و هیئت علمی رسمی قطعی بوده است که در مجموع ۵۲، ۹۷۸، ۰۶۴، ۰۰۰ ریال حق بیمه سهم کارفرما پرداخت کرده و کل حق بیمه پرداختی برای این تعداد برابر ۶، ۴۲۵، ۹۲۰، ۰۰۰ ریال بوده است.

ایجاد «پست موردی» گامی نو در نظام سازمانی دانشگاه تهران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران درباره ایجاد ظرفیت جدید برای ارتقای کارکنان، گفت: با توجه به محدودیت‌های دانشگاه تهران در گسترش ساختار سازمانی و لزوم ایجاد برخی واحد‌های جدید به صورت آزمایشی (و در صورت موفقیت واحد مذکور، طی مراحل اداری مربوط به ایجاد ساختار سازمانی) و با توجه به ایجاد دانشکده‌ها، دانشکدگان و پردیس‌های بین‌المللی جدید در سطح دانشگاه و زمان‌بر بودن پروسه ایجاد ساختار سازمانی؛ به استناد یکی از مصوبات هیئت‌رئیسه دانشگاه (شیوه‌نامه ایجاد سمت‌های موقت موردی)، ایجاد سمت موردی موقت بر اساس مصوبه هیئت‌رئیسه دانشگاه تهران آغاز شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی چین برای ساخت مرکز حمل و نقلی در ازبکستان جهت ارتقا مسیر تا اروپا
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان
  • معرفی و بررسی پروژه‌ های بزرگ حمل و نقل جاده‌ ای در حال اجرا در ایران
  • اعتبار ۴۰۰۰ میلیاردی طرح انتقال آب‌های زیرزمینی در خراسان شمالی
  • برنامه‌ریزی شهرداری برای جذب ۳۰۰ همت سرمایه‌/ برنامه تحولی تهران را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌کنیم
  • محور‌های ۱۵ گانه یزدِنوین به منظور تحقق شعار سال است
  • راهبری بیش از ۲۰ پروژه مطالعاتی شهرداری اصفهان انجام شد
  • برنامه‌ریزی برای آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستای کرمانشاه