Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@07:56:19 GMT

مشاهده پهپاد در آسمان ماهشهر صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۰۵۵

مشاهده پهپاد در آسمان ماهشهر صحت ندارد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن بیرانوند فرماندار ماهشهر گفت:  یک ویدیو در برخی کانا‌های خبری و فضای مجازی مبنی بر مشاهده یک فروند پهپاد در آسمان این شهرستان منتشر شد که بر اساس اعلام فرماندهان پدافند مستقر در منطقه جنوب هیچ شی پرنده ناشناس تا کنون در منطقه مشاهده نشد.

او با بیان اینکه در صورت مشاهده با عکس العمل سریع و قوی پدافند مواجه خواهند شد افزود: مرکز پدافند جنوب کشور با تمام ظرفیت‌ها به طور شبانه روزی آسمان جنوب کشور خصوصا ماهشهر که دارای حساسیت اقتصادی است را رصد می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد تا پرنده غیر خودی در آسمان این منطقه حضور یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیرانوند بیان داشت: پدافند هوایی با هوشیاری کامل منطقه را رصد می‌کند و هیچ شی مشکوکی از تیررس این سامانه در امان نیست و انتظار می‌رود رسانه‌های در زمینه انعکاس اخبار امنیتی ملاحظات بیشتری داشته باشند و به هیچ عنوان بدون ذکر منبع اخباری را در رسانه‌های خود درج نکند، زیرا انتشار اینگونه اخبار کذب دستمایه‌ای برای رسانه‌های بیگانه می‌شود.

فرماندار ماهشهر تصریح کرد: در گذشته پدافند هوایی کشور و به خصوص منطقه خوزستان عملکرد قابل قبولی داشته و هرگونه شی ناشناس و یا پهپادی را بلافاصله منهدم کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن: در رهگیری پهپاد‌های ایران به اسرائیل کمک کردیم

آفتاب‌‌نیوز :

ایمن الصفدی در گفتگو با این رسانه آمریکایی، گفت: هر چیزی که به آسمان ما وارد شود، حریم هوایی ما را نقض می‌کند و معتقد هستیم خطری برای اردن محسوب می‌شود و به همین دلیل ما هر کاری که در توانمان باشد برای پایان دادن به این تهدید انجام خواهیم داد و این همان کاری است که باید انجام دهیم.

به گزارش سی ان ان، وی افزود: آنچه رخ داد نشانه‌ای از بدتر شدن وضعیت خطرناک بود مگر اینکه با عامل این همه تنش که تجاوز اسرائیل به غزه و ادامه فقدان افق سیاسی است، مقابله کنیم.

وزیر خارجه اردن عملیات تنبیهی ایران را یک حمله تلافی جویانه در مقابل حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق دانست و خاطرنشان کرد که تهران تنها زمانی پاسخ داد که کنسولگری آن کشور هدف قرار گرفت.

در همین رابطه، ارتش اردن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که برای جلوگیری از سوء استفاده از آسمان این کشور، تعداد پرواز‌های گشتی خود را افزایش داده است.

ارتش اردن در این بیانیه افزوده است: تشدید سورتی پرواز‌های ما تائید می‌کند که ما اجازه نخواهیم داد از حریم هوایی ما توسط هیچ طرفی و برای هر هدفی استفاده شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آسمان ایران امن تر از همیشه
  • چرا به شاهد ۱۳۶، «کلاشنیکف دنیای پهپادها» می‌گویند؟
  • چرا به شاهد ۱۳۶، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟
  • سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • لحظات شکار پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوایی سپاه
  • مجموعه پدافند هوایی متناسب با تهدیدات در حال ارتقا است
  • اردن: در رهگیری پهپاد‌های ایران به اسرائیل کمک کردیم
  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور تکذیب شد