Web Analytics Made Easy - Statcounter

خداییان گفت: با وجود تصویب قانون، تاکنون سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز استخدام به تعداد کافی به سازمان ثبت اسناد نداده است. با این وصف با انتقال کارکنان از واحدهای دیگر، نسبت به افزایش نیروی انسانی در واحدهای اجرای اسناد رسمی اقدام کردیم. - اخبار اجتماعی -

ذبیح الله خداییان در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، درباره علت ازدحام جمعیت در اداره پنجم اجرای اسناد رسمی که ویژه وصول مهریه است اظهار کرد: علت ازدحام این است که در قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجرا فقط از طریق واحدهای اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شود و بر این اساس مردم بدوا از ورود به محاکم برای پیگیری این امور ممنوع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همین عامل باعث شد تعداد پرونده‌های ورودی به واحدهای اجرای سازمان ثبت اسناد چندین برابر شود و موجب تراکم کار در واحدهای اجرا شد.

وی اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای پاسخگویی به مردم چند کار انجام داده است. البته با وجود تصویب قانون برای جذب نیرو، تاکنون سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز استخدام به تعداد کافی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نداده است. با این وصف با انتقال کارکنان از واحدهای دیگر، نسبت به افزایش نیروی انسانی در واحدهای اجرای اسناد رسمی اقدام کردیم.

خداییان گفت: همچنین در مرحله بعدی، نسبت به تفکیک واحدهای اجرای به چند شعبه اقدام کردیم تا اوقات رسیدگی کاهش یابد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدام در این حوزه را الکترونیکی کردن اجرای مفاد اسناد رسمی خواند و افزود: نتیجه الکترونیکی شدن تمام فرایندهای اجرا، تسریع در رسیدگی و کاهش زمان اجرای مفاد اسناد رسمی خواهد بود و این کار از طریق برون‌سپاری پذیرش تقاضای اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجرا به دفاتر اسناد رسمی صورت گرفته است.

خداییان به تشریح اجرای مفاد اسناد رسمی به صورت الکترونیک پرداخت و گفت: در اجرای این طرح از تشکیل پرونده فیزیکی در واحدهای اجرای ثبت خودداری شده و متقاضیان برای اجرای مفاد اسناد رسمی به دفاتر اسناد رسمی که به وفور و در دسترس هستند مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: در این فرایند، متقاضیان اسناد و مدارک خود را به دفاتر اسناد رسمی می‌دهند و دفاتر نسبت به اسکن از اسناد و مدارک اقدام کرده و اسناد مربوطه را به صورت الکترونیکی به واحدهای اجرای احکام ارسال می‌کنند و در این واحدها نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی اقدام می‌شود.

معاون رئیس قوه قضاییه افزود: واحدهای اجرا پس از تشکیل پرونده الکترونیکی به شناسایی اموال مدیون از طریق بانک‌های اطلاعاتی موجود اقدام می‌کنند و تمام اخطارها و ابلاغ‌ها هم که قبلا موجب اطاله اجرا می‌شد، از این به بعد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود بدون اینکه نیاز به حضور مردم باشد.

خداییان با بیام اینکه در هر مرحله نتیجه کار به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود توضیح داد: چنانچه واحدهای اجرا موفق به شناسایی اموالی از مدیون شوند، نسبت به توقیف اموال اقدام می‌کنند و از محل این اموال طلب پرداخت می‌شود. اگر هم اموالی شناخته نشود به بستانکار اعلام می‌شود تا اگر خود او از مدیون اموالی می‌شناسد معرفی کند و در صورتی که طلبکار نیز اموالی نشاسد، اعلام می‌شود تا بعد از این مراحل به محاکم قضایی مراجعه کند.

وی تاکید کرد: اجرای مفاد اسناد رسمی به صورت الکترونیکی هم اکنون در حال انجام است و افراد باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یکی دیگر از دلایل شلوغی واحد اجرای مهریه این است که به همراه فرد متقاضی سایر بستگان او مانند پدر، مادر، خواهر و برادر نیز مراجعه می‌کنند و همین مساله موجب شلوغی چندین برابری می‌شود.

دردسر جدید مردم؛ صف‌های طولانی برای گرفتن مهریه + تصاویر

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور با حضور زوج و فرد دانش‌آموزان ۲ چند مورد از واکسن‌‌های ایرانی کرونا مدل انسانی را پاس کرده‌‌اند ۳ جاسازی ماهرانه مخدر "شیشه" در کفش و تابلو + تصاویر ۴ جزئیات جدید از پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۵ مظنونان "حادثه پارک لاله" بازداشت شدند ۶ رئیسی: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید منبع درآمد شهرداری‌ها باشد ۷ آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۷۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول تغییرات ۸ شرط تأیید واکسن کرونای روسی در کشور چیست؟ مهمترین اخبار اجتماعی رئیسی: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید منبع درآمد شهرداری‌ها باشد همه چیز درباره تشکیل کلاس مدارس از ۱۵ شهریور در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید احمدی: اعضای شوراهای شهر و روستا از دادستان‌ها می‌ترسند! چرا حقوق‌دان‌ها به کمیسیون قضائی نمی‌روند؟ دشتی‌اردکانی: کمیسیون برنامه و بودجه هم حقوق‌دان می‌خواهد مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: انتقام خون حاج قاسم گرفته خواهد شد اختصاصی تسنیم| توافق مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه/ قرار شد دولت لایحه ندهد ایران و چین به دنبال توسعه روابط همه جانبه هستند/ واگذاری جزایر کذب است قطعنامه ضد ایرانی آمریکا با تاخیر در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت رئیسی: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید منبع درآمد شهرداری‌ها باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رئیس سازمان ثبت اسناد اجرای مفاد اسناد رسمی صورت الکترونیکی واحدهای اجرا واحدهای اجرای ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور

به گزارش قدس آنلاین، مهدی اقبال در این باره تصریح کرد: امسال اتمام ۲۴ درصد باقیمانده کاداستر این بخش، به کارگیری تمامی ظرفیت‌های استانی جهت اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی و صدور اسناد مالکیت آنها در بخش تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی آن برای کشاورزان به عنوان خط مقدم تولید در کشور بویژه با بهره‌گیری از مزایای سند رسمی برای دریافت تسهیلات و توسعه فعالیتهای تولیدی کشاورزی را با توجه به قول مساعد رئیس کل دادگستری در بسیج تمامی بخش‌ها دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: استان یزد با مستندسازی و کاداستر بیش از ۷۶ درصد از اراضی زراعی، رتبه اول کشور را دارد و این در حالی است که میانگین کشور بالای ۵۰ درصد می باشد.

مدیر کل ثبت اسناد استان خاطرنشان کرد: عملکرد بیشتر واحدهای ثبتی استان بالای میانگین کشوری است که نشان از اعتماد مردم به اجرای قانون جامع حدنگاری، دریافت اسناد کاداستری و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود به تک‌برگی و کاداستری است.

به گفته اقبال، واحدهای ثبتی اردکان، اشکذر و مناطق یک و ۲ شهرستان یزد بالاترین عملکردها در هویت‌سازی، مستندسازی و صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی استان را دارند و واحدهای مهریز، تفت و نیر در پایین جدول کاداستر اراضی زراعی در پایان سال ۱۴۰۲ قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: با توجه به الزامات قانونی اسناد بالادستی و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر هویت سازی و مستندسازی متر به متر زمین‌های کشور و قانون جامع حدنگار، روند مستندسازی در بخش‌های مختلف استان یزد با جدیت و بصورت جهادی در حال انجام است.

عضو شورای قضایی و حفظ حقوق بیت المال استان اظهار امیدواری کرد تا اتمام کاداستر زراعی، علاوه بر تأمین امنیت قضایی و بهداشت حقوقی جامعه، زمینه تقویت امنیت غذایی مردم با هویت بخشی به داشته‌های ملکی کشاورزان و بهره مندی آنها از مزایای سند رسمی را نیز فراهم آورد.

 اقبال در پایان یادآور شد: استان یزد با تلاش‌های صورت گرفته در تمامی بخش های بویژه هماهنگی میان دستگاههای قضایی با استانداری و مجموعه های مرتبط با زمین، توانسته در بخش اتمام کاداستر اراضی ملی در میان ۱۰ استان با اتمام کاداستر این بخش، در کاداستر اراضی و املاک روستایی و در کاداستر کشاورزی در رتبه نخست قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ثبت معاملات غیرقانونی نهضت ملی مسکن در برخی دفاتر اسناد رسمی
  • آیا امکان افزایش مهریه بعد از عقد وجود دارد؟
  • یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • ۳ هزار سند مالکیت واحدهای صنعتی استان تهران صادر شد
  • یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور
  • خبرگزاری دولت: آغاز ریزش نرخ دلار در بازار آزاد/ ماجرای شایعه وصول مالیات از مهریه/ قیمت شمش طلای حراجی چند میلیارد تومان شد؟
  • ۲۵ تا از پرکاربردترین زبان های دنیا: از انگلیسی و عربی تا فارسی و کره‌ای
  • ۱۰ هزار دفتر اسناد رسمی الکترونیکی می‌شوند
  • حدنگاری در ۵۲ واحد ثبتی به اتمام رسیده است
  • وصول مطالبات معوقه بانکی به ارزش ۴۷۰ هزار میلیارد