Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@15:25:33 GMT

پشت پرده استراحت کوتاه دلار

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۰۹۸

پشت پرده استراحت کوتاه دلار

آفتاب‌‌نیوز :

دیروز نرخ دلار در زیر سطح ۲۲,۵۰۰ تومان ماند و لحظاتی از روز نیز به کف کانال حرکت کرد. در نهایت قیمت بسته شدن در حوالی ۲۲,۲۲۰ تومان قرار داشت.

استراحت دلار در این حوالی، احتمالا ناشی از این بود که دیروز از نظر خبری، خبر مهمی به گوش فعالان نرسیده بود. با این حال، به نظر می‌آید نرخ دلار در بازار امروز نیز خبر سیاسی حساسی را پیشرو نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته انتظار معامله‌گران پشت خطی این است که دلار امروز را افزایشی آغاز کند؛ با اینحال انتظار افزایش چندان جدی نیست.

اگر با نرخ درهم، نرخ اسکناس آمریکایی محاسبه شود، باید دلار در محدوده 22,600 تومان باشد. فاصله فعلی با نرخ تعادلی برآمده از درهم، به اندازه‌ای نیست که تقاضا را تشدید کند. با این حال، پیش‌بینی معامله‌گران این است که امروز دلار تا حدودی به نرخ تنظیم شده با درهم نزدیکتر شود.

چشم سکه‌بازان به بازار جهانی

به نظر می‌آید در بازار طلای داخل، مهمترین فاکتور امروز اونس جهانی است. روندی که قیمت هر اونس طلا طی کند، احتمالا طلای داخلی نیز به دنبال آن خواهد رفت( پیش‌بینی طلای جهانی ). آخرین قیمت سکه در بازار دیروز، در مرز 10 میلیون و 500 هزار تومان قرار داشت. دیروز سکه تا نزدیکی 10 میلیون تومان نیز حرکت کرد، اما با اوج‌گیری اونس جهانی، نتوانست به زیر این کانال نفوذ کند.

باید دید اونس چه مسیری را امروز طی می‌کند. برخی از تحلیلگران تکنیکال احتمال نزول چند ساعته اونس را پیش‌بینی می‌کنند، اگر این اتفاق بیفتد و دلار نوسان چندانی نکند، سکه می‌تواند بار دیگر به کف 10 میلیون حرکت کند. اما دیروز در معاملات پشت خطی، سکه روندی افزایشی را در انتهای شب طی می‌کرد.

حباب سکه در حال حاضر در محدوده منفی 400 هزار تومان قرار دارد. واقعیت این است که در هفته گذشته و ابتدای هفته جاری، سکه معمولا حباب قطورتری را ثبت می‌کرد و هر چه از هفته گذشت، قطر حباب کمتر شد. اگر سکه قرار بود با حباب هفته پیش ادامه دهد، قطعا قیمت سکه به زیر 10 میلیون تومان می‌رسید، اما به نظر این سطح حمایتی قوی‌تر از این حرفا است. می‌توان گفت که حداقل انتظار معامله‌گران این است که فعلا سکه رنگ اعداد 7 رقمی را نبیند.

منبع: اقتصادنیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت دلار بازار ارز و سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۱ اردیبهشت

پیشخوان روزنامه بازارنیوز، مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز_ محمود جباری؛ پایگاه تحلیلی خبری بازارنیوز امروز، شنبه (۱ اردیبهشت) مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

 

 

برچسب ها: پیشخوان مطبوعات اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز ، تیتر روزنامه های اقتصادی ، اخبار اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T98

دیگر خبرها

  • چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟
  • طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟
  • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۱ اردیبهشت
  • ژاوی در مسیر مورینیو؛ منتقد دیروز، معترض امروز
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • ترمز قیمت طلا کشیده شد
  • قیمت طلا کاهشی شد
  • دیروز مدعی اول قهرمانی امروز تلاش برای سومی!