Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@15:51:50 GMT

اوزیل: زندگی مسلمانان اهمیت دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۱۱۳

اوزیل: زندگی مسلمانان اهمیت دارد

در واکنش به اتفاقات غیرانسانی رخ‌داده علیه مسلمانان در چین، بازیکن مسلمان تیم آرسنال اعتراض خود را نسبت به این اتفاقات ابراز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، درنتیجه اتفاقات ناگوار اخیر که در کشور چین رخ داده، بسیاری واکنش‌های منفی و انتقادات زیادی را نسبت به عملکرد دولت چین در مقابل مسلمانان ابراز کرده‌اند که در این میان نام اوزیل نیز به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوزیل، بازیکن تیم آرسنال در رابطه با رفتار دولت چین اظهار ناامیدی کرد: آن‌ها قرآن‌ها را آتش می‌زنند و مساجد را تعطیل می‌کنند. مدارس مسلمانان را می‌بندند و مردان مقدس را به قتل می‌رسانند.

وی افزود: مسلمانان در بخشی از چین به‌اجبار در کمپ‌هایی سکونت داده شده‌اند و زور و اجبار بی‌سابقه را شاهد هستیم به‌طوری‌که حتی زنان مسلمان مجبور هستند با مردان چینی ازدواج کنند.

مسوت اوزیل خاطرنشان کرد: اما مسلمانان در برابر این اقدامات ساکت مانده‌اند. هیچ اعتراضی نسبت به این اتفاقات نمی‌کنند و آن‌ها را رها کرده‌اند. آیا نمی‌دانند که سکوت در برابر چنین ظلمی درواقع شریک شدن با اعمال ظالمانه است؟

هرچند با وجود اظهارات اوزیل، باشگاه آرسنال در این خصوص اظهارنظر خاصی نکرده و اعلام کرده است که این مسائل اعلام‌شده نظر شخصی خود اوزیل بوده و باشگاه آرسنال همیشه سعی کرده است که در زمینه‌های سیاسی دخالت نکند.

این واکنش باشگاه آرسنال به صحبت‌های اوزیل باعث ناامیدی این بازیکن شده تا جایی که وی گفته: همه انسان‌ها با هم مساوی هستند و اهمیتی ندارد که چه رنگ پوست یا نژاد و دینی دارند. همه ما یکسان هستیم و همانطور که جان سیاه‌پوستان ارزش دارد، جان مسلمانان نیز باارزش است و باید جنبشی در این رابطه به راه بیافتد.

وی در پایان یادآور شد: البته که صحبت‌های من در رابطه با مردم چین نبوده و من صرفاً نسبت به عملکرد افرادی که منجر به این کارهای غیرانسانی شده‌اند واکنش نشان دادم.

کد خبر 438683

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مسعود اوزیل فوتبال اروپا نقل و انتقالات فوتبال اروپا محسن مسلمان وحدت مسلمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اتفاقات عجیب در فوتبال ایران | شما بخندید، ما ادامه می‌دهیم!

به گزارش همشهری‌آنلاین، یکی از پدیده‌های جالب فوتبال ایران این است که یک خطای بزرگ اتفاق می‌افتد، مدتی سروصدا به پا می‌شود، مردم جوک‌هایشان را می‌سازند، اما در نهایت با فروکش‌کردن حواشی، اصل موضوع پابرجا باقی می‌ماند. مثلا یادتان هست چقدر به پاداش ۲۰‌هزار دلاری اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال اعتراض کردیم و با آن جوک ساختیم؟ آخرش چه شد؟ چند نفرشان پول را برگرداندند؟

اصلا کسی به‌طور جدی وارد موضوع شد که چرا شما اینطور باید در امانت خیانت کنید؟ حالا داستان خداداد افشاریان و پسرش هم همین است؛ همان شازده‌پسری که روی آنتن تلویزیون مشخص شد شناسنامه‌اش را درست کوچک کرده! حالا خبر رسیده استاد با همین شرایط با ۷‌بار حضور به‌عنوان داور وسط، از رکوردداران قضاوت در لیگ یک است. شما بخندید، آنها ادامه می‌دهند!

کد خبر 846581 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • آرتتا: پوچ جای پدرم است، از او درس زندگی می‌گیرم
  • اوزیل:به عربستان و قطر نه گفتم که بزرگ شدن فرزندانم را ببینم/ مقابل بهترین بارسلونا ۲۰۰ درصد انگیزه داشتم
  • ادامه اتفاقات عجیب در فوتبال ایران | شما بخندید، ما ادامه می‌دهیم!
  • خوشحالی اوزیل از پیروزی رئال مادرید مقابل بارسلونا؛ بهترین تیم جهان! / عکس
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان
  • وولورهمپتون - آرسنال
  • 168 ساعت؛ مروری بر اتفاقات هفته
  • اهمیت ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان