Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@22:52:20 GMT

زنان خانه دار بیشترین مبتلایان کرونا در سبزوار هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۱۶۱

زنان خانه دار بیشترین مبتلایان کرونا در سبزوار هستند

دکتر فاطمه نوده روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در سبزوار افزود: پس از زنان خانه دار، کادر بهداشت و درمان، سالمندان و بازنشستگان بیشترین گروه‌های مبتلا به ویروس کرونا در سبزوار هستند.
وی با بیان اینکه سالمندان در برابر ویروس کرونا بسیار آسیب پذیر هستند، ادامه داد: باتوجه به آنالیز اولیه مبتلایان تاکنون افزون بر ۲۰ درصد مبتلایان به این ویروس در  شهرستان سبزوار گروه سالمندان و بازنشستگان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک و حضور در تجمعات دوستانه در بوستان‌ها از عوامل ابتلای سالمندان و بازنشستگان است.
وی افزود: سالمندان باید در شرایط کنونی از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت ضرورت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سلامت خود را در مقابل این بیماری حفظ نمایند.
دکتر نوده ادامه داد: مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.
۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای و خوشاب در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بانوان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بانوان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد

محمدرضا ابیض معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۳۴ پرونده مربوط به تخلفات پزشکی در کمیسیون ماده ۱۱ تخلفات حوزه درمان در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۳ پرونده برای برخورد قانونی به تعزیزات ارسال شد.

وی صیانت از حقوق بیماران را خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد و افزود: اضافه دریافت شامل زیرمیزی، وجه مازاد خارج از تعرفه و تحمیل خدمات درمانی غیر لازم در بررسی‌های انجام شده در این ۱۳ پرونده کشف و پرونده متخلفان به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ابیض با اشاره به پلمب سه مرکز درمانی در این شهرستان افزود: ۲ مرکز غیرمجاز دندانپزشکی و یک مرکز لیزر به علت فعالیت غیرمجاز پلمب و پرونده آنها به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.

وی همچنین از ارجاع پنج پرونده تخلف به سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: یک پرونده قصور پزشکی و چهار پرونده رعایت نکردن حقوق بیمار به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ به تمام مراکز درمانی و پزشکان این شهرستان اظهارکرد: هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی مازاد بر تعرفه به عنوان حق ویزیت و یا خدمات درمانی از بیمار دریافت کند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند یا به صورت حضوری با مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات معاونت درمان دزفول، مراتب شکایت خود را اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت