Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رسول جلیلی ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت خرید و فرآوری محصول سیب درختی و گوجه فرنگی با حضور معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی از باغات استان تولید شد و برای اولین بار نیز ۵۴۰ هزار تن سیب درختی به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انباشت سیب در کنار جاده‌های استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود، اظهار کرد: از پارسال مراکزی مجوز دریافت کردند تا در زمینه جمع آوری بهداشتی سیب زیر درختی اقدام کنند که امسال ۵۲ مرکز خرید، کار خرید را بر عهده خواهند داشت که ۳۷ مرکز متعلق به سازمان تعاون روستایی و مابقی بخش خصوصی است.

جلیلی با بیان اینکه نظارت‌ها برای جلوگیری از انباشت سیب صنعتی در کنار جاده‌ها توسط دستگاه‌های مسئول انجام خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه حریم جاده‌ها با انباشت سیب‌های صنعتی اشغال و منجر به ایجاد مشکلات بهداشتی و بد منظر شدن حریم جاده‌ها می‌شود، لازم است دستگاه‌های مربوطه نسبت به پاکسازی جاده و رفع این موضوع اقدام کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس قانون نیز تولید کنندگان مواد غذایی موظف هستند تا مواد اولیه خود را از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه کنند، اضافه کرد: خرید تدریجی کنار جاده‌ای باعث ایجاد مشکلات بهداشتی و ایجاد سیمای ناموزون برای استان می‌شود.

وی بیان کرد: می‌توان محصول سیب زیر درختی صنعتی در مراکز بهداشتی و مجوز دار را به نحو بهینه و بهداشتی برای مدت زمان بیشتری نگهداری کرد چرا که نگهداری مواد اولیه در شرایط استاندارد موجب تولید محصول با کیفیت می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه امسال ۲۳۹ هزار تن گوجه فرنگی در استان تولید می‌شود، گفت: امید داریم با توجه به حذف محدودیت‌های صادراتی و کاهش میزان تولید به نسبت سال قبل، شاهد مشکلات کمتری برای کشاورزان در فروش محصول باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته ۱۳ هزار تن از ۲۵۰ هزار تن گوجه فرنگی تولیدی در استان به صورت حمایتی توسط تعاون روستایی خریداری شد و باعث تعادل بخشی قیمت محصول در بازار شد.

جلیلی موضوع تعهد ارزی رااز جمله دغدعه های صادر کنندگان استان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه صادرات لوکوموتیو کشنده بخش کشاورزی به شمار می‌رود، باید مسولان ذیربط تمهیدات و راهکارهای اساسی در زمینه تسهیل و توسعه روند صادرات محصولات کشاورزی اتخاذ کنند.

در ادامه راهکارها و پیشنهادات لازم در جهت بهبود وضعیت خرید و فرآوری محصول سیب درختی و گوجه فرنگی استان توسط اعضای حاضر در جلسه ارائه شد.

کد خبر 4997811

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سیب درختی ویروس کرونا روز خبرنگار شیراز بوشهر شیوع کرونا محرم 99 عید غدیر خم ماه محرم آمار کرونا گرگان شهرکرد قزوین کمک مومنانه بیرجند آذربایجان غربی گوجه فرنگی انباشت سیب سیب درختی جاده ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در ۲۴ ساعت گذشته این چند خبر بیشترین تعداد بازدید را در میان خبرهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.   دانه‌های آجیلی خوی به نام کشاورز و‌به کام واسطه یازده هزار مشترک آذربایجان‌غربی، بسیار بدمصرف بودند هوشمندسازی و کنترل پذیری ۱۰۰ درصدی مشترکین کشاورزی آذربایجان غربی دستگیری عامل تیراندازی در بوکان امواج ناپایدار بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

دیگر خبرها

  • موشک های سپاه از لایه هفتگانه گنبد آهنین عبری و غربی گذشت
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته