Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@02:48:43 GMT

خانه پدری آیت الله بهجت بنایی تاریخی که تخریب شد! + عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۵۴۴۰۰

خانه پدری آیت الله بهجت بنایی تاریخی که تخریب شد! + عکس

خانه پدری مرحوم آیت الله شیخ محمد تقی بهجت فومنی(ره) متعلق به مرحوم کربلایی میرزا محمود بهجت فومنی و مربوط به اواخر قاجار یا اوایل پهلوی بود، جزء میراث فرهنگی کشور و آثار تاریخی استان گیلان محسوب می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، خانه پدری مرحوم آیت الله شیخ محمد تقی بهجت فومنی(ره) در خیابان امام شهر فومن روبروی خیابان شورا قرار داشت که سال هاست تخریب شده و دیگر وجود خارجی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازه که متعلق به مرحوم کربلایی میرزا محمود بهجت فومنی و مربوط به اواخر قاجار یا اوایل پهلوی بود، جزء میراث فرهنگی کشور و آثار تاریخی استان گیلان محسوب می شد که به منظور ایجاد گردشگری مذهبی و پاسداشت مرجع بزرگوار وعالیقدر جهان تشیع مرحوم آیت الله بهجت، قرار بود احیاء گردد که متاسفانه انجام نشد و امروزه در جای آن بازارچه ای احداث شده است.

گفتنی است که در دهه های اخیر شماری از خانه های قدیمی گیلان، به ویژه خانه های تاریخی کلانشهر رشت به خاطر بی مهریها، حفظ نشده و تخریب شده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بهجت فومنی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد از تحویل سه شیء تاریخی باارزش توسط شهروند یاسوجی به موزه شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کاظم رحمانی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک شهروند یاسوجی سه ظرف تاریخی ارزشمند را به موزه شهر یاسوج تحویل داد.

وی افزود: این اشیای تاریخی شامل ظروف فلزی و یک خنجر مربوط به دوره‌های تاریخی هزاره نخست پیش از میلاد تا اسلامی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد این اشیا شامل یک خنجر مربوط به دوره «عیلامی» یا هزاره نخست پیش میلاد، آفتابه مسی متعلق به دوره «سلجوقی» و ظرف شیشه‌ای با کاربرد عطردان یادگار دوره اسلامی است.

وی تصریح کرد: اشیای تاریخی مذکور برای نگهداری بهتر به موزه اشیای تاریخی شهرستان بویراحمد منتقل می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون نگهداری اشیای تاریخی در خانه جرم است و در صورت شناسایی و کشف با خاطیان برخورد می‌شود.

وی گفت: شهروندانی که هنگام حفاری در خانه باغ خود اشیای تاریخی کشف کنند یا چنین اشیایی دارند، می‌توانند اقدام به ایجاد موزه خصوصی کنند یا اشیا را به میراث فرهنگی تحویل دهند.

کد خبر 745490

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۳۰ سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم
  • ۱۰ هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه 
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • رونمایی از دو سند نویافته در خصوص تخریب بهشت بقیع
  • گل‌آقا می‌گفت وظایفی داریم و باید نگهبان حرمت‌ها باشیم
  • ذکری کیمیاگر از کیمیا از آیت الله بهجت (فیلم)